שומר על עמימות: לוזון לא תרגל הרכב. מורגן יפתח?

מאמן הנבחרת הצעירה שומר את השחקנים במתח גבוה ויפרסם את ה-11 רק בסמוך לפתיחת המשחק מול גאורגיה (שבת, 19:00, ספורט1). אלון חזן הגיע לאימון המסכם, השחקנים לא חוששים מהטירוף ביציעים: "גם אותנו זה ידרבן". גיל כהן: "יהיה מטורף ומרגש". קארצב: "שמים בצד רעשי רקע"

(גודל טקסט)

שחקני הנבחרת הצעירה מוכנים ומזומנים למה שעשוי להיות המשחק הגדול של חייהם. ניצחון על גאורגיה ברבע גמר היורו מחר (שבת, 19:00, ספורט1) יסדר לחבורה של גיא לוזון בסבירות גבוהה כרטיס לאולימפיאדה, ויקבע הישג חסר תקדים לכדורגל הישראלי.

בניגוד למשחקים הקודמים, החליט גיא לוזון לא לתרגל הרכב או מערך. לוזון יחסר את רוי רביבו המוצהב וההערכה היא שזיו מורגן ימלא את מקומו, אבל כאמור המאמן לא תרגל הרכב וגם הבהיר לשחקנים שרק מחר הוא יבשר מי יכלל ב-11.

בנבחרת מלאים בביטחון ואמונה שניתן לנצח במשחק על אף יתרון הביתיות של הגאורגים, שצפויים למלא את האצטדיון ב-55 אלף צופים. "גם אותנו זה ידרבן. ברור שבבית שלהם הם רוצים לעשות הישג, אבל אנחנו מסתכלים על עצמנו", אמר אחד השחקנים.

דור תורג'מן ושחקני נבחרת ישראל הצעירה
צריכים ניצחון על הצ'כים. נבחרת ישראל הצעירה | אימג'בנק GettyImages

מאמן הנבחרת הבוגרת אלון חזן הגיע לאימון המסכם, וינכח מחר במשחק. לא מעט גורמים בכירים בכדורגל הישראלי יגיעו לאצטדיון מחר, ויקוו לראות את הנבחרת רושמת הישג שיא. גם אם ישראל תנצח, בנבחרת לא יידעו סופית לאחר המשחק אם עלו לאולימפיאדה בשל העובדה שמדובר ברבע הגמר הראשון בלוח הזמנים. על מנת להבטיח את הכרטיס לאולימפיאדה, ישראל תצטרך לא רק לנצח אלא גם לקוות שאנגליה או צרפת יעלו לחצי הגמר, תסריט שנראה סביר בהחלט כרגע.

לפני המשחק, התראיינו שחקני הנבחרת עדן קארצב וגיל כהן. "אנחנו מתרגשים, זה שלב שציפינו להגיע אליו. מתכוננים למחר כמו שצריך, ויודעים שצריך לנוח. היה לנו יום לא קל אתמול, אבל נעשה הכל כדי לעמוד במשימה. אין יותר מדי מה להוסיף, בתור ילדים חלמנו על רגעים כאלה ומשחקים כאלה. אנחנו שמים את הכל בצד – קהל או לא קהל – צריך לשים את רעשי הרקע בצד. זה יוסיף אווירה למשחק הזה. אני סומך על כולנו שננצח", אמר קארצב.

הקשר הוסיף: "ממלא אותנו מאוד שהמשפחות כאן איתנו. כשאתה במדינה זרה, זה עוזר מאוד. הישראלים שמגיעים לכאן נותנים לנו עוד כוח ועוד אנרגיה. אנחנו רוצים שיתמכו בנו כמה שיותר. גאורגיה נבחרת מצוינת שעברה בית קשה מאוד, מגיע לה כל הכבוד אבל זה משחק של 50/50. אני מאמין שננצח, כי זו המטרה שלנו".

שחקן הנבחרת הצעירה עדן קארצב
עדן קארצב | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

הקפטן גיל כהן הוסיף: "כולנו יחידה אחת, כולנו תומכים אחד בשני, ואנחנו רוצים לעשות את העבודה במגרש. אנחנו יודעים שהולך להיות משהו מטורף ומרגש. 55 אלף אוהדים זה דבר גדול ובטוח ידחוף את הגאורגים, אבל אנחנו באים לעשות את העבודה שלנו. אין עליהם לחץ כי הם עלו מבית מאוד קשה. הם באים לשחק בשביל העם שלהם, כמו שאנחנו משחקים עבור העם שלנו".

כהן סיכם: "למדנו אותם טוב מאוד. זו נבחרת שאוהבת לרוץ ולהשתולל, אבל נבוא לשחק בצורה חזקה, קומפקטית ואגרסיבית. קודם כל שלא נספוג גול, ההתקפה כבר תעשה את שלה. גיא יודע איך להכין אותנו לרגע הזה, ואני מאמין שברגע האמת נעשה את העבודה".

הרכב משוער: דניאל פרץ, כרם ג'אבר, גיל כהן, סתיו למקין, זיו מורגן, עדן קארצב, עומרי גנדלמן, איתן אזולאי, אוסקר גלוך, עידן טוקלומטי, דור תורג'מן.

שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה
שחקני נבחרת גאורגיה הצעירה | GettyImages

גאורגיה תגיע למשחק עם רוח גבית של למעלה מ-55 אלף צופים, ואחרי שצלחה בית מוות משלה עם פורטוגל, הולנד ובלגיה. הגאורגים לא הפסידו בששת המשחקים הרשמיים האחרונים שלהם וכבשו בכל אחד מהשבעה האחרונים.

"אני מאמין שאנחנו פייבוריטים, בעיקר בזכות יתרון הביתיות שעומד לזכותנו", אמר המאמן רמאז סוואנדזה. "אני מכיר את ישראל והיא נבחרת מצוינת, אבל מעדיף להתמקד בשחקנים שלי. אנחנו צריכים לעמוד בלחץ, והניסיון ישחק פה תפקיד משמעותי".

הרכב משוער: גיורגי ממרדאשווילי, גיורגי גוצ'ולשווילי, איבה גלאשווילי, אלכסנדר קלנדאדזה, סאבה סאזונוב, אירקלי אזארובי, גיורגי ציאטישווילי, לוקה גאגנידזה, אנזור מקוואשווילי, זוריקו דויטאשווילי, גיורגי גגואה.