נאתכו: "זהבי הוא הווינר הכי גדול ששיחקתי איתו"

ביברס נאתכו וערן זהבי מאוכזבים
ביברס נאתכו וערן זהבי מאוכזבים | אודי ציטיאט, סלובניה

קפטן הנבחרת: "אי אפשר להסביר את הבחור הזה, אבל בניון השחקן הכי גדול". ההחמצות: "ביקשתי מהשחקנים לעזור לערן להבקיע". השינוי תחת הרצוג: "אף אחד לא התעניין בנו לפני הקמפיין, התקדמנו מבחינת כדורגל"

(גודל טקסט)

"ערן זהבי הוא לא השחקן הגדל ביותר ששיחקתי איתו, אבל הוא הווינר הכי גדול שהכרתי", כך הכריז ביברס נאתכו, קפטן נבחרת ישראל, שדיבר בתוכנית הספורט של 103FM והחמיא לכוכב גוואנגז'ו: "אני מכיר אותו יותר מ-15 שנה, הוא כל הזמן משתפר והרעב שלו רק גדל וגדל. אי אפשר להסביר את הבחור הזה. מי השחקן הכי גדול ששיחקתי איתו בישראל? יוסי בניון".

ההשפעה של זהבי בחדר ההלבשה: "הוא אחד המנהיגים שלנו. כמובן שאנחנו השחקנים הוותיקים צריכים לקחת על עצמנו יותר ולשמש דוגמא לצעירים. ערן הוא שחקן כזה, יש לו את זה באופי. אני שמח שבקמפיין הזה, אחרי שבעבר היה לו מאוד קשה להוכיח את עצמו במדי הנבחרת, הכל התפוצץ לו".

על כך שזהבי הבקיע אתמול רק שער אחד: "במחצית ביקשתי מהשחקנים לעזור לערן להבקיע אם תהיה להם אפשרות. אמרתי את זה גם לערן באופן אישי, היו לי כמה מצבים לבעוט וחיכית לראות את התנועה שלו. רציתי שהוא יבקיע. אם אפשר לעזור לחבר שלנו, נעשה את זה. היה חשוב לו מאוד להבקיע אתמול ואני חושב שאפשר היה לראות את זה. היו לו החמצות לא אופייניות כי לפעמים כשאתה רוצה יותר מידי זה מה שקורה. אני שמח שהוא הבקיע שער אחד ומקווה שיבקיע עוד במשחקים שנותרו ויסיים את הקמפיין בתור מלך השערים".


"אם אפשר לעזור לחבר שלנו, נעשה את זה" (דני מרון)

מצב הנבחרת לאחר שמונה משחקים בקמפיין: "התחושה מעורבת. חוץ ממקדוניה הצפונית בבית, לקחנו את הנקודות שתכננו. מנגד, איך שהקמפיין התפתח היו אולי תקוות להצליח יותר. אני באופן אישי חושב שמבחינת כדורגל הקמפיין הזה חיובי. מבחינת התוצאות, אתם יודעים, זה לא שעלינו בפעמים הקודמות ועכשיו נכשלנו. מדובר באותן תוצאות פחות או יותר".

הדור הבא: "עילאי אלמקייס הוא שחקן מוכשר ויש לנו עוד כמה צעירים טובים. הבעיה שלנו היא שאין שיטתיות ואין עשרה או 15 שחקנים שעולים באותה תקופה ויכולים להוביל את הנבחרת. אין פה את התשתיות הנכונות, אז יש שחקנים בודדים שמבריקים לתקופות מסוימות".

השפעתו של אנדי הרצוג: "רוח חדשה זה שנבחרת ישראל מגיעה לכל משחק, למעט פולין בחוץ, בשביל לתקוף. הבקענו בכל משחק מלבד פולין שער אחד ואפילו שניים. גם אם הפסדנו, באנו ותקפנו בכל מגרש. זה דבר שלא היה פה לפני. מדובר בעובדות. כמובן שנצטרך לשפר הרבה בשביל להתקדם, אבל עשינו צעד קדימה. לפני הקמפיין הזה הנבחרת הייתה כל כך רחוקה מהקהל ואף אחד לא התעניין בה, אז הנה הקהל מגיע ותומך. התקדמנו. אנחנו עדיין לא שם מבחינת תוצאות. הרצוג נתן לשחקנים ביטחון, הרגשה ודרך. רואים את זה על המגרש. זה אותם שחקנים שזומנו בעבר וכרגע אנחנו נראים אחרת".


הביא רוח חדשה. אנדי הרצגו (דני מרון)

משחק ההגנה של הנבחרת: "אנחנו מדברים על זה, אנחנו לא מנותקים מהמציאות ויודעים שעם כמות ספיגות כזו אי אפשר לעלות ואפילו לא להתקרב לטורניר גדול. בשיטה הזו של שלושה בלמים, זה עניין של תרגול והרבה הרבה עבודה. זה לא חדש שיותר קשה לנו בהגנה, נצטרך לדעת לשפר את זה ולתפוס תקופה טובה בשביל להגיע לטורניר כזה או אחר".

הסיכוי הקלוש שנותר לסיים באחד משני המקומות הראשונים: "לעלות אני לא חושב שנעלה אבל אנחנו צריכים – למרות שזה קשה להגיד את זה בכדורגל נבחרות – למנף את שני המשחקים שנותרו בקמפיין בתקווה שנגיע לפליאוף ושם אנחנו נהיה שני משחקים מעלייה ליורו. המשחק הראשון ייערך בחוץ, אבל לפני השני תהיה הגרלה. שני משחקים עם לחץ וחשיבות, מי יודע, בואו לפחות נקווה". 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי