צפו בתקציר: ישראל נכנעה 2:1 לפולין בטדי, אוהדים פרצו למגרש

אנדי הרצוג, נבחרת ישראל
אנדי הרצוג, נבחרת ישראל | דני מרון

אחרי הבטחת הפלייאוף, הנבחרת רשמה הפסד ביתי ראשון תחת הרצוג. קריכוביאק ופיונטק כבשו, דאבור צימק וזהבי נעצר. חזיזה ערך בכורה. לפני הסיום: המשחק כמעט פוצץ לאחר ששחקן פולני נפגע על ידי מאבטח

(גודל טקסט)

ציפייה גדולה הייתה בנבחרת ישראל לקראת המשחק נגד נבחרת פולין. המקום בפלייאוף היורו הובטח, המארחת פתחה ללא השחקן הטוב ביותר שלה, רוברט לבנדובסקי, ועד עתה אנדי הרצוג לא הפסיד משחק ביתי כמאמן וגם לא בגביע האומות. אלא שישראל הציגה את משחקה החלש ביותר מזה זמן רב ונכנעה 2:1 בטדי לעיני 16,700 צופים לאחר מחצית ראשונה איומה. 
 

אירוע מביש על הערב עוד יותר מהמשחק החלש של הנבחרת: בתוספת הזמן פרצו אוהדים לכר הדשא, המאבטחים רדפו אחריהם ושחקן פולני נפל עלה כר הדשא. לאחר דקה של חרדה הבלם גליק ביקש מהשופט לחדש את המשחק ולא לשרוק לסיום.
 

בתום שלוש דקות יצרה המארחת שלושה מצבים וכבר בדקה הרביעית גז'גוז' קריכוביאק הבקיע בקלות לאחר כדור קרן. הנבחרת של אנדי הרצוג הייתה איטית, נטולת אגרסיביות, לא מדויקת וסיימה את המחצית הראשונה האיומה ללא אף איום על השער. ערן זהבי, שהרעיד רשתות לאורך כל הקמפיין ונמצא בשוויון עם הארי קיין במלכות השערים (11 כ"א) , נוטרל נהדר על ידי קמיל גליק ולא הצליח לכבוש נגד מוליכת הבית, בדומה למשחק הראשון. רק אופיר מרציאנו, שאמנם הציג משחק רגל חלש אך רשם סדרת הצלות גדולות – היה מנקודות האור ומנע תבוסה. במחצית השנייה הריטואל חזר על עצמו כשקשישטוף פיונטק כבש בקלות לאחר עוד כדור קרן (54). שער מאוחר של מואנס דאבור בדקה ה-89 הצליח רק להמתיק את הגלולה המרה.

המאמן אנדי הרצוג שקיבל מחמאות לאורך הקמפיין, חיכה עד לדקה ה-42 כדי לשנות משהו במשחק החלש של הנבחרת, וגם החילוף שביצע – דולב חזיזה, קשרה של מכבי חיפה, עלה להופעת בכורה בנבחרת כשהחליף את לואי טאהא הפצוע – היה חילוף כפוי.



ערן זהבי דרוך (דני מרון)



בירם כיאל ומואנס דאבור (דני מרון)



דן גלזר. מקבל את המקום בהרכב (דני מרון)



אוהדי נבחרת ישראל (דני מרון)



אוהד פולין מבקש את החולצה של לבנדובסקי (דני מרון)



אנדי הרצוג ואלון חזן (דני מרון)




שרה נתניהו (דני מרון)



שחקני נבחרת ישראל (דני מרון)


הרכבים
נבחרת ישראל: אופיר מרציאנו, אלי דסה, לואי טאהא (דולב חזיזה, 42), איתן טיבי, ניר ביטון, עומרי בן הרוש (סאן מנחם, 65), דן גלזר, ביברס נאתכו, בירם כיאל (עילאיי אלמקייס, 79), מואנס דאבור, ערן זהבי.


נבחרת פולין: וויצ'ך שצ'נסני, ארקדיוש רצ'ה, יאן בנדארק, קמיל גליק, תומאש קנדז'ורה, כריסטיאן בייליק, פיוטר זילינסקי, פז'מיסלב פרנקובסקי, גז'גוז' קריכוביאק (דומיניק פורמן, 84), דמיאן שימאנסקי (רוברט לבנדובסקי, 64), קשישטוף פיונטק (מתאוש קליך, 70)



לבנדובסקי. פתח על הספסל (דני מרון)


מהלך המשחק
הפולנים פתחו את המשחק חזק והשוער אופיר מרציאנו רשם הצלה כפולה אך גם זה לא עזר. הניסיון של שימאנסקי נהדף לקרן ובלבול גדול הסתיים בנגיחה קלה של קריכוביאק, 0:1 לפולין. זה השער ה-16 שסופגת הנבחרת של הרצוג בקמפיין והמוקדם ביותר. חוסר הביטחון נמשך, השוער החליק בדקה השישית והפולנים כמעט ניצלו זאת לשער שני אך פרנקובסקי בעט סמוך לקורה.



כיאל מאוכזב. פתיחה חלשה לנבחרת (דני מרון)



שחקני נבחרת ישראל מאוכזבים. מחצית חלשה (דני מרון)



נאתכו מול קריכוביאק (דני מרון)


בחלוף רבע שעה הנבחרת לא הצליחה לסכן את השער. גליק שמר חזק מאוד על זהבי והפולנים הציגו יתרון במשחק האגפים. שצ'סני יצא מדויק כעבור דקה ומנע הזדמנות לנבחרת אחרי מסירה טובה של נאתכו. הפולנים יצאו למתפרצת נהדרת בדקה ה-23 וברגע האחרון בן הרוש הצליח לסגור את הבעיטה של פיונטק והכדור יצא לקרן. שימנאסקי הצעיר ניסה את כוחו בבעיטה מחוץ לרחבה אבל הכדור הלך למרכז השער ומרציאנו קלט בקלות. 



זהבי מתקשה (דני מרון)


לואי טאהא רשם שטעות איומה בדקה ה-28 כשהחזרת כדור מסוכנת שלו, כשפיונטק בסביבה – הסתיימה בנגיעה של השוער. הפולנים קיבלו בעיטה בלתי ישירה. תשעה שחקנים של הנבחרת עמדו בחומה. זילנסקי בעט חזק ובן הרוש הציל לנגוח לקרן.




מרציאנו וכיאל. השוער הציל את הנבחרת מתבוסה (דני מרון)


השער השני של הפולנים עמד באוויר ורק במזל הנבחרת נחלצה. בדקה ה-34 קנדז'ורה מסר כדור עומק נפלא לשימאנסקי שהחמיץ מצב של אחד על אחד כשבעט סנטימטר מהקורה. כעבור שתי דקות הנבחרת שוב נחלצה בנס. יציאה רעה של מרציאנו הסתיימה בהצלת שער של טאהא. פרנקובסקי היה המחמיץ התורן בדקה ה-38 כשבעט כדור חלש מעמדה נוחה ואפשר למרציאנו להדוף.



מרציאנו בעוד זינוק (דני מרון)



בירם כיאל (דני מרון)


הנבחרת המשיכה להסתבך ולאחר אי הבנה בין מרציאנו וטיבי הסתיים במצב מסוכן נוסף, זילינסקי נעצר על ידי מרציאנו. הרצוג הבין שהוא חייב לבצע שינוי וערך חילוף ראשון עוד לפני המחצית כאשר דולב חזיזה עלה להופעת בכורה במדי הנבחרת במקומו של לואי טאהא הפצוע, כשהנבחרת חזרה למערך של ארבעה שחקני הגנה. סמוך למחצית הגיע חצי איום ראשון של הנבחרת כאשר נתאכו הרים לרחבה ושצ'נסני הקדים את זהבי.


הופעת בכורה בנבחרת. דולב חזיזה (דני מרון)

המחצית השנייה יצאה לדרך ןבדומה למחצית הראשונה, עוד כדור קרן ועוד ספיגה של הנבחרת. פיונטק פגש את הכדור בחזה, הכדור פגע בקורה, בידו של מרציאנו והחלוץ של מילאן כבש בקלות, 0:2 בדקה ה-54.


שחקני נבחרת פולין חוגגים (דני מרון)


אנדי הרצוג זועם (דני מרון)


בדקה ה-59 ישראל הגיעה למצב הטוב במשחק והייתה חייבת לכבוש. התקפה נפלאה של הנבחרת הסתיימה בכדור רוחב נפלא של חזיזה לעברו של דאבור שממצב נוח בעט חלש לידיו של שצ'נסני. בדקה ה-63 הגיע הרגע לו חיכו אוהדי פולין כאשר רוברט לבנדובסקי עלה מהספסל במקומו של שימאנסקי. בדקה ה-65 הרצוג ביצע את החילוף השני שלו כשסאן מנחם החליף את עומרי בן הרוש בעמדת המגן השמאלי. הנבחרת תקפה בעיקר דרך צד ימין אבל בדקה ה-67 היא גיוונה. מנחם הטרי קיבל את הכדור באגף שמאל ומנחם העביר כדור מסוכן שכמעט חדר לרשת.


דאבור עם זהבי. חלוץ סביליה רשם החמצת ענק (דני מרון)


בדקה ה-68 גם זהבי איים על השער לראשונה, נאתכו הסיט כדור שמאלה וזהבי בעט נפלא אך שצ'נסני הדף לקרן. בדקה ה-75 חזיזה מסר עומק לזהבי שעקף יפה את השוער אלא שלצערו היה בנבדל קטנטן.


לבנדובסקי מול גלזר. החלוץ עלה במהלך המחצית השנייה (דני מרון)


הנבחרת דחפה קדימה בדקות האחרונות וניצלה את הזלזול של הפולנים. ועוד איך ניצלה. בדקה ה-89 בעיטה חזקה של זהבי נבלמה על ידי ההגנה והכדור הגיע לדאבור שזרק את עצמו וכבש שער נפלא בדרך ל-2:1. סמוך לסיום קרתה תקרית מביכה: אוהדים פרצו לכר הדשא, המאבטחים זינקו עליהם ואחד נפל על שחקן פולין שנפל על כר הדשא. השופט שקל להוריד את השחקנים לחדר ההלבשה אך השתכנע על ידי גליק לחדש את המשחק. 
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי