עודד קטש: "לקח לי הרבה זמן להבין מה העבודה כמאמן דורשת"

עודד קטש
עודד קטש | לירון מולדובן

מאמן הנבחרת והפועל ירושלים סיכם את העשור שלו ב-103FM: "היום אני טוב יותר, העבודה מאוד מאתגרת". על התקופה בעתודה: "אחת ההחלטות המרגשות שקיבלתי, קשה היה לנבא את הזכיות"

(גודל טקסט)

אחד מהרגעים הכי גדולים ומרגשים של הספורט הישראלי בעשור האחרון היה זכייתה של נבחרת העתודה באליפות אירופה ב-2018. ההישג הכביר רק התעצם שנה לאחר מכן, כאשר המאמן אריאל בית הלחמי וחניכיו זכו בפעם השנייה ברציפות וביססו את ישראל כאחת הנבחרות המבטיחות באירופה.

עוד לפני שתי הזכיות הרצופות, נבחרת העתודה הייתה קרובה לזכייה גם ב-2017, אז נכנעה בגמר ליוון. הכחולים-לבנים שיחקו בזמנו תחת הדרכתו של עודד קטש, שכמובן משמש היום כמאמן הנבחרת הבוגרת והפועל ירושלים. קטש התמנה בינואר 2017 למאמן העתודה במקומו של דן שמיר, שעבר לשמש כעוזר מאמן בנבחרת הבוגרת, זאת לפני שאריאל בית הלחמי הוביל את הנבחרת לשתי הזכיות האדירות. במסגרת סיכומי העשור של 103FM בספורט, התראיין קטש ודיבר על התקופה בנבחרת העתודה רגע לפני ההישגים המדהימים שלה וגם על השינויים שעבר כמאמן בעשור האחרון.

"לא ידעתי כל כך לאן נכנסתי כשהגעתי לעתודה", שיתף המאמן הלאומי. "קיבלתי המלצות חמות מדן שמיר ואני מודה לו על כך. כשאני מסתכל על הקריירה שלי, ההחלטה להגיע לעתודה הייתה אחת ההחלטות המרגשות שקיבלתי. היה לי שם מסע קסום עם שחקנים מרגשים ומיוחדים. אחרי שאני הלכתי הגיע כמובן אריאל בית הלחמי ולקח את זה עוד צעד אחד קדימה".


עודד קטש (דני מרון)

האם הרגיש בתקופתו שהנבחרת הולכת לרצף זכיות: "קשה היה לנבא את הרצף הזה. הרגשנו שאנחנו עושים משהו ממש מיוחד שאולי יהיה קשה לשחזר, אבל בית הלחמי והשחקנים עשו את זה בגדול. זה מקסים בעיניי בתור מאמן הנבחרת הבוגרת כיום לזכות לאמן חלק מהשחקנים האלו. המפתח היה האופי המיוחד של שחקני העתודה, לא הייתי צריך לעשות יותר מדי".

השיפור שלו כמאמן בעשור האחרון: "זה מסע עם המון חוויות ואתה תלוי גם לא מעט בשחקנים ובהנהלות. גם עם עצמך אתה עובר דרך. כמו לשחקנים, גם למאמנים לפעמים הדברים מתחברים מיד ומהרגע הראשון הם בשיאם, ויש כאלה שלאט לאט נכנסים לקצב. אין ספק שאני מרגיש היום טוב יותר. אני יותר מנוסה ופשוט טוב יותר. אני לא הסיפור פה, בסופו של דבר מי שרוצה להיות מאמן ברמות יותר גבוהות צריך להבין שיש הרבה מאוד רבדים ומעגלים שהעבודה הזו דורשת ממך, ולי לקח הרבה זמן להבין את זה. זה לא רק הכדורסל, זה להיות מנהל ברמה הגבוהה ביותר וזה מאתגר מאוד".

עודד קטש ואריאל בית הלחמי (עדי אבישי)



מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי