ערן זהבי: "לא מתפקידי לקבוע אם אנדי הרצוג צריך להמשיך"

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט, וינה

חלוץ נבחרת ישראל נמנע מהתייחסות לעתידו של המאמן, אך הדגיש: "מבחינת הדרך, הלכנו קדימה איתו". על השתקת המבקרים: "המספרים מדברים בעד עצמם, אבל אני לא משחק לבד"

(גודל טקסט)

אחרי ההפסד המאכזב לאוסטריה, נבחרת ישראל מתכוננת במטרה לחזור לנצח במשחק נגד לטביה ביום שלישי הקרוב. ערן זהבי התראיין היום (ראשון) לקראת ההתמודדות ולמרות המספרים האדירים שלו בקמפיין הנוכחי, הוא סירב לקחת את מלוא הקרדיט לעצמו. בנוסף, הסקורר התייחס לעתידו בסין ובנבחרת והזכיר שחלום ההעפלה ליורו עדיין לא נגוז.

תחילה דיבר זהבי על האכזבה מהתוצאות: "כן, לא נסתיר את זה. בארבעת המשחקים האחרונים לא לקחנו את הנקודות שרצינו ואני חושב שהיכולת שיקפה משהו אחר. יכולנו לצאת עם יותר נקודות מסלובניה ומקדוניה. אבל לא מתעסקים בספקולציות בדיעבד, זה המצב ולא נתכחש אליו. נבוא לנסות לשחק כדורגל חיובי ולקחת נקודות, שזו כרגע המטרה".

אף אחד לא הגיע לקמפיין חוץ ממנו: "לא מסכים עם זה וגם לא אוהב לראות את זה בכותרות, כי אני לא משחק לבד. אמנם הייתי הרגל המסיימת ואני שמח על המספרים שלי, אבל הייתי גם בנבחרות אחרות בשנים האחרונות ואני חושב שגם התקשורת והקהל רואים שיש כאן עוד עשרה שחקנים שנותנים 200% בכל משחק, אז אני לא חושב שזה נכון לשים הכל עליי".


"יכולנו לקחת יותר נקודות". ערן זהבי (אודי ציטיאט, וינה)

השתיק את המבקרים: "המספרים מדברים בעד עצמם, גם הביקורות היו מוצדקות באיזשהו מקום, כי לא הצלחתי לבטא את היכולות שלי בנבחרת וזו עובדה. כרגע העובדות הפוכות, אבל אני לא רוצה להתעסק רק בעצמי".

עתידו בגוואנגז'ו ובסין בכלל: "לא יודע מה יהיה מחר. כרגע זה ברור שיש לי חוזה בסין, יש חלומות אבל יש גם מציאות וכולנו מכירים אותה".

האם מפתה אותו לשחק ברמות יותר גבוהות: "אני אגיד משהו שהיה לי חשוב לאורך הקריירה, תמיד תהו אם אני יכול לשחק באירופה ואמרו שאני כובש רק בישראל ובסין. ופתאום, כשאני כובש בנבחרת, אז אין את השאלה הזו. זה לא רק עניין של כסף, יש הרבה פרמטרים שקבוצות מסתכלות עליהם, אם זה הגיל, אם זה מחיר רכישה של שחקן. אבל אי אפשר לדעת מה צופן העתיד, מבחינתי אני לא פוסל שום דבר".


"מבחינת הדרך, אני חושב שהלכנו קדימה". אנדי הרצוג (אודי ציטיאט, וינה)

מערכת היחסים עם הרצוג ושאלת המשך דרכו: "יש כאן מערכת יחסים מאוד כנה ואמיתית בין השחקנים למאמן, אבל זה גם היה בנבחרות קודמות. אף פעם לא היו פה בעיות עם מאמנים. לא מתפקידי לקבוע אם הוא צריך להמשיך, אני יכול להגיד שאני רואה שינוי בנבחרת. מבחן התוצאה כרגע לא טוב, אבל אם תשאלו אותי על הדרך, אני חושב שהלכנו קדימה. היום אנחנו מנתחים טעויות אישיות ולא את המשחק השלם או את זה שאנחנו לא יוזמים. היום אני יכול להגיד בפה מלא שישראל יכולה לנצח כל יריבה בבית".

זה הקמפיין האחרון שלו? "אני פה כל עוד אני יכול לתרום, למה שהוא יהיה האחרון? אני רוצה ומקווה שאהיה אובייקטיבי ואמיתי מספיק כדי לפנות את הדרך לצעירים אם ארגיש שאין לנו סיכוי לעלות. אוכל לבוא כדי לעזור ולכוון, אבל כל עוד אני בכושר ויכול לשחק, זה מה שיהיה".


"המספרים מדברים בעד עצמם". זהבי חוגג נגד אוסטריה (אודי ציטיאט, וינה)

למה בעבר לא כיכב כמו בקמפיין הנוכחי: "לא יודע, אפשר לתת תירוצים. אבל העובדות הן שברוב הקמפיינים לא שיחקתי בתפקיד שאני משחק היום, לא שיחקנו כדורגל התקפי. אולי ירד ממני לחץ, אולי אני יותר שמח. בקמפיין הזה אני מבקיע ואני משמעותי, רוצה להמשיך ליהנות מזה".

היריבה הבאה – לטביה: "אין משחקים קלים, אי אפשר להוריד רגל מהגז. אסור לשכוח שעדיין יש לנו סיכוי גדול להיות בפלייאוף של ליגת האומות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי