דור פרץ נפצע באימון ושוחרר, אלחמיד בספק ללטביה

מנור סולומון, דור פרץ, רז שלמה
מנור סולומון, דור פרץ, רז שלמה | אודי ציטיאט, אוסטריה

קשר מכבי ת"א, שאמור היה לשוב להרכב ביום שלישי בטרנר, נפגע בשריר הארבע ראשי ונאלץ לעזוב את מחנה הנבחרת, שחקן סלטיק סובל מווירוס. טאהא: "לא רק ההגנה טעתה באוסטריה", ביטון: "לא היה לי משחק גדול"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל התכנסה הבוקר (שבת) בשפיים וערכה אימון ראשון מאז שבה אתמול מאוסטריה, שם נכנעה 3:1 ולמעשה השלימה שלאליפות אירופה בקיץ הבא היא כבר לא תעפיל דרך שלב המוקדמות, אבל הקמפיין עוד לא הסתיים וכבר ביום שלישי תגיע לאצטדיון "טוטו טרנר" בבאר שבע נבחרת לטביה החלשה שטרם צברה נקודה.

כפי שפרסמנו מוקדם יותר, הרצוג שוקל לבצע שינויים בהרכב כשבין השאר צפוי שוב וייסמן לשוב להרכב על חשבון מואנס דאבור, בעוד דור פרץ שהיה מושעה באוסטריה תוכנן לקבל בחזרה את מקומו ב-11, אך נפצע באימון הבוקר בשריר הארבע ראשי, נאלץ לעזוב את מחנה הנבחרת ושוחרר לטיפולים בקבוצתו מכבי תל אביב. בנוסף גם בהחלט נשקלת האפשרות לשנות מערך ולראשונה מאז הגיע האוסטרי תשחק הנבחרת במערך עם שני בלמים ולא עם שלושה. אפשרות זו אף התחזקה הבוקר, כשהודיע הבלם חאתם עבד אלחמיד שהוא סובל מווירוס ולא יכול להתאמן. אלחמיד ינסה לשוב להתאמן מחר בבוקר, אבל אם לא יצליח ייתכן שייגרע מהסגל למפגש.

מי שהיה אחד מבין שלושת הבלמים באוסטריה וגם שותפו של אלחמיד בהפועל ב"ש עד הקיץ האחרון, לואי טאהא, התראיין הבוקר ואמר: "אחרי הפסדים אנחנו צריכים להרים את הראש ולהסתכל קדימה. אנחנו מאוכזבים מהתוצאה כי היינו במשחק בהתחלה, אבל ברמות האלה כשאתה לא מרוכז אתה משלם במזומן על כל חצי טעות".

הטעויות בהגנה: "זו לא רק ההגנה שטעתה, אלא כל הנבחרת. אנחנו עושים הגנה ביחד והתקפה ביחד. אין ספק שצריך לשפר את ההגנה כי אנחנו סופגים בקלות. עלינו לעבוד על זה ונשפר את זה לעתיד. אנחנו צריכים למצוא פתרון לזה שאנחנו כובשים וסופגים אחרי כמה דקות. הובלנו יותר מדי פעמים וספגנו שערים שטותיים".


טאהא. "סופגים יותר מדי בקלות" (אודי ציטיאט)

מה יש לו לומר לקהל לקראת לטביה: "הקהל בקמפיין הזה תמך בנו ואנחנו מודים לו על זה. אנחנו קוראים לו להגיע ולתמוך בנבחרת, כי רואים התקדמות ודרך חדשה. נכון שאנחנו במקום החמישי בבית, אבל אני מסתכל על הדרך שתשפיע עלינו בעתיד. נעשה דברים טובים בעתיד. לא אדבר על המאמנים הקודמים שהיו בנבחרת, כרגע אנחנו רואים התקדמות וזה מה שחשוב. אנחנו חייבים לבוא בגישה של ניצחון ולתת לקהל הרגשה טובה. סיכומים עושים בסוף".

לאחר מכן התייצב מול המיקרופונים גם ניר ביטון: "לכולנו יש תקוות להצליח ולעלות לטורניר גדול סוף-סוף, אבל אנחנו נבחרת שצריכה לבוא מלמטה, פוגשת נבחרות טובות עם שחקנים טובים ולפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים – אבל הכי חשוב שתהיה דרך, וכרגע יש דרך גם אם היא לא מתבטאת בתוצאות. אני לפחות מרגיש את זה".


"כרגע יש דרך, גם אם היא לא מתבטאת בתוצאות. ביטון (אודי ציטיאט)

אם הוא מרגיש דרך חדשה בנבחרת: "כשאתה מגיע לנבחרת אז הכי חשוב שתהיה אווירה טובה, שתרצה להגיע לנבחרת, וזה משהו שכן קורה. גם כל המסביב הוא ברמה הכי גבוהה ויש לנו מהצוות את כל הכלים להצליח. גם את רומא לא בנו מיום אחד ועם כל הכבוד אנחנו נבחרת שלא הגיעה לטורניר גדול מאז 1970. צריך לבנות, לכיוון לשם ועם הזמן אני מאמין שגם נעשה את זה. הכדורגל הוא מאוד נזיל ואם ננצח את לטביה אפשר גם לסיים את הבית במקום השלישי".

חזרתו לסגל ולהרכב באוסטריה והיכן הוא מעדיף לשחק: "אני תמיד מצפה מעצמי לשחק ברמה הכי גבוהה שיש, אבל לפעמים יש משחקים פחות טובים. לא היה לי משחק גדול בלשון המעטה, אבל את החושבים אעשה עם עצמי. להגדיר מה אני מעדיף לשחק זה משהו לא נכון וגם אמרתי זאת בסקוטלנד, כל הזדמנות שהמאמן ייתן לי לשחק אני אקח בשתי ידיים. אם אני צריך להוריד חלודה? לא, זה גם לא תירוץ. אם אני פה אז אני כשיר לשחק וזה לא יהיה נכון להגיד דבר כזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי