"גלוך ולוגסי לא סבלו אחד את השני, והפכו לחברים הכי טובים"

אופיר חיים, מאמן נבחרת הנוער שעשתה היסטוריה, הרצה בכנס המאמנים וחשף סיפורים מאחורי הקלעים: "חיכו שאתן בראש למדמון ותורג'מן, אבל אני יודע מתי ילד מגזים"

(גודל טקסט)

כנס מאמני הכדורגל השנתי נערך אתמול (חמישי) במלון קלאב הוטל אילת ובין הנואמים היה גם אופיר חיים, מאמן נבחרת הנוער של ישראל שהוביל אותה בחודש שעבר למקום השלישי באליפות העולם בארגנטינה, בסך הכל כשנה אחרי שישראל נעצרה בגמר היורו עד גיל 19 והוכתרה ל-"סגנית אלופת אירופה".

בהרצאה שלו בכנס המאמנים, חשף אופיר חיים מספר סודות שמאחורי הצלחת נבחרת הנוער שניפצה את כל תקרות הזכוכית והשיאים בכדורגל הישראלי. "בנבחרת אני עובד הרבה יותר קשה מאשר אני עובד בקבוצה. יש המון שיחות אישיות עם השחקנים, זה חלק ממני כי אני חייב להכיר את השחקן מקרוב. אני רוצה להכיר כל שחקן בפן האישי", סיפר תחילה.

מאמן נבחרת ישראל עד גיל 20, אופיר חיים
אופיר חיים | GettyImages, Eurasia Sport Images

חיים גם הציג מצגת בשם "הדרך ליורו", אותה הראה לשחקנים ועידכן בהתאם לקראת המונדיאליטו: "לפני היורו שאלו אותי אם אני רוצה לשחק נגד צרפת או רומניה, ועניתי צרפת. שאלו אותי מה הטעם ואמרתי לכולם שאני רוצה לשחק נגד הנבחרת הכי חזקה כדי להרגיש עם מה אני מתמודד. בהתחלה גם אני פחדתי, אבל מהאסיפה הראשונה אמרתי לשחקנים שיש לנו מטרה והיא להעפיל ליורו. מההתחלה היה ברור שאני רוצה להגיע הכי רחוק שאפשר ושאנחנו לא נופלים ולא חוששים מאף נבחרת. ידענו שאנחנו מספיק מוכשרים לנצח כל נבחרת בעולם".

חיים חשף סיפור מאחורי הקלעים: "אוסקר גלוך ואריאל לוגסי לא סבלו אחד את השני. הם שחקנים מהטופ שלנו וידעתי שאני צריך את שניהם כדי להצליח. כל שיחה שעשיתי הייתי לוקח אותם ומדבר אליהם כאחד. כל פעם שמתי אותם ביחד באותה קבוצה. שחקנים כאלה מוכשרים וחכמים שמכירים אחד את השני. אחרי שלושה חודשים נפגשנו בטורניר מוקדמות ושאלתי את לוגסי עם מי הוא ישן. הוא ענה 'עם אוסקר'. שאלתי אותו איך זה קרה עם שחקן שאתה לא יכול לראות אותו והוא ענה שהם החברים הכי טובים. ידעתי שזה חיבור שאני צריך ליצור ועשיתי את זה בהשקעה של המון שיחות סתם על החיים. סתם שיחות".

שחקן נבחרת ישראל עד גיל 20, אילי מדמון
"אני בוחר את המלחמות" | אימג'בנק GettyImages, Eurasia Sport Images

המאמן גם אמר על לוגסי: "הייתה ישיבת צוות לפני אליפות אירופה וכולם חשבו שלוגסי לא צריך לשחק. זה יוצר לחץ, כי עוזר מאמן, מנהל מקצועי ואחרים חושבים ככה. אני עושה אימון ולוגסי בחוץ, ואחר כך דברים לא מסתדרים לי וזה מרגיש לא נכון. אני נכנס לחדר של לוגסי ואמרתי לו שאולי עדיף שהוא יעלה מהספסל. הוא אומר לי 'אני חייב לשחק, אני מרגיש את זה'. לא הצלחתי לישון ובאמצע הלילה שלחתי לו הודעה ושאלתי אם הוא ער. הוא ענה לי, הלכתי אליו לחדר וגם גלוך אמר לי שלוגסי רוצה לשחק. יכולים להגיד מה שרוצים ואולי אני טועה, אבל אני הולך עם האמת שלי – הולך אחרי הלב שלי. לוגסי היה הכי טוב על המגרש, הבקיע צמד".

ובמעבר למונדיאליטו, חיים סיפר גם על התקריות עם הקפטן אילי מדמון ודור תורג'מן במונדיאליטו, אז השניים הגיבו בזעם על ההחלטה להחליפם: "כולם חיכו לאסיפה שלי, שאתן להם בראש. אמרתי להם שהכל בסדר ושצריך רק לדעת מתי ואיך להתנהג. אני בוחר את המלחמות ויודע לומר אם הילד מגזים או לא".