לוזון מתרגש: "מדמיין את ההכנות. כל השחקנים הבכירים מועמדים"

play
גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל הצעירה | לירון מולדובן
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 20.3 04:32

מאמן הנבחרת הצעירה היה "לחוץ יותר מבמשחק" במהלך ההגרלה של שלב הבתים בטורניר האולימפי: "לא מכיר את מאלי, אבל מכיר היטב את פרגוואי. נבוא במיטבנו"

(גודל טקסט)

ב-24.7 נבחרת ישראל תתחיל את דרכה במשחקים האולימפיים בצרפת במשחק הפתיחה בבית ד', אליו הוגרלה הערב (רביעי) מול נבחרת מאלי, כשיחד איתן בבית יהיו הנבחרת עם הדירוג הטוב ביותר שתגיע מאליפות אסיה, כמובן שהיריבה טרם נקבעה ותיקבע בהמשך, וכן נבחרת פרגוואי. נבחרת ישראל תשתתף בטורניר הכדורגל האולימפי בפריז 2024 בפעם השלישית בתולדותיה, זאת אחרי שהעפילה למשחקים ב-1968 ו-1976.

גיא לוזון הגיב מיד לאחר ההגרלה: "הגרלה מרגשת מאוד, אני יכול לומר שהלחץ שהייתי בו הוא לחץ שאני לא חווה אותו במשחקים. ממש מצפים להגיע כבר, לשריקה של השופט למשחק הראשון. את פרגוואי אני מכיר, צפיתי בה בטורניר הדרום אמריקאי שהעיפה את ברזיל, שיחקה מצוין נגד ארגנטינה. לא מכיר את מאלי למען האמת, ולא את היריבה מאסיה. עד הטורניר נלמד את היריבות, נדע מה היתרונות והחסרונות. נבוא בראש מורם, ניישיר מבט ליריבה ונבוא לעשות את המקסימום שלנו".

על החזרה למשחקים האולימפיים הוסיף: "מרגש להיות הנבחרת הראשונה שמייצגת את ישראל בטורניר גדול אחרי 48 שנים, מבינים את האחריות ונבוא במיטבנו. אני מדמיין את ההכנות, הכנת הסגל ולמידת היריבות. יש זמן לרגע האמת".

גיא לוזון, מאמן נבחרת ישראל הצעירה
התרגשות אדירה. גיא לוזון | לירון מולדובן

עוד דיבר המאמן והתייחס למטרות וחריגי הגיל שעשויים להצטרף: "ברור שאני תמיד מפנטז על מדליה, אבל לפני כן אנחנו צריכים בכלל להעפיל לרבע הגמר. מכיר את השנתונים האלה, לשמחתי כבר עבדתי איתם בקיץ שעבר. תפקידו של מאמן זה ללכת עם הטובים ביותר. בתאריך הבחירה הסופית יהיו הראויים ביותר. ערן זהבי? כל השחקנים הבכירים בליגה שלנו מועמדים להיות חריגי גיל. זה יהיה לפי הצרכים של אותו שנתון, לפי עמדה שיש בה חוסרים, ככה השחקנים שיצטרפו ייקבעו. הבחירה תצטרך להיות מאוד מדויקת. התמודדתי עם שחקנים שהיו בקיץ הקודם במונדיאליטו, שהצרות שלנו יהיו שחרורים של שחקנים".

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי
העובדות: לא היינו במרחק זהבי אחד מהעפלה | אימג'בנק GettyImages, David Balogh

לוח המשחקים המלא של שלב הבתים:

24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי – ישראל 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי – ישראל 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל – המדורגת הבכירה מאסיה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי