נתראה ב-2027: ישראל נבחרה לארח את אליפות אירופה עד גיל 19

בשורה נהדרת לכדורגל הישראלי אחרי הקיץ הנהדר של הנבחרות הצעירות. אופ"א הודיעה כי טורניר היורו יגיע ארצה עם השתתפותה של נבחרת הנוער של אופיר חיים באליפות שתיערך בקיץ בעוד פחות מ-4 שנים. שינו זוארץ: "חלק גדול בהצלחה הזאת הוא הודות לקהל הישראלי"

(גודל טקסט)

הקיץ הנהדר שעבר על הנבחרות הצעירות של ישראל התחיל מהמונדיאליטו, שם נבחרת הנוער סיימה עם מדליית הארד את הטורניר בניצחון על דרום קוריאה. זה המשיך לטורניר מדהים באליפות אירופה עד גיל 21, אז הנבחרת של גיא לוזון הגיעה גם עד שלב חצי הגמר, אך הפסידה לאנגליה שהמשיכה כל הדרך לזכייה בטורניר.

אחרי ההצלחות וההתקדמות של הכדורגל הישראלי בהיבט הנבחרות, היום (שלישי) ראשי אופ"א התכנסו לפגישה בלימסול שבקפריסין וקבעו על מדינות שיארחו מספר טורנירים ומפעלים בשנים הקרובות, כשגולת הכותרת היא שישראל נבחרה לארח את טורניר היורו עד גיל 19 ב-2027. כזכור, ישראל כבר אירחה את אליפות אירופה עד גיל 21 ב-2013, טורניר בו נבחרת ספרד סיימה עם התואר, כשגם אז גיא לוזון עמד על הקווים של נבחרת ישראל, אך הפעם הגיעה תורה של הנבחרת של אופיר חיים לקבל את הכרטיס האוטומטי לטורניר היוקרתי.

אופיר חיים מאמן נבחרת הנוער
יהיו ביורו עד גיל 19 ב-2027. אופיר חיים | אודי ציטיאט

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, בירך על הבחירה בישראל כמארחת הטורניר: "הבחירה במדינת ישראל ובהתאחדות לכדורגל לארח את טורניר גמר אליפות אירופה עד גיל 19 היוקרתי ב-2027 היא עדות מרגשת נוספת להערכה הגדולה לה אנו זוכים מצד אופ"א. בכל פעם בה ניתנה לנו הזכות לארח טורניר משמעותי הצבנו רף גבוה וקבענו סטנדרטים מחייבים. חלק גדול בהצלחה הזאת הוא הודות לקהל הישראלי ולאהבה הגדולה שלו לכדורגל, שמגיע למשחקים בהמוניו, תומך בנבחרת שלנו ויוצר חוויה בלתי נשכחת לכל המשתתפים. עבדנו קשה כדי לזכות באירוח – ועל כך מלוא הערכתי לאחראים, לגיא פורטניאגין מנהל אגף נבחרות – נעבוד קשה פי כמה כדי להבטיח שהיינו ראויים לו כהתאחדות וכמדינה. אנחנו כבר מתרגשים".

תחת אופיר חיים, נבחרת הנוער סיימה את יורו 2022 שנערך בסלובקיה במקום השני, אחרי הפסד 3:1 לנבחרת אנגליה בגמר שהמשיך להארכה אחרי 1:1 בתום 90 דקות, כשאוסקר גלוך העלה את ישראל ליתרון. הטורניר ב-2027 עתיד ככל הנראה להיערך בין חודש יוני ליולי בישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי