לוזון: "נבחרות ישראל הפכו להיות חלון ראווה ליציאה לאירופה"

play
"חיכיתי לפנדלים". לוזון | דני מרון
גיא לוזון לקראת משחק הנבחרת הצעירה 01:36

מאמן הנבחרת הצעירה מנמיך ציפיות לקראת פתיחת מוקדמות היורו: "שלחנו לבוגרת שחקנים שהיו אמורים להיות הבסיס. לא מגרד לי לחזור לאמן בליגת העל"

(גודל טקסט)

אחרי הקיץ המופלא של הנבחרות הצעירות שהגיע לשיאו עם ההעפלה לחצי גמר היורו, הנבחרת הצעירה מתחילה מחדש. הנבחרת בראשות גיא לוזון תפתח את קמפיין מוקדמות יורו 2025 ביום שלישי הקרוב במשחק חוץ נגד בולגריה, ולקראת המשחק ערך המאמן מסיבת עיתונאים.

לוזון כהרגלו הנמיך ציפיות. "זה משחק ראשון שלנו, התכנסות ראשונה שלנו, נבחרת חדשה לחלוטין. בעצם היחידים שהיו ביורו הם עידן טוקלומטי, איתן אזולאי ותומר צרפתי. שלחנו ארבעה שחקנים לנבחרת הבוגרת – אוסקר גלוך, סתיו למקין, רוי רביבו ודור תורג'מן – הם היו אמורים להיות הבסיס. זו נבחרת חדשה, נכיר את השחקנים ונעשה הכי טוב שאנחנו יכולים כדי לנצח את המשחק הראשון. אני צריך להכיר את הקבוצה שלי, עם הזמן נדע את העוצמות שלנו, ברור שהציפייה היא לנצח כמה שיותר משחקים ולהעפיל ליורו בסופו של דבר".

מאמן הנבחרת הצעירה של ישראל גיא לוזון
התגוננות מוגזמת? לוזון אתמול | אימג'בנק GettyImages, MB Media

ישראל הוגרלה עם גרמניה, פולין, קוסובו, בולגריה ואסטוניה, ומקווה בשלב ראשון לעלות ליורו. "ציפיות יש תמיד, אבל צריך להבין שכל מה שעשינו בנבחרות הצעירות, ואני מקווה שגם בבוגרת, לא רלוונטי. העבר זה יפה, זה טוב להיסטוריה ולא ישפיע על העתיד בכלום. נצטרך להיות במיטבנו, במלוא הצניעות", אמר לוזון, והוסיף: "נצטרך להתרכז במי שנמצא. אנחנו צריכים להיות מאושרים שנבחרות ישראל הפכו להיות חלון ראווה ליציאה של שחקנים לאירופה. זה צריך להיות אתגר גדול לכל שחקן להיות בנבחרת ולהציג את יכולותיו במדיה".

לוזון אמר בנוגע לעתידו: "בכדורגל אתה נמדד לפי המשחק האחרון, לא משנה איפה אתה מאמן. אני תמיד בחיים. לא מגרד לי לחזור לאמן בליגת העל, במיוחד כשיש לי אולימפיאדה באופק. ההעפלה לאולימיפיאדה היא היסטוריה, הקמפיין הזה הוא ההווה והמשחקים בפריז הם העתיד"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי