הופמייסטר: "מרגישים את הטירוף פה, לא נלחצים מאצטדיון שלם שנגדנו"

play
יואב הופמייסטר חוגג עם דניאל פרץ | דני מרון
גיא לוזון בראיון לקראת המשחק של הנבחרת הצעירה מול גאורגיה 06:08

הקשר מצפה למשחק (19:00, ספורט1) מול גאורגיה שתהנה מתמיכה ביתית: "זה מרגש, ראינו בקורונה כמה קשה בלי קהל". בריאיון מיוחד הוא מספר על המונדיאליטו ("נתן השראה, רצינו לחוות את זה גם"), לוזון, והסקאוטים ("יושב בראש, אבל זה לא העיקר")

(גודל טקסט)

בקיץ 2020 יואב הופמייסטר סיכם את תנאיו בליגה האוסטרית. השחקן הצעיר ראה איך הוא עושה את קפיצת המדרגה והופך לליגיונר, אלא שאז הגיע פלונטר עם הצבא. הופמייסטר התעקש מול משפחתו ומול כל הסובבים שהוא רוצה לעשות שירות צבאי, גם אם זה בתור ספורטאי מצטיין, ופנה לאוסטרים בבקשה להשאיל אותו לקבוצות בליגת העל. האוסטרים שהיו צריכים לרכוש את כרטיסו הבהירו שהחוק באוסטריה מונע השאלה בעונת הרכישה והופמייסטר היה צריך לבחור בין המדים של הצבא לבין אלו של הקבוצה האוסטרית. הופמייסטר קיבל את ההחלטה להישאר נאמן לעקרונות וויתר על המעבר לליגה האוסטרית.

מאז הקשר משחק בליגת העל בישראל ובעונה האחרונה חווה שנה קשה ביחד עם עירוני קרית שמונה שהסתיימה בירידת ליגה. אם לפני חודשיים הופמייסטר היה עמוק במאבקי תחתית, הרי שבימים אלו הוא נושם אוויר פסגות כשהוא חלק מההישג האדיר של הנבחרת הצעירה שתתמודד הערב (שבת, 19:00 בספורט1) מול גאורגיה ותנסה לעשות עוד צעד ענק בעבר לאולימפיאדה.

רגע לפני המשחק, בריאיון מיוחד לוואלה! ספורט הקשר מספר על החוויות בקוטאיסי, הנאומים של גיא לוזון, ההשראה שקיבלו מנבחרת הנוער וגם על המלווה הגאורגי שהבהיר לנבחרת כמה טירוף יש בטבילסי סביב המשחק הערב.

יואב הופמייסטר חוגג עם דניאל פרץ
יואב הופמייסטר חוגג עם דניאל פרץ | דני מרון

אתם מעכלים את ההעפלה לרבע גמר?

"אנחנו משתדלים לעכל אבל אנחנו מאמינים מאוד, חלמנו על זה".

עם יד על הלב, כשראיתם את ההגרלה, האמנתם שאפשר לעלות מהבית הזה?

"ברור שהיו חששות כשראינו את ההגרלה. ידענו שאנחנו מול אריות אירופה אבל באמת שאנחנו השחקנים האמנו. גיא והצוות המקצועי טפטפו ברוטינה חוזרת כל הזמן שזה אפשרי ושאנחנו צריכים להאמין בעצמנו".

כמה ההישג של נבחרת הנוער במונדיאליטו השפיע?

"זה נתן לנו השראה, אין ספק. ברור שראינו אותם וזה הגדיל את הרעב שלנו כי רצינו גם לחוות את מה שראינו בעיניים. כמובן שראינו שהם מתמודדים מול נבחרות הכי טובות בעולם, נכון שזה לא אותה רמה כי נוער ובוגרים זה שונה, אבל ראינו את ההישג המדהים שלהם ורצינו גם".

השוני מהמונדיאליטו הוא שרוב השחקנים שאתם משחקים נגדם שחקנים בוגרים בליגות גדולות?

"נכון, ואנחנו שמחים שעשינו את זה במעמד כזה"

עומרי גנדלמן נבחרת ישראל הצעירה
היסטוריה בגאורגיה. גנדלמן עם שער הניצחון | אתר רשמי, באדיבות אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

אתם מתמקדים בטורניר והכרטיס לאולימפיאדה זה בונוס, או להיפך?

"זה לא בונוס כי בונוס זו מילה קטנה מדי כדי להגדיר את המטרה הזו. אנחנו בטורניר בסופו של דבר ורוצים להגיע הכי רחוק שאפשר. לא צריך לצאת בהצהרות, אבל רוצים להגיע כמה שיותר גבוה ובדרך יש כמובן את המטרה שהיא אולימפיאדה, כי זה חלום של כל שחקן להגיע למעמד הזה".

שיחקתם מול נבחרות יותר חזקות מגאורגיה עד עכשיו, אבל עוד לא נתקלתם בעשרות אלפי צופים ביציעים שיהיו נגדכם.

"זה לא מלחיץ אותנו, זה יותר מרגש. כל שחקן חולם להיות במעמדים כאלה מול יציעים מלאים. ראינו בקורונה כשלא היה קהל שזה קשה ואנחנו משחקים בשביל הרגעים האלה".

אתם מבינים את הבאזז שיש בארץ סביב זה?

"אחת המטרות החשובות מבחינתנו זה לאחד את המדינה בייחוד בתקופות כאלה, ואם אנחנו מצליחים ליצור משהו משותף בין אנשים בארץ ומשמחים כמה שיותר אנשיםאז אנו משיגים את המטרה הכי חשובה שיש".

גיא לוזון מאמן נבחרת ישראל הצעירה
"חיכיתי לפנדלים". לוזון | דני מרון

איך אתה עושה את המעבר מעונה בסיומה ירדת ליגה למעמדים כאלה?

"זה מעבר לא פשוט, אבל גם המפגשים במהלך השנה בנבחרת הכינו אותי טוב לרגע הזה, כי ידעתי לעשות את המעברים בין לבין באמצע הליגה. בסופו של דבר זה המקצוע שלי ואני לומד לעשות אותו עם הזמן".

כמה זה יושב לכם בראש שיש עשרות אם לא מאות סקאוטים שעוקבים אחרי המשחקים?

"אני אשקר אם אני אגיד שזה לא יושב בראש אבל זה ממש לא הדבר העיקרי. זה באמת בונוס, אנחנו מתמקדים בהצלחת הנבחרת וכל אחד רוצה לתת מאה אחוז במעמדים כאלה גם בלי קשר לסקאוטים. אם מישהו יזכה בזכות ההצלחה של הנבחרת להצעות אז זה מגיע לו".

הנבחרת ביורו היא נבחרת כמעט שונה לחלוטין מהנבחרת שהייתה בקמפיין המוקדמות.

"האמת שזה נכון. הסגל השתנה הרבה, גם בתוך הסגל לא יכולנו להתאמן ביחד עד האימון האחרון ומגיע שאפו לגיא ולצוות המקצועי, הם עשו איתנו בהתאם לתנאים והנסיבות את המקסימום שאפשר. הם לא נתנו לזה להוות תירוץ והתמקדו בפן המקצועי. השקיעו והתמקדו בפרטים הקטנים וזה השתלם לנו".

הנאומים של גיא תפסו הרבה עניין בארץ. איך אתם רואים את זה?

"אנחנו לא ילדים בני 18 וגיא מתייחס אלינו בהתאם. הוא לא מדבר איתנו בשטויות וקלישאות, מה שאתם רואים זה חלק קטן ממה שהוא מדבר איתנו, הוא מדבר בגובה העיניים והוא מתעמק בצד המקצועי לפרטי פרטים. גיא יודע להטריף אותנו ויש לו חלק ענק בהישג עד כה".

יואב הופמייסטר, שחקן עירוני קרית שמונה
עונה מחשלת בקרית שמונה. הופמייסטר | לירון מולדובן

באופן אישי, איך אתה מסכם את העונה? כי ידעת גם אישית הרבה עליות וירידות.

"בקריירה של כדורגלן אין קו ישר, זה תמיד עליות וירידות והגדולה היא לקחת את הירידות וללמוד מהן כמה שיותר. העונה הזו חישלה אותי מאוד, גם בפן המקצועי וגם בפן המנטלי, רכבת ההרים שעברנו השנה נתנה לי כלים לתחנה הבאה שלי".

כמה זה נותן לכם ביטחון שיש לכם שוער ברמה של דניאל פרץ?

"זה נותן המון ביטחון. מעבר לזה שאנחנו סומכים עליו מקצועית והוא שוער גדול הוא גם מנהיג בחדר ההלבשה. גדלתי עם דניאל מגיל צעיר אני יודע שהוא ילד מדהים ומגיעה לו כל ההצלחה הזו".

אתם בטוחים בעצמכם לקראת הערב?

"כל משחק אנחנו באים בטוחים. זו משימה לא פשוטה מול אצטדיון מלא ומול המארחת אבל נבוא לעשות הכל כדי להעפיל".

אתם מרגישים את הטירוף של המקומיים?

"מרגישים את זה באוויר. גם מישהו שמלווה אותנו מהמקומיים אמר לנו שהוא לא יכול לעודד אותנו כי הוא בטירוף של גאורגיה אבל שנפסיד בכל מקרה. יש פה טירוף של המקומיים, זה בטוח".