"לעזה באהבה": איסלנד נתנה לשונאי ישראל סיבה לחגוג ברשתות

כולל תמונה נלעגת של זהבי ותגובות אנטישמיות: התבוסה של הנבחרת התקבלה בשמחה רבה על ידי עשרות משתמשים אנטי-ישראלים

(גודל טקסט)

השנאה כלפי ישראל גואה ברקע המלחמה, וזולגת גם לספורט, תחום נייטרלי כביכול. כך, למשל, התבוסה המהדהדת שספגה אמש (חמישי) נבחרת ישראל כשהפסידה 4:1 לאיסלנד, זכתה למאות תגובות ברשתות החברתיות, רובן של שמחה לאיד.

"מוקדש לילדי עזה באהבה רבה", כתב אושיית רשת איסלנדית באינסטגרם בצירוף תמונה של שחקני איסלנד חוגגים על רקע הישראלים המאוכזבים – בפוסט שזכה לאלפי לייקים. אבל גם מחוץ לאיסלנד שונאי ישראל חגגו את מה שהגדירו כ"ניצחון כפול": מצד אחד תבוסה של נבחרת ישראל, ומצד שני ניצחון 0:5 של נבחרת פלסטין אמש על בנגלדש. "איסלנד עשתה את מה שפיפ"א חששה לעשות – ובעטה את ישראל. באותו ערב, פלסטין רשמה ניצחון גדול. לפחות בעולם הכדורגל יש צדק", צייצה עיתונאית ספורט ממרוקו.

הגדיל לעשות משתמש פופולרי בטוויטר, סקאוט בינלאומי שמתחזק חשבון של עשרות אלפי עוקבים, שליווה את המשחק בדיווחים צוהלים על המפלה של ישראל, וצירף תמונת אילוסטרציה של אלברט גודמונדסון, כוכב איסלנד שכבש שלושער במשחק, מחזיק את ערן זהבי ברצועה. "אלברט גודמונדנסון והכלב שלו, ערן זהבי", כתב – ואחד הגולשים הוסיף אמירה אנטישמית: "כלב יהודי".

כזכור, מאז פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר נשמעים לא מעט קולות הקוראים לסלק את ישראל מפיפ"א, ולהכריז באופן כללי על חרם ספורטיבי נגד ישראל. לפני המשחק אמש, מאמן נבחרת איסלנד אוגה הריידה סיפר שהוא תומך ברעיון להחרים את ישראל – ולאחר מכן חזר בו וטען ש"שחקני נבחרת ישראל הם כדורגלנים, לא חיילים", ושהוא לא בקיא מספיק בתולדות הסכסוך הישראלי-פלסטיני כדי לנקוט צד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי