נבחרת ישראל חגגה את העלייה לפלייאוף, הרצוג יקבל מענק

אנדי הרצוג
אנדי הרצוג | לירון מולדובן

ניצחונותיהן של פינלנד ושבדיה הציבו את הכחולים-לבנים מרחק שני ניצחונות מהעפלה לאליפות אירופה, היריבה בחודש מרץ תיקבע בהגרלה. האוסטרי יזכה ל-35 אלף יורו בשל ההישג וגם יגיע השבוע לשיחות על הארכת חוזהו

(גודל טקסט)
חגיגת חצות קטנה התקיימה אמש (שישי) בבית המלון בו שוהה נבחרת ישראל בירושלים, לאחר שהניצחונות של שבדיה ברומניה ושל פינלנד על ליכטנשטיין הבטיחו לאנדי הרצוג ושחקניו את המקום בפלייאוף, ממנו יוכלו לעלות ליורו 2020 בחודש מארס הקרוב, עוד לפני שיארחו את הערב את נבחרת פולין באצטדיון טדי במשחק הבית האחרון של שלב המוקדמות.


זו ההעפלה הראשונה של ישראל לשלב הפלייאוף מזה 20 שנה, מאז אותה תבוסה צורמת לדנמרק שזכורה בעיקר בעקבות אותה פרשה שזכתה לכינוי "פרשת נערות הליווי". הנבחרת תערוך את משחקה הראשון בפלייאוף, שיתקיים מחוץ לישראל ב-26.3, נגד יריבה שתיקבע בהגרלה ביום שישי הבא ב-13:00. אם תנצח במשחק הראשון, ישראל תעלה לשלב הגמר שייערך ארבעה ימים לאחר מכן – כך שהנבחרת במרחק שני ניצחונות מעלייה היסטורית לאליפות אירופה.


חוזהו של המאמן הלאומי הוארך באופן אוטומטי עד לסיום חודש מרץ, כאשר הרצוג יזכה למענק העפלה על סך 35 אלף יורו, בעוד המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר יקבל מענק של 75 אלף יורו. בנוסף וללא כל קשר, יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון אמור להיפגש ביום רביעי או חמישי הקרוב עם המאמן האוסטרי, במטרה לדון בחוזהו החדש שיכלול גם את מוקדמות מונדיאל 2022. בנבחרת אמרו אתמול כי העלייה לפלייאוף תוסיף ביטחון ורוח גבית לקראת המשחק נגד הפולנים.


יש לציין שלנבחרת ישראל גם סיכוי תיאורטי להעפיל דרך שלב המוקדמות, אבל לשם כך יצטרכו הרצוג ושחקניו לנצח הערב את פולין, בעוד שלושה ימים במקדוניה ולקוות לתיקו והפסד של אוסטריה במשחקיה מול מקדוניה הצפונית ובחוץ מול לטביה, תרחיש שלא נראה סביר.


באשר לשלב הפלייאוף, בסך הכל יתחרו בו 16 נבחרות שינסו להשיג את ארבעת הכרטיסים האחרונים ליורו. ישראל אמנם לא סיימה כראש הבית שלה בדרג 3 בליגת האומות, אבל הניצחונות על אלבניה וסקוטלנד מיקמו את ישראל במקום ה-30 הכללי, כך שאחרי ש-20 נבחרות יעפילו דרך המוקדמות ומכיוון שלא נרשמו הפתעות גדולות ולא העפילו יותר משתי נבחרות שמדורגות נמוך מאיתנו, ישראל ממוקמת מספיק גבוה ותשתתף בפלייאוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי