"מי שמכיר את תומר צרפתי מקרוב, לא מופתע מההצלחה שלו"

play
מניה בטוחה. תומר צרפתי | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 5.6 07:03

מכבי נתניה בונה על השוער לעתיד ותבחן אותו בקדם העונה, אך מאמינה שעדיף לו לצבור ניסיון כמושאל בקבוצה שתעניק לו דקות משחק: "לא היינו צריכים את המונדיאליטו כדי לדעת כמה הוא טוב. מדובר בווינר שלא רואה בעיניים"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

נבחרת ישראל עד גיל 20 הצליחה לרגש את כולנו בשבועיים האחרונים, במסע הקסם שלה אל חצי גמר המונדיאליטו שכלל את הניצחון ההיסטורי 2:3 על ברזיל, בדרך למפגש עם אורוגוואי בשלב הבא. אופיר חיים ושחקניו רחוקים שני ניצחונות נוספים בלבד מזכייה בלתי נשכחת שתהפוך אותם לאלופי עולם, ואחרי שהדיחו את אחת הפייבוריטיות לתואר, הם יודעים שרק השמיים הם הגבול.

בזמן שמרבית הזרקורים אחרי ניצחונות הנבחרת הלכו לכיוון שחקני החלק הקדמי דור תורג'מן וענאן חלאילי, ולעיתים גם לקפטן איליי מדמון ולצמד הבלמים סתיו למקין ואור ישראלוב, מי שמתגלה כמניה בטוחה באליפות הזו הוא השוער תומר צרפתי ממכבי נתניה, שרושם טורניר אדיר ומספק יכולת נפלאה בכל המשחקים עד כה. צרפתי היה שוער הנבחרת גם במסע הקסום ביורו 2022, שם הגיעה ישראל למקום השני ונעצרה רק בגמר נגד אנגליה.

"ההצלחה של צרפתי לא מפתיעה את מי שמכיר אותו מקרוב", אמרו השבוע במכבי נתניה בנוגע לשוער שלהם. "לא היינו צריכים את האליפות הזאת כדי לדעת איזה שוער טוב הוא. אפשר לראות את ההתקדמות שלו מחודש לחודש ומעונה לעונה. מדובר בשוער מצוין שחי את המשחק, ומה שהכי בולט אצלו זה האופי. הוא ווינר גדול. לא רואה בעיניים. יש לו שקט נפשי והוא בהחלט שוער מצוין".

מי שמאמן את צרפתי בקמפיין הנוכחי והיה גם מאמן השוערים בקמפיין היורו, הוא גיא סולומון שעושה עבודה נהדרת בנבחרות וגם אצלו עשה השוער התקדמות נהדרת.

תומר צרפתי, שוער נבחרת ישראל עד גיל 20
מניה בטוחה. תומר צרפתי | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

עוד על נבחרת הנוער

"החלק העיקרי בסנסציה של נבחרת הנוער שייך לשחקנים הערבים"
"לא מקרי שישראל הדיחה את ברזיל": אורוגוואי לא מקלה ראש
ולאדן איביץ': "דור תורג'מן יכול להיות יותר גדול מערן זהבי"

בנתניה בהחלט בונים על צרפתי ומאמינים שבבוא היום הוא יוכל להיות השוער הראשון בקבוצה. בעונה האחרונה הוא עמד בשער קבוצת הנוער ובמחזור האחרון של העונה בליגת העל הוא שיחק 90 במדי הקבוצה הבוגרת, בניצחון 1:4 על הפועל ירושלים.

לפני ארבעה חודשים חתם השוער על הארכת החוזה לשלוש עונות נוספות והוא מתוכנן לצאת עם הקבוצה הבוגרת למחנה האימונים שלה בהולנד בחודש הבא. בנתניה לא ממהרים לקבל החלטות ורוצים לבחון את צרפתי במהלך מחנה האימונים, כאשר בהחלט קיימת אפשרות שהוא יהיה השוער השני לצדו של איתמר ניצן, השוער הבכיר בקבוצה.

יחד עם הרצון להשאירו בסגל, בנתניה חושבים שזה הזמן של צרפתי לשחק ולצבור ניסיון, בעיקר אחרי המונדיאליטו המוצלח מבחינתו, כך שגם אופציית ההשאלה לקבוצה אחרת נמצאת על הפרק, אולם זה יהיה, אם וכאשר, רק לקבוצה בה הוא יישחק בוודאות.