חיים רביבו: "זה ההישג לו חיכינו 53 שנה"

play
גאווה אמיתית. רוי לצד חיים רביבו | אימג'בנק GettyImages
שחקני נבחרת הנוער של ישראל חוגגים העפלה לרבע גמר המונדיאליטו 00:39

כוכב העבר לא מופתע ממה שעושה הנבחרת במונדיאליטו: "זו חבורה שמשחקת יחד מגיל 10. יש שם חברות אמיתית". על בנו רוי: "יש בו קור רוח ונחישות יוצאת דופן". על אופיר חיים: "יודע לגעת בהם". ריאיון עם אב גאה וטיפ: "אחרי המסע, שכל אחד יפנים שזו עוד תחנה בדרך"

(גודל טקסט)

חיים רביבו לא נמצא בארגנטינה, אבל הלב שלו כבר 10 ימים עם הבן רוי ועם החברים שלו לנבחרת ישראל עד גיל 20 שעשתה אמש עוד הישג אדיר והעפילה לרבע גמר המונדיאליטו.

"כשהתחיל הטורניר אמרתי שאני אחכה שיעברו את שלב הבתים ואטוס לשמינית הגמר, אם הם יעלו", סיפר הבוקר (רביעי) רביבו האב בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט, "ואז הגיע שלב השמינית ואמרתי לעצמי, 'נחכה שיעלו לרבע הגמר, ואז אטוס'".

אז אתה בדרך להזמין כרטיסי טיסה?

"אגיד לך את האמת, אני מעריך שלא. זה מפתה מאוד, אבל צריך להגיד ביושר שלא קל לטוס עכשיו לצד השני של העולם, וזה גם לא בבואנוס איירס וצריך להמשיך בטיסות נוספות. אני מעריך שאשאר גם לרבע הגמר בבית. מה שקורה אצלנו בבית זו פשוט חוויה יוצאת דופן. מה שהיה הלילה כאשר ניצחנו בדקה ה-97, זה מדהים. השעה הייתה שתיים לפנות בוקר, ישבנו כל המשפחה וחברים קרובים מול המסך בסלון, וברגע השער היו צרחות אדירות. מה שמעניין הוא שבכל שכונה היו צרחות. פשוט התמכרנו לנבחרת הזו, ואני חושב שבכל בית כמעט שצופים בו בכדורגל, עוקבים אחרי הנבחרת הזאת והיא עושה לנו גאווה מאוד גדולה".

"ברמה האישית אני כל כך גאה ברוי", ממשיך רביבו. "אנחנו מדברים הרבה. אני משוחח איתו לפני משחקים, אחרי משחקים. אני לא מההורים שלוחצים ושרוצים כל הזמן לדבר עם הילד, אבל אני בהחלט אוהב לדבר איתו לפני משחקים כדי לוודא שהוא עשה הכנה טובה, ואחרי משחקים כדי לראות שהוא נח כמו שצריך. אני כל כך מאושר בשבילו וגאה בבן שלי".

רוי רביבו   חיים רביבו
גאווה אמיתית. רוי לצד חיים רביבו | אימג'בנק GettyImages

חיים, מה מייחד את הנבחרת הזו? איך דווקא הנבחרת הזו עשתה את ההיסטוריה?

"הנבחרת הזו הגיעה למונדיאליטו כסגנית אלופת אירופה. זאת נבחרת שעברה את צרפת בחצי הגמר לפני שנה. ידענו שיש בנבחרת הזאת איכות, ידענו שיש בה יכולת ואופי. מה שהיא עושה עכשיו לא מפתיע אותי. נכון שזה מונדיאליטו ואתה בדרך כלל לא מכיר את הנבחרות מהיבשות האחרות, קיבלנו גם בית קשה עם קולומביה, סנגל ויפן, אלה שלוש נבחרות שאתה לא יודע איך תתמודד מולן, אבל יש בנבחרת הזו דבר מרכזי שהוא הכי חשוב בעיני: זו חבורה של שחקנים שמשחקת יחד מגיל 10 או 12. שחקנים כמו למקין וסניור שהיום הם בהפועל תל אביב, בעבר היו במכבי תל אביב יחד עם רוי ועם רוי נאווי ודור תורג'מן. הם משחקים יחד כבר 10 שנים, הם אוהבים אחד את השני, חברים אחד של השני. זו חברות אמת, מעבר לכישרון ולכדורגל".

מה חלקו של אופיר חיים?

"חלק גדול מאוד, חלק מרכזי. אני חושב שההשפעה של אופיר על הילדים היא עצומה. הוא יודע איך לדבר איתם, הוא יודע איך לגעת בהם. הם מאמינים לו. אני לא שיחקתי מול אופיר כי הייתי כבר בחו"ל כשהוא שיחק בליגה הבכירה, אבל כמובן שהכרתי אותו כאישיות. אני יודע מה יש בו. אני יודע כמה גדולה ההשפעה שלו עליהם. יש לו חלק מרכזי בהצלחה יוצאת הדופן הזו".

מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 אופיר חיים
מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20 אופיר חיים | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אפשר לומר שסוף סוף מצאנו את הטורניר הגדול שחיפשנו מאז מקסיקו 70?

"אתה מכיר אותי ויודע שאני לא אוהב לעשות השוואות ושאני גם לעולם לא שוכח מה שעשינו בעבר, אבל אני חושב שאפשר לומר שסוף סוף מצאנו את הטורניר שחיכינו לו 53 שנה. אנחנו סוף סוף יכולים להיות גאים באירוע כדורגל עולמי אליו הגענו. אחרי מקסיקו 70 חיכינו 53 שנה להישג הזה, ואני בהחלט רואה את מה שהחבר'ה האלה עושים עכשיו באותה נשימה כמו את הנבחרת ששיחקה במקסיקו 1970. יש לנו את מקסיקו 70, ומעכשיו יש לנו גם את ארגנטינה 2023".

מה הטיפ הכי טוב שאתה יכול לתת לחבורה הזו?

"זו השאלה הכי חשובה. אני חושב שכל אחד מהם, כאשר יסתיים המסע הזה, צריך לרדת בדיוק לבסיס, לרדת לקרקע, למקומות שמהם אפשר לעשות עוד פעם פריצה ולעלות למעלה. אני שיחקתי בנבחרות צעירות והיו לידי המון כישרונות בני 20 או 18 שלא ידעו לעשות את זה ולא ידעו לנחות למטה ולהישאר רעבים. הכישרונות האלה נעלמו. הטיפ הכי גדול לכל החבורה הזו, זה לזכור שזו עוד תחנה בדרך. זה עוד פרק בחיים שלהם, שאחריו הם צריכים לכתוב את הפרק הבא".

רוי רביבו שחקן הפועל ירושלים
"ניצחנו אותם פעמיים השנה". רוי רביבו | ברני ארדוב

ההשאלה של רוי להפועל ירושלים הייתה משמעותית.

"רוי היה מהבולטים בנבחרת גם לפני שנה ביורו בסלובקיה. כבר אז הוא היה מהשחקנים הדומיננטיים בנבחרת. אני חושב שהאימונים ברמה הגבוהה של מכבי תל אביב עשו את שלהם והקפיצו אותו, אבל ללא ספק המעבר באמצע העונה להפועל ירושלים היה מעבר נכון שקידם אותו. האימונים עם זיו אריה הוסיפו לו מאוד ואני מאוד שמח שגם ברמה הזו הוא משחק את המשחק שלו, עם הרבה נחישות והרבה קור רוח".

מה התכונות הבולטות של רוי?

"אלה בדיוק התכונות – נחישות וקור רוח. הילד הזה לא חושש משום דבר, הוא עולה לשחק בכל מגרש ובכל מעמד באותו אופן. הוא לא מרגיש שהוא עשה את שלו אף פעם, אלא מרגיש שתמיד יש לו לאן לשאוף. אני מאוד שמח שהוא עושה את הדברים האלה. אנחנו יודעים שלאורך כל השנים לא פשוט להיות הבן-של, אבל רוי עשה את זה כמו גדול. בעונה הבאה הוא ישחק במכבי תל אביב ואני מעריך שהוא יידע לעשות גם שם את מה שהוא עושה עכשיו במונדיאליטו".