בן שמעון: "אני פספסתי ברמה האישית. הנבחרת תגיע רחוק"

play
רן בן שמעון מאמן נבחרת ישראל | רויטרס
צפו: נבחרת ישראל ספגה שלושער תוך 11 דקות בבכורה של רן בן שמעון 03:17

מאמן נבחרת ישראל לקח אחריות על הפתיחה הרעה בבכורה והבטיח: "תהיה לנו נבחרת יוצאת מן הכלל". גלזר תיאר את ההתרגשות לאחר חילוץ החטופים

(גודל טקסט)

עידן רן בן שמעון בנבחרת ישראל נפתח הערב (שבת) עם תבוסה 3:0 במשחק הכנה בדברצן מול נבחרת הונגריה, לה הייתה זו חזרה גנרלית לקראת יורו 2024. הנבחרת הגיעה בסגל חסר מאוד ובן שמעון עלה עם שלושה בלמים, אך ההגנה קרסה בשלב מוקדם וספגה את כל השערים בין הדקות 11 ל-22. ברנבאש וארגה כיכב עם צמד, אחרי שבישל לרולאנד שולואי שהכין לו פעמיים, והמאמן החדש של הנבחרת הגיב עם שלושה חילופים ושינוי שיטה בדקה ה-30. זה עזר כדי לייצב את השורות, אך לא מעבר.

הנבחרת תישאר בהונגריה וביום שלישי תפגוש בבודפשט את בלארוס למשחק ידידות נוסף. המשחק הרשמי הראשון בעידן בן שמעון יהיה בתחילת ספטמבר, בחוץ מול בלגיה במסגרת דרג א' של ליגת האומות.

"זה לא הסתדר טקטית בהתחלה", הודה רן בן שמעון בסיום. "יכולנו להיראות קצת יותר טוב, אבל גם הרבה יותר גרוע. אני עדיין אופטימי. הפערים ברורים, ניקח את הזמן ללמוד וללמד – בעיקר אני. אני מעדיף ללמוד ממשחקים כאלה. כל מי שהיה על הדשא הוא שחקן ברמה של נבחרת ישראל. פספסתי בכמה דברים שחשבתי ברמה האישית, אני עדיין לומד ומבטיח ללמוד מהר. הטעויות הן שלי ולא של אף אחד אחר. הנבחרת הזו תגיע רחוק, הצטרפו הרבה שחקנים חדשים, ראיתי הרבה דברים טובים".

מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון
השיטה לא עבדה. רן בן שמעון | אימג'בנק GettyImages, Horvath Tamas

עוד בנושא

ניסוי קלים: ישראל הפסידה 3:0 להונגריה בבכורה של רן בן שמעון "הגנה שיורדת ליגה": ברשת לא ריחמו על נבחרת ישראל בלי חשש: דגלי ישראל הונפו במשחק של נבחרת ישראל בהונגריה

על החילוף המשולש בדקה ה-30 אמר בן שמעון בקצרה: "זה מה שהיה צריך. השחקנים המחליפים נכנסו יוצא מן הכלל, גורדנה היה גדול וגם נחמיאס ורמזי שינו את התמונה".

המאמן המשיך: "זה נשמע קצת מוזר, אבל אני מרגיש ביטחון מכל כך הרבה שחקנים אחרי המשחק הזה. יש להם לב גדול ורצון גדול, אני איתם בחדר ההלבשה, הדרך שלנו ארוכה. רצינו להיראות יותר טוב, אבל יש פה כל כך הרבה חבר'ה מצוינים… נבחר את הנכונים ביותר, לא את הטובים ביותר. תהיה לנו נבחרת יוצאת מהכלל. עשינו כמה דברים שמאוד אהבתי במחצית השנייה".

שוער נבחרת ישראל, עומרי גלזר
"החילופים אחרי חצי שעה ייצבו אותנו". עומרי גלזר | אימג'בנק GettyImages

עומרי גלזר אמר: "פתחנו בצורה לא טובה בכלל. נתנו להם יותר מדי חופש, הם הגיעו בקלות למצבים, היינו רחוקים משחקני ההתקפה שלהם – בהרגשה שלי נתנו להם יותר מדי כבוד. אנחנו נבחרת חדשה, אבל זה לא תירוץ. החילופים אחרי חצי שעה ייצבו אותנו. זו לא התוצאה שרצינו, אבל ניקח דברים חיוביים".

השוער הוסיף על חצי השעה הראשונה: "אולי זה עניין של גישה. הונגריה מצוינת ורצה הרבה שנים ביחד, אבל אנחנו צריכים לכבד את עצמנו יותר. יש פה שחקנים מצוינים, צוות שהעביר מסרים ב-4-5 ימים של אימונים. ב-60 הדקות הבאות שיחקנו כדורגל, עבדנו טוב בהגנה ואני חושב שהיינו עדיפים".

גלזר דיבר על שחרור ארבעת החטופים הבוקר ברצועת עזה: "שמחה עילאית, רגע מרגש מאוד. כשסיפרו לנו בצהריים הייתה תחושה מטורפת. הרבה זמן לא קיבלנו בשורות כל כך טובות במדינה, היינו צריכים את זה. זה נותן פרופורציה. אני רוצה להגיד תודה לכל הכוחות שהיו מעורבים בפעולה הזו ולשלוח תנחומים לשוטר שנהרג. אלו אנשים מדהימים שמקריבים את חייהם בשביל להציל את החטופים. יש לי צמרמורת בגוף כשאני מדבר על זה".

שחקן נבחרת ישראל, נטע לביא
"הונגריה הפתיעה אותנו". לביא | אימג'בנק GettyImages, Horvath Tamas

דני גרופר: "התחיל לא נעים, לא איך שרצינו. קצת איחרנו, קצת נאיביות, אולי לחצנו כשלא צריך. עשינו את השינויים ולקחנו את המשחק יותר למקום שבו שאנחנו מסתדרים. חבל שלא עשינו את זה לפני כן. אני בטוח שבפעמים הבאות יהיה הרבה יותר טוב. לא הופתעתי מהזימון שלי, אני חושב ומאמין שמגיע לי להיות פה".

רמזי ספורי: "שיחקנו נגד נבחרת מאוד טובה ומאומנת. זה משחק ראשון שאנחנו ביחד – יש הרבה שחקנים חדשים בסגל – אבל זה טוב שנדע ללמוד מהטעווית, בטח נגד נבחרות חזקות. אני שמח שאנחנו, השחקנים שנכנסו, הצלחנו לעזור לנבחרת".

נטע לביא: "אפשר לקחת דברים טובים מההתאוששות שלנו אחרי הפתיחה הלא טובה, נצטרך ללמוד לקחים. הונגריה באה לתת בראש והפתיעה אותנו בהתחלה. אנחנו לא ברמה שלה. נצטרך ללמוד ולדעת לעשות את הדברים יותר טוב בהתחלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי