יו"ר ההתאחדות הפולנית: "מוכנים להגיע ומחכים לתשובה"

רוברט לבנדובסקי, ניר ביטון
רוברט לבנדובסקי, ניר ביטון | credit should read JANEK SKARZYNSKI/AFP via Getty Images

בפולין עוקבים אחר ההסלמה במצב הביטחוני, אך בונייק הרגיע לקראת המשחק במוצאי שבת בטדי: "התוכניות שלנו לא השתנו בשלב זה, אבל ביטחון השחקנים מעל הכל". בז'צ'ק: "חייתי שם והכל היה בסדר, מתכוננים כרגיל"

(גודל טקסט)

ההסלמה במצב הביטחוני ותקיפת ישראל במאות רקטות משעות הבוקר מעוררת דאגה גם במשלחת הפולנית, שאמורה לעשות את דרכה לישראל ביום חמישי, לערוך אימון מסכם באותו ערב ולמחרת לשחק באצטדיון טדי. רוברט לבנדובסקי וחבריו אמורים להתארח במוצאי שבת באצטדיון טדי בירושלים במסגרת מוקדמות יורו 2020, וכמו ההתאחדות הישראלית – גם הפולנים מחכים לעדכונים מישראל ומאופ"א באשר לקיום המשחק או האפשרות שיועבר למדינה ניטרלית.

במסיבת עיתונאים שערכה אחר הצהריים נבחרת פולין לקראת המשחק, התייצב בשל המצב בישראל יו"ר ההתאחדות הפולנית וכוכב העבר זביגנייב בונייק, שאמר: "אנחנו בקשר עם ההתאחדות הישראלית, אופ"א ומשרד החוץ.  תוך 24 שעות נדע יותר פרטים על המצב בישראל ולקראת המשחק. הביטחון שלנו קודם לכל ואין צורך בספקולציות כרגע – אנחנו רוצים לשחק כדורגל ומבחינתנו הסיכון היחיד הוא לא לנצח במשחק. אנחנו לא מסתירים שום מידע, מוכנים להגיע לירושלים והתוכניות שלנו לא השתנו בשלב זה".

רוברט לבנדובסקי, שדחה ניתוח שאמור היה לעבור ויגיע לישראל, בתקווה כמובן שהמשחק ייערך כמתוכנן, אמר על כושרו: "אין לי שום כאב כרגע, אעשה זאת רק כדי למנוע סיכון עתידי ואעבור את ההליך בדצמבר. כרגע שום דבר לא מטריד אותי ואני מתאמן כרגיל".

מאמן נבחרת פולין, יז'י בז'צ'ק שכידוע שיחק בישראל בעונת 1999/2000 כשהיה במכבי חיפה, הוסיף בקצרה: "חייתי בישראל והכל היה בסדר, אנחנו מתוכננים כרגיל ולא משנים דבר בהכנה שלנו. לפנינו שני משחקים חשובים שאנחנו רוצים לנצח".


ערן זהבי במשחק בפולין. נקווה שבשישי הם ייפגשו בטדי (אודי ציטיאט)

עוד בשעות הבוקר המוקדמות אמר דובר ההתאחדות הפולנית, יאקוב קביטקובסקי ל"Sportowe Fakty WP": "גיליתי על כך בעצמי לא מזמן ובשלב זה אין לנו שום מידע רשמי מישראל ורק אופ"א רשאית להודיע על שינוי או ביטול המשחק. ככל שאני יודע, אנחנו משחקים בירושלים ושם רגוע. אני זוכר שבמארס האחרון, לפני שישראל אירחה את אוסטריה, גם היה ירע טילים והמשחק נערך כרגיל וללא שום הפרת סדר. שום דבר לא יפתיע אותנו, אנחנו ערוכים לכל תרחיש".

כאמור, חיסול בכיר ג'יהאד הלילה (בין שני לשלישי) הוביל למתקפת רקטות על ישראל, מדרומה ועד תל אביב, ובתקשורת הפולנית עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות: "אזעקות בדרום ישראל ובמרכזה, מיליוני תושבים מסתתרים במרחבים מוגנים ובמקלטים, בתי ספר נסגרו ועסקים לא נפתחו", נכתב בפולין, שם גם ציטטו את הודעת שגרירות ישראל בפולין.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי