בסלובניה חגגו וגם החמיאו לערן זהבי: "מכונת שערים"

שחקני סלובניה חוגגים
שחקני סלובניה חוגגים | אודי ציטיאט, סלובניה

השחקנים שרו ורקדו, הקהל שאג: "אוקטובר אנחנו באים", המאמן מתיאז' קק התבדח ביום הולדתו: "אני מרגיש כמו בן 68 עכשיו". על החלוץ הישראלי נכתב: "כבש שער מדהים והוכיח שגם בערב לא גדול הוא תמיד נמצא שם"

(גודל טקסט)

בניגוד לדיכאון בישראל, כמובן, בסלובניה חגגו ובגדול את הניצחון הדרמטי 2:3 בדקה האחרונה. באתר "ספורטל" המקומי נכתב: "ישראל הוליכה אך הגיבורים הסלובניים לא נכנעו והפגינו הרבה מאוד אופי עד שניצחו בדקה ה-90. נכון לעכשיו, הנבחרת נוסעת ליורו כשהיא מחזיקה במקום השני. האופוריה בכדורגל הסלובני נמשכת". השחקנים שרו ורקדו בחדר ההלבשה והאוהדים שאגו בסיום: "אוקטובר – אנחנו באים!", כאשר הם כבר לא יכולים לחכות למשחק הבא נגד צפון מקדוניה.

בתקשורת התייחסו גם לנבחרת הישראלית: "בין רגע הם הצליחו להפוך את הפיגור 1:0 ליתרון 1:2. בדקה ה-63 הלם גדול בסלובניה – איבוד כדור נוראי במרכז המגרש הסתיים במהלך ענק של ערן זהבי, השחקן המסוכן ביותר של ישראל, ששלח בעיטה מדהימה מ-25 מטר. החלוץ שמשחק בסין הוכיח שהוא מכונת שערים ומסוגל לכבוש גם בערב לא גדול". כמוכן ציינו את הרקורד הנפלא שלו עם תשעה שערים במוקדמות היורו וכן הסטטיסטיקה השנתית בנבחרת ובקבוצתו בסין. בסלובניה הופתעו מספסולו של מואנס דאבור וחילקו שבחים גם לאופיר מרציאנו: "הוכיח את עצמו כשוער מצוין, נעל את השער עד להתקפה האחרונה".

המאמן מתיאז' קק שבדרך כלל שומרת על ארשת פנים קשוחה, חרג ממנהגו. הוא קיבל מתנה נפלאה לכבוד יום הולדתו ה-58. קק אמר בציניות: "תודה לכם שחגגתם איתי את יום הולדתי ה-68. לא בטוח שיש לי כוח לחגוג", כשהוא מתכוון ששחקניו גרמו לו להזדקן בעשור שלם בשל הדרמה הזו. קק המשיך: "אני אוהב לשמוע מוזיקת ג'ז, אך זה היה רוקנרול טהור. אני יכול רק לברך את החבר'ה שעשו משחק נפלא. זה היה הניצחון השני שלהם בכמה ימים".


בנימין ורביץ' חוגג. את השער שלו לא ישכחו (אודי ציטיאט, סלובניה)

על המשחק: "אני חושב שזה ברור שלא הצגנו את היכולת הכי טובה שלנו, נסחפנו על ידי הרגש, שיחקנו בלי שכל ברגעים רבים, קשה לחזות מה יהיה במהלך המשחק אבל הצלחנו לתקן את המשחק ברגע הנכון. יש שחקנים שרציתי להחליף כבר לאחר חצי שעה. היו הרבה טעויות מצד אחד אך מצד שני לא קל לחזור ולבצע מהפך כזה במשחק כה חשוב. הנבחרת הראתה הרבה אופי. אמרתי לשחקנים עוד לפני המשחק שיהיה לנו ערב לא פשוט, סבלנו יותר מאשר במשחק נגד פולין. צריך לזכור שספגנו פעמיים מחוץ לרחבה. אמנם אני חוגג יום הולדת אבל מגיע גם להם מזל טוב!

המשך הקמפיין: "הראינו את מה שהפך את סלובניה לנבחרת טובה. יש לנו הרבה לב ואני לוקח את זה איתי להמשך. אבל כמובן שזה לא מספיק. אני מניח שהתקשורת תסתכל על כל הקמפיין אבל אני חושב רק על סקופיה וצפון מקדוניה שזו היריבה הבאה שלנו. יש עוד זמן רב עד לסיום. האווירה תהיה הרבה יותר חיובית ויש התלהבות כרגע אך מצד שני כשהציפיות גבוהות – כפות הרגליים שלנו עלולות לרעוד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי