הרצוג עשוי לוותר על שיטת שלושת הבלמים נגד לטביה

מרקו ארנאוטוביץ', איתן טיבי
מרקו ארנאוטוביץ', איתן טיבי | HERBERT NEUBAUER / Contributor

לאחר ההפסד באוסטריה, תפתח הבוקר נבחרת ישראל את הכנותיה למשחק ביום שלישי בבאר שבע. וייסמן בתכניות על חשבונו של דאבור, פרץ תוכנן לשוב ל-11, אך נפצע ושוחרר. השחקנים הודו במשוב: חוששים מההגנה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל קיימה הבוקר (שבת) אימון ראשון במתחם בית הנבחרות בשפיים לקראת המשחק ביום שלישי באצטדיון טוטו טרנר נגד נבחרת לטביה, נועלת הטבלה בבית. המאמן אנדי הרצוג והצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים שלא לעסוק בהפסד 3:1 באוסטריה ולהתרכז במשחק נגד לטביה, בידיעה שמדובר במשחק שאיבוד נקודות בו כלל לא על הפרק לקראת שני משחקי נעילת קמפיין מוקדמות יורו 2020 נגד פולין ומקדוניה הצפונית.

הרצוג אמור לבצע מספר שינויים בהרכב והראשון שתוכנן היה הצבתו בקישור של דור פרץ, קשר מכבי ת"א שהיה מושעה בשל צבירת כרטיסים צהובים מהמשחק נגד אוסטריה, אולם הוא נפגע היום באימון בשריר הארבע ראשי ושוחרר מהסגל. שינוי שכן אמור להתבצע הוא בקו הקדמי, שם אמור חלוץ קבוצת וולפסברגר שון וייסמן לפתוח בהרכב לצדו של ערן זהבי ועל חשבונו של מאנס דאבור. צוות האימון יבחן אפשרות להציב בהרכב הפותח נגד לטביה את דן גלזר שהיה אמור לשחק נגד אוסטריה ולא פתח בהחלטה של יום המשחק – מהלך שהוגדר בקרב גורמים בנבחרת כטעות מקצועית, לאחר שכלל לא הופעל לחץ על הקישור האוסטרי ובקושי נרשמו פעולות אגרסיביות וחטיפות במרכז השדה.

בשיחות של הצוות המקצועי ביומיים שאחרי ההפסד לאוסטריה גם עלתה האפשרות לשנות את המערך הקבוע, כך שבמקום חמישה שחקני הגנה עשויה לעלות הנבחרת במערך 4-5-1, קשר נוסף במקום אחד משלישיית הבלמים. בנבחרת מבינים כי משחק ההגנה של ישראל אינו מסוגל להתמודד מול נבחרות כמו סלובניה, פולין ואוסטריה במערך בו כמעט כול שחקני הקו האחורי אינם קבועים ומתחלפים בכול משחק, אולם שמול לטביה יהיה צריך להסתדר גם עם שני בלמים בלבד.


זהבי. שחקן קישור נוסף ייכנס להרכב בניסיון לסייע להתקפה? (אודי ציטיאט)

אתמול, במהלך הטיסה חזרה מווינה, חילק המאמן המנטלי מרקוס רוגן משוב לשחקנים בו הם השיבו על ליקויים בהכנה, מהלכים טובים והצעות לתיקון בהכנות ההמשך. בסביבת השחקנים ובשיחות ביניהם עולה כי החשש בכול משחק הוא ממשחק ההגנה ובעיקר משלושת הבלמים.

בנושא זה ערן זהבי סיפר: "אחרי שער היתרון שלי בווינה רצתי לשחקני הקישור ומהם לשחקני ההגנה וביקשתי מהם שנעשה את הכל כדי לא לספוג, אבל לא הצלחנו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי