התסריט שיעלה את ישראל לאולימפיאדה גם אם לא תגיע לחצי הגמר

צרפת בטוחה כמארחת, אנגליה לא משתתפת באולימפיאדה ואם שתיהן עולות לחצי הגמר, אז ייערך משחק בין "המפסידות הבכירות" על הכרטיס השלישי. ההסבר המלא

(גודל טקסט)

הניצחון של צ'כיה על גרמניה הביא לכך שבנבחרת ישראל הצעירה החלו להאמין שניתן לעשות היסטוריה ואולי אף להעפיל לאולימפיאדה ב-2024. כידוע, ארבע נבחרות אירופיות משתתפות במשחקים האולימפיים, כך שמקום בחצי הגמר ביורו הנוכחי אמור להבטיח את הכרטיס לפריז 2024.

בישראל עוד רחוקים מהבטחת חצי גמר וחושבים קודם כל על הכרטיס לרבע הגמר, מה שמצריך ניצחון על צ'כיה וסיוע מאנגליה, אלא שהישראלים וגם יתר הנבחרות ישמחו לדעת שבסיטואציה מסוימת ואף ריאלית גם אם הנבחרת לא תעפיל לחצי הגמר היא עשויה למצוא עצמה באולימפיאדה.

שחקני נבחרת ישראל הצעירה חוגגים עם דניאל פרץ
שחקני נבחרת ישראל הצעירה חוגגים עם דניאל פרץ | GettyImages, Giorgi Ebanoidze/DeFodi

צרפת, שצברה עד כה שש נקודות והיא אחת הפייבוריטיות הברורות להגיע גם לחצי הגמר, תהיה בכל מקרה באולימפיאדה כמארחת. הגעה שלה לארבע האחרונות למעשה מפנה מקום, אבל פרט אליה גם אנגליה משמעותית מאוד. האנגלים הבטיחו את המקום הראשון בבית ג' ועלו לרבע הגמר אחרי ה-0:2 על ישראל, אבל הם לא מתמודדים על הכרטיס לאולימפיאדה שכן שם אנגליה היא חלק מבריטניה. אם גם היא תעפיל לחצי הגמר, יתפנה מקום לנבחרת נוספת.

אופ"א נערכה לכך מראש ופרסמה את התרחיש למקרה שבו צרפת ואנגליה עולות יחד לחצי הגמר. במקרה כזה, שתי העולות הנוספות יבטיחו את מקומן במשחקים האולימפיים ועל הכרטיס השלישי יהיה משחק מכריע בין שתי המפסידות הבכירות ברבע הגמר. הקריטריונים הקובעים נוגעים להישגים בשלב הבתים ולא למשחק רבע הגמר עצמו.

שתי הקבוצות שדורגו במקומות הגבוהים יותר הן אלו שישחקו, כך שאם יהיו שתי נבחרות שסיימו במקום הראשון בשלב הבתים והודחו ברבע הגמר, להן תהיה עדיפות על נבחרות שסיימו במקום השני. אם יהיו יותר משתי נבחרות שיסיימו במקום הראשון או לחילופין אחת בלבד או יותר משתיים שסיימו במקום השני, אז כמות הנקודות בשלב הבתים היא שתכריע. אם גם כאן השוויון לא יישבר, יעברו לבחון את הפרש השערים.

לפיכך, ישראל תקווה גם לנצח את צ'כיה ולהבטיח את העלייה לרבע הגמר, אך גם לרשום הפרש שערים איכותי שיאפשר לה לגבור על גרמניה במקרה וזו תנצח את אנגליה, וכן כדי לשפר את מעמדה מבין קבוצות רבע הגמר. סיטואציה כזו תשאיר תקווה למקום בקרב על המקום החמישי אם תודח ברבע הגמר וצרפת ואנגליה יהיו בין ארבע האחרונות.

עוד באותו נושא: הנבחרת הצעירה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי