אנדי הרצוג: "אם נכבד את פולין יותר מדי, נפסיד"

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | לירון מולדובן‎

מאמן נבחרת ישראל דיבר לקראת המשחק בטדי: "לבנדובסקי? גם את זהבי קשה לעצור. המחצית השנייה בוורשה הייתה הגרועה ביותר שלנו בקמפיין". נאתכו: "לא צריך לערב בין פוליטיקה לכדורגל". כיאל תורגל במקום גלזר

(גודל טקסט)
לאחר שבוע שכלל הרבה מאוד אי ודאות, לאור המצב הביטחוני, נבחרת ישראל תפגוש מחר (שבת) כמתוכנן את נבחרת פולין באצטדיון טדי. היריבה מגיעה להתמודדות לאחר שכבר השיגה את הכרטיס ליורו 2020, בעוד עבור אנדי הרצוג ושחקניו מדובר בהזדמנות האחרונה בהחלט לשמור על סיכוי להעפיל לטורניר. לקראת המשחק, המאמן התייצב למסיבת עיתונאים בבית הנבחרות.


עוד לפני שהתייחס לנושאים המקצועיים, הרצוג דיבר על התחושות שלו מהשהייה בארץ בשבוע האחרון, על רקע ההסלמה במצב הביטחוני: "כמובן שזו לא סיטואציה טובה, אבל מהצד שלי בתל אביב לא שמעתי ולא ראיתי כלום, המחשבה היחידה הייתה לחכות ולראות אם אפשר לשחק בירושלים. לחלק מהצוות שלנו שמתגורר בדרום זה היה 'ביג דיל', מבחינתי לא הרגשתי סכנה ואני מרוכז בעיקר באימונים שלנו".


טוואטחה ואלחמיד ייעדרו: "חסרים גם שחקנים אחרים, כמו דור פרץ ותומר חמד. יש לנו קבוצה טובה בכל מקרה, אני עדיין מתלבט לגבי שתיים-שלוש עמדות, נתרכז בלעשות אימון טוב ומחר נקבל החלטות. יש לנו מגוון שחקני התקפה עם איכויות שונות".



"לא הרגשתי בסכנה". אנדי הרצוג (לירון מולדובן)


התבוסה לפולין כנקודת מפנה בקמפיין: "התחלנו שם טוב, אבל במחצית השנייה יצאנו מהקצב, עשינו טעויות ונגד יריבה כזו אתה נענש. בוורשה הצלחנו להתמודד רק 30 דקות, מחר ננסה להיראות טוב יותר. גם חלון ההעברות בקיץ השפיע עלינו כי שחקנים חיפשו קבוצה והתעסקו בענייני חוזים. רוב השחקנים שלנו בכושר טוב, כך שאנחנו מצפים לעשות משחק טוב מחר".


הציפיות לקראת מחר: "הפוקוס באימונים היה על איך להתמודד עם שחקני ההתקפה המסוכנים שלהם, אבל אנחנו חייבים להתרכז גם בלייצר מצבים משלנו. אנחנו תמיד מגיעים למצבים וכך צריך להיות גם מחר. אנחנו בלתי מנוצחים בבית ורוצים להמשיך כך. לבנדובסקי? יהיה קשה מאוד לעצור אותו, אבל אני בטוח שקשה לעצור גם את זהבי. אני חושב שהוא כובש יותר משער למשחק וזה יהיה אתגר קשה עבורנו, אבל טוב שתהיה לשחקנים שלנו הזדמנות להתמודד עם חלוץ בטופ העולמי".


ישראל עשויה לקבל את המקום בפלייאוף עוד לפני המשחק נגד פולין: "זה לא ישפיע על המשחק. כמובן שהם כבר העפילו, אבל זה מוריד מהם לחץ ולפעמים זה אפילו יותר טוב. כולם רוצים להוכיח את עצמם ולהראות למאמן בז'צ'ק שהם ראויים להזדמנות. זה תלוי בנו לא לכבד אותם יותר מדי, אם נעשה זאת נפסיד את המשחק. אנחנו צריכים להילחם מהתחלה".



"אם נכבד אותם יותר מדי, נפסיד". הרצוג ונאתכו (לירון מולדובן)


ביברס נאתכו, שיערוך את הופעתו ה-65 בנבחרת וייכנס לרשימת 20 הגדולים, התייחס לציון הדרך המכובד וגם לנושא הפציעות: "זה כבוד גדול להיכנס לרשימה כזו, אני שמח ומקווה שיהיו עוד כמה הופעות עד שאפסיק לשחק. לגבי הסגל אין מה לעשות, אנחנו מתכנסים פעם בתקופה וקורה ששחקנים נפצעים או חסרים. יש מי שימלא את המקום, מי שפה יעשה את העבודה".

האם זה הזמן להתעלות בגלל המצב הביטחוני: "אני חושב שבין פוליטיקה לכדורגל יש קצת מרחק ולא צריך לערב בין הדברים, אם ננצח אני בטוח שאזרחי מדינת ישראל יהיו מאושרים וננסה לעשות את זה".

האם העובדה שפולין כבר הבטיחה העפלה תעזור: "זו סיטואציה שיכולה לשחק לשני הצדדים, הם באים בלי לחץ ויכולים לשחק משוחרר וזה יכול להיות לרעתנו, אבל אני בטוח שנבחרת פולין, בלי קשר להרכב שהיא תעלה בו, היא חזקה מאוד. אנחנו נצטרך לעשות את הדברים שלנו".


"לא צריך לערב פוליטיקה וכדורגל". ביברס נאתכו (לירון מולדובן)

 

מה קרה לנבחרת במשחק הקודם בוורשה: "חצי שעה הראשונה הייתה שקולה, אבל להם יש שחקנים ברמה הגבוהה ביותר בכדורגל היום, כשעושים טעויות נגדם משלמים מהר מאוד ולצערי עשינו טעויות".

האם תיקו נגד יריבה כזו יהיה טוב לנבחרת: "כמו שאמרנו, הם הנבחרת הכי חזקה בבית וכמובן שתיקו זו לא תוצאה רעה, אבל אנחנו משחקים בבית ורוצים לעשות את המקסימום בשביל לנצח. אחרי המשחק, נעשה חישובים".


לאחר מסיבת העיתונאים, הנבחרת ערכה את האימון המסכם לקראת ההתמודדות. הרצוג המשיך לתרגל הרכבים שונים, הן כדי להכריע על ה-11 שיפתחו והן כהיערכות להתפתחויות אפשרויות במשחק. השינוי העיקרי מצד המאמן ועוזרו היה כניסתו של בירם כיאל לחוליית הקישור במקומו של דן גלזר, כאשר מרכז השדה שתורגל כלל את הקפטן ביבראס נאתכו ודיא סבא, לצד קשרה של צ'רלטון. הרצוג והצוות המקצועי יחליטו על ההרכב הסופי רק מחר בבוקר, לאחר אימון השחרור.


ההרכב המסתמן על פי התרגול הערב: אופיר מרציאנו, אלי דסה, לואי טאהא, איתן טיבי, ניר ביטון, עומרי בן הרוש, ביברס נאתכו, בירם כיאל, דיא סבע, מואנס דאבור,  ערן זהבי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי