לא כל אחד יכול לשחק בנבחרת: הטור של דני דבורין

play
גדי קינדה, דן ביטון שחקני נבחרת ישראל | GettyImages, Horvath Tamas
צפו: נבחרת ישראל ספגה שלושער תוך 11 דקות בבכורה של רן בן שמעון 03:17

הונגריה טיילה לניצחון 0:3 בבכורה של רן בן שמעון בנבחרת ישראל, במשחק שהוכרע בקלות כבר בדקה ה- 22

(גודל טקסט)

המשחק בין נבחרות הונגריה וישראל הוכרע אמש בדקה ה- 22. גורלו ניגזר משום שבאותה דקה כבר הובילה הונגריה בתוצאה 0:3. מעל לכל הייתה זו גם עבור המאמן הישראלי, רן בן-שמעון, הוכחה לכך שלא כל כדורגלן יכול לשחק בנבחרת הלאומית.

השערים הובקעו משום שההגנה שלנו הייתה קטסטרופלית, וזו האמת. חלוצי הונגריה טיילו בשיטחה בחופשיות. הם התחילו בכדור אדיר שנורה למשקופו של עומרי גלזר, ממרחק של מטרים בודדים. מיד אחר כך כבר מצאו את הרשת 3 פעמים, כביכול ללא מאמץ. היה קשה מאד לראות שזה קורה דווקא במשחק הבכורה של בן-שמעון בתפקיד המאמן לאומי.

ברור לגמרי שאם עבור נבחרת הונגריה היה זה משחק הרצה לקראת היורו שיפתח בסוף השבוע, הרי שגם לבן-שמעון היה זה מיבחן למידה. לאחר המשחק הוא הגדיר עצמו כמי "שלומד מהר", והשינויים שביצע בהרכב בדקה ה- 30, יכולים להעיד על כנותם של דבריו. המחצית השנייה ניראתה מבחינתנו טוב יותר, אולי משום שהנבחרת ההונגרית, שאירחה את המשחק, החליפה כמה משחקניה הבולטים, חלקם בגלל פציעה. ובכל זאת, באותן 45 דקות ניצל השער הישראלי מספיגה, לפחות בשני מקרים.

אפליקציית וואלה ספורט החדשה – הורידו עכשיו

מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון
השיטה לא עבדה. רן בן שמעון | אימג'בנק GettyImages, Horvath Tamas

רן בן-שמעון ויתר מראש על כמה משחקני נבחרת ישראל, שלא הוזמנו לסגל לקראת המשחקים, אמש מול הונגריה, וביום שלישי הקרוב מול נבחרת בלארוס. לכן ההרכב שפתח אמש אינו עונה על הדרישות, וההונגרים מיהרו להעניש. לי לא זכור משחק שבו הנבחרת שלנו התפרקה כה מהר. בפיגור של 3:0, לא היה ספק שמתוצאה כזאת ישראל אינה מסוגלת לחזור.

פערי האיכות שבין שתי הנבחרות ניכרו היטב. לפיכך הונגריה תשתתף באליפות אירופה 2024 (בבית אחד עם נבחרות גרמניה, שוייץ וסקוטלנד), ואילו שחקני ישראל שוב יראו את הטורניר באמצעות הטלויזיה. אין בכך שום חידוש, שכן מעולם לא היינו שם. בינתיים, כרגיל, אנחנו ממשיכים לחלום.

הביקורת על יכולתה של נבחרת ישראל מתבקשת, אולם יש לזכור שרן רק החל בעבודתו כמאמנה. עכשיו הוא מבין לאן הוא הגיע ועד כמה קשה העבודה שמצפה לו. הקלות שבה היא ספגה את שעריה היא עדות למצבה הרעוע זה שנים רבות. הוא קיווה ששחקנים המקבלים הזדמנות ללבוש את חולצת ההרכב, יענו על הציפיות, אך הניסיון להביא משהו חדש, נחל כישלון צורב.

בסיכומו של דבר היה זה גם למאמן הלאומי החדש שיעור חשוב. הלוואי שבעתיד נוכל לומר, על אותו שיעור, שבעקבותיו ידענו להפיק את הלקחים.

עוד באותו נושא: דני דבורין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי