הרצוג: "אני מלא ביטחון ביכולתי להוביל את הנבחרת להישג"

ערן זהבי, מואנס דאבור
ערן זהבי, מואנס דאבור | אודי ציטיאט

המאמן התייחס להגרלת פלייאוף יורו 2020, שזימנה בחצי הגמר משחק בסקוטלנד: "מתכוון ללמוד כל פרט עליהם". נאתכו: "הכי קשה שיכול היה להיות". אלון חזן: "לפנינו משימה שיכולה לשנות את הכדורגל בישראל"

(גודל טקסט)
דקות ספורות לאחר שנערכה הגרלת פלייאוף יורו 2020 ונבחרת ישראל קיבלה את ההגרלה הקשה ביותר, משחק חוץ בסקוטלנד בחצי הגמר ולאחר מכן, בתקווה, גמר שייערך בסרביה או בנורבגיה, בהתאם למנצחת בחצי הגמר המקביל, מאמן נבחרת ישראל אנדי הרצוג סיפר על הקושי שצפוי לו ולשחקנים בניסיון להעפיל בפעם הראשונה לאליפות אירופה.


"אין דבר שלא נעשה בחודשים הקרובים כדי להבטיח שנגיע במצב הטוב ביותר למשחק כל כך חשוב", אמר האוסטרי, "אני מלא ביטחון ביכולות שלי להוביל את הנבחרת להישג, מלא מוטיבציה ומחכה כבר לרגע בו נתחיל את ההתכנסות ונתייצב לאחד מרגעי השיא של הכדורגל הישראלי. החל מהיום אני מתכוון ללמוד כל פרט בקשר לסקוטלנד וכמובן לחשוב איך לתקן ולשפר כל בעיה שהייתה אצלנו. היריבה לא פשוטה, גם העובדה שמדובר במשחק חוץ אינה מקלה, אבל יש לנו שחקנים שמודעים לגודל הרגע ולהזדמנות שנפלה בחלקם. זאת תהיה מלחמה מהדקה הראשונה עד לאחרונה. כאשר מדינה שלמה תהיה איתנו, החלום עשוי להפוך למציאות".


מואנס דאבור הוסיף: "הגרלה מאוד קשה, אבל בסופו של דבר זה משחק אחד וזאת הזדמנות שכולם חלמו עליה. צריך לבוא בשיא המוכנות ולהתעלות בכל דקה בשביל לעבור את סקוטלנד".




"מודעים לגודל ההזדמנות שנפלה בחלקנו". אנדי הרצוג (אודי ציטיאט, סקופיה)


הקפטן ביברס נאתכו הודה: "ההגרלה הכי קשה שהייתה יכולה להיות. שיחקנו שם לא מזמן ואנחנו יודעים כמה זה אצטדיון קשה וביתי מאוד. הם נבחרת טובה ונצטרך להיות בשיא שלנו כדי לעבור. אני מאמין שאפשר לעשות את זה, ודאי כשמדובר במשחק אחד. נקווה שנגיע למשחק הזה כאשר כולם בריאים ומוכנים ונעשה את העבודה בצורה הטובה ביותר. אפשר בשבוע אחד לעשות היסטוריה".


ערן זהבי התייחס גם הוא: "עבדנו קשה כדי להגיע לרגע הזה. זאת הזדמנות חד פעמית, משהו של פעם ב-20 שנה בכדורגל שלנו. אין שחקן שלא ירצה להיות חלק מהנבחרת ברגעים האלה ואין אף אחד שרוצה יותר מאתנו לעשות היסטוריה. אנחנו מסתכלים כרגע רק על חצי הגמר וחושבים איך עוברים יריבה מאתגרת כמו סקוטלנד".


רגע אחרי ההגרלה, עוזר המאמן אלון חזן התראיין לספורט1 ואמר: "צריך לומר את האמת, אנחנו לא במצב שאנחנו יכולים לקוות להגרלה נוחה – אנחנו הגרלה נוחה לכל היריבות. זו משוכה מאוד קשה לשחק בחוץ נגד סקוטלנד, גם אם יגידו שהיא בירידה מאז שפגשנו אותה. זו יריבה קשה לכל נבחרת, אבל צריך לזכור שזה משחק אחד ובו הכל יכול לקרות. אין שום השפעה לדברים שנעשו בקמפיין ואני מקווה שנבין את המשמעות של המשחק עבור כל אחד ונעשה את הכל כדי לנסות להעפיל לשלב הבא, שהוא אפילו הרבה יותר קשה ואין מה להסתכל עליו כרגע".



אלון חזן. "אנחנו ההגרלה הכי קלה" (אודי ציטיאט)


על סקוטלנד: "אין שום ספק שלפגוש נבחרת ששיחקנו נגדה פעמיים לפני שנה זו נבחרת מוכרת יותר, שאנחנו מכירים לא רק מניתוחים אלא גם מחוויות שעברנו על הדשא. המשחק בסקוטלנד הסתיים אז באכזבה אדירה ויש לנו הרבה מה לתקן – מקווה שנעשה את זה בחודשים הקרובים, נלמד אותם בצורה הטובה ביותר ונגיע בסגל הכי טוב שלנו. זו נבחרת שמשחקת בקצב גבוה מאוד בבית, יש לה את אנדי רוברטסון מליברפול, קצב ואינטנסיביות יהיו מאוד משמעותיים במשחק. נצטרך לדעת לא רק לרדוף, אלא גם לדעת להחזיק את הכדור. כל יריבה מהאי הבריטי היא לא נוחה. ב-90 דקות הכל יכול".


כיצד הוא מעריך את הסיכויים
: "אנחנו נגיע להתמודדות אולי כסוג של אנדרדוג, אבל ננסה לשנות את הסטטיסטיקה של משחקי החוץ. מקווה שבמשחק הזה נעשה את הדברים בצורה טובה יותר, כי סופה של כל סטטיסטיקה להשתנות".


כיצד מגייסים את הקבוצות למען הנבחרת: "אנחנו לא נגיד לשחקנים לעבור כדי לשחק ולהיות מוכנים לנבחרת או כל דבר דומה, אלה שיקולים שיעשו השחקנים כי כל אחד רוצה לשחק בנבחרת, ייכנסו לכושר יותר טוב לקראת מרץ ויהיו גם היערכויות שאנחנו נצטרך לעשות כדי להבין מי השחקנים שהכי מתאימים באותו רגע. מקווה שנפיק את הלקחים מהקמפיין האחרון כמו שצריך.



הרצוג וחזן. "משימה שיכולה לשנות את פני הכדורגל" (אודי ציטיאט)


על מצבו של הרצוג: "אנדי ממש לא עם הראש באדמה כמו שאומרים, הוא מאוכזב מאוד מאיך שנראתה הנבחרת, אבל הוא גם יודע שלפנינו משימה שיכולה לשנות את פני הנבחרת והכדורגל הישראלי".


המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר הביע אופטימיות: "אתגר עצום והזדמנות עצומה. יש לנו 3 חודשים להיערך, לעשות הכל כדי להגיע במצב האופטימלי למשחק החשוב ביותר של הכדורגל הישראלי ב-20 השנים האחרונות. אני משוכנע שיש לנו את המאמן והשחקנים הטובים ביותר למשימה. שיחקנו עם סקוטלנד פעמיים בליגת האומות, אנחנו מכירים אותם והם אותנו. לסיום הלא מוצלח של קמפיין מוקדמות היורו לא אמורה להיות השפעה על המשחק בחודש מרץ. אני יודע בוודאות שמדינה שלמה תעמוד מאחורינו ותתפלל להצלחה. אנחנו רוצים יותר מכולם להצליח ולהביא הישג לכדורגל שלנו ולמדינת ישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי