גיא לוזון: "נגמרו החיוכים. רוצים להפוך את הפנטזיה למציאות"

מאמן הנבחרת הצעירה במסיבת העיתונאים לקראת גאורגיה (שבת, 19:00, ספורט1): "אנחנו לא יושבים במלון מחויכים וקוראים תגובות ולייקים. חיכינו לרגע הזה, העפלה לאולימפיאדה תהיה פסגת שאיפותיי". למקין: "אצטדיון מלא? צריך לדעת ליהנות מזה"

(גודל טקסט)

הספורט הישראלי יעצור את נשימתו מחר (שבת, 19:00, ספורט1) כשהנבחרת הצעירה תעלה לכר הדשא בטביליסי למשחק רבע גמר היורו, בסופו תוכל להגיע להישג חסר תקדים ולהעפיל לאולימפיאדה. כדי שזה יקרה, ישראל תנסה לנצח את גאורגיה ולקוות שאחת מבין צרפת או אנגליה יעלו אף הן לחצי הגמר.

לקראת המשחק ההיסטורי, השתתפו גיא לוזון וסתיו למקין במסיבת עיתונאים. "חיכינו לרגע הזה, רצינו להגיע לסיטואציה שבה אנחנו משחק על הכרטיס לאולימפיאדה. זה היה חלום ופנטזיה לפני האליפות וככל שהתקדמו המטרה הפכה להיות מציאותית. אני והשחקנים לא מתרגשים מעניין הקהל, לא חשוב אם יהיו 100 אלף או 200 אלף אוהדים ביציעים – אנחנו חדורי מטרה".

לוזון טוען שלמרות ההישג המרשים שכבר הגיעו אליו, השחקנים עדיין רעבים מאוד. "אני רחוק מלהיות מרוצה. אהיה מרוצה רק אם נגיע לאולימפיאדה. זה לא שאנחנו יושבים במלון מחויכים וקוראים תגובות, לייקים וקשקושים. המטרה שלנו היא להשיג את הכרטיס לפריז. אחרי צ'כיה חגגנו בארוחת הערב, אבל החיוכים נגמרו ואנחנו בדריכות מלאה, כי זו הזדמנות של פעם בחיים. זו הזדמנות של פעם בחיים להגיע למקומות כמעט בלתי אפשריים".

גיא לוזון וחניכו אוסקר גלוך מדברים אחרי ההפסד של הנבחרת הצעירה מול אנגליה ביורו
גיא לוזון | ספורט 1

"זה בהחלט יהיה המשחק הכי גדול בקריירה אם נעפיל לאולימפיאדה", הוסיף לוזון. "אולימפיאדה זו פסגת החלומות והשאיפות. להיות שם יהיה וואו. חייבים לעשות את זה".

סתיו למקין טוען שהשחקנים לא חוששים מאוהדי גאורגיה, שצפויים למלא את האצטדיון ב-50 אלף צופים. "זה חלק מהכדורגל. רוב השחקנים כבר שיחקו באצטדיונים מלאים השנה, וצריך לדעת ליהנות מזה. אנחנו מוכנים לזה לגמרי".

על העומס שיש עליו ועל חבריו אמר: "כל אחד בישראל היה מוכן להתחלף איתנו עכשיו ולהיות במעמדים האלה. אף אחד לא מתלונן או מתבאס שאין לו פגרה, כי כולנו רוצים להגיע רחוק".