Sport1 Banner

הנבחרת הצעירה רוצה מדליה: "שיהיו כמה שיותר הפגנות"

לוזון לא חושש מתגובות אנטי-ישראליות בפריז ("זה רק יגרום לנו לתת יותר"), מאוכזב מהתנהלות סן ז'ילואז ("היה סיכום לגבי חלאילי") ומאמין: "לא הכי מוכשרים, כן הכי מסודרים ומאומנים". פרץ: "רעבים מאוד"

(גודל טקסט)

יממה לאחר שפירקה את מכבי חיפה עם 1:5 מרשים, עורכת היום (שלישי) הנבחרת הצעירה מסיבת עיתונאים לקראת השתתפותה ההיסטורית במשחקים האולימפיים. רגע אחרי פרסום הסגל המאמן גיא לוזון, השוער דניאל פרץ והקשר עידו שחר התייצבו באצטדיון רמת גן ודיברו על המטרות שניצבות בפני הנבחרת. כזכור, נבחרת ישראל הוגרלה לבית ד' של הטורניר האולימפי, בצוותא עם פרגוואי, מאלי ויפן. שתי הראשונות יעפילו לרבע הגמר.

גיא לוזון התייחס לחסרונו של ענאן חלאילי, שלא שוחרר על ידי אוניון סן ז'ילואז': "המנהל המקצועי של סן ז'ילואז' דיבר איתנו הבוקר. מבחינתם ההחלטה היתה סופית. הוא לא מגיע. הם לא רצו לשמוע על שום פיתרון שהצעתי – הצעתי גם שהוא ישחק באלוף האלופים ב-20 לחודש ויגיע ב-21 לפריז, גם לזה הם סירבו. היה סיכום התחלתי שהם לא עמדו בו, זה מה יש. אני שמח בחלקי ושלם ב-100 אחוז עם מי שנמצא".

על ה-1:5 הגדול על מכבי חיפה אמר: "לא צריך להתרגש ממשחק אימון, כי זה ממש אימון. ארבעה ימים לפני היורו האחרון מול בלגיה היינו חלשים מאוד וזה לא העיד על התחרות עצמה. חשוב שנצבור דקות משחק, שנשתפר, ושלא יהיו פציעות. אין לנו שום נחיתות – לא במשחקי אימון ולא באולימפיאדה עצמה. אין לנו בעיה עם ציפיות. אנחנו יודעים שיש עוד הרבה מקום לשיפור".

על השחקנים שלא זומנו לסגל הסופי אמר: "דורון ליידנר היחיד שעדיין לא מחוץ לסגל, יש לי שיחות עם המנהל המקצועי של ציריך. אם תהיה תשובה חיובית הוא יהיה בסגל, ואם לא אז נועם בן הרוש. ארבעת שחקני הסטנדביי הם עומר ניראון, עידן טוקלומטי, ניב יהושע ונועם מלמוד".

על הציפיות אמר לוזון: "ביורו היינו מדורגים מקום אחד לפני האחרון, ואנחנו שומרים על הדירוג הזה גם לפני האולימפיאדה. אם תגידו לנבחרות אחרות שאנחנו הפייבוריטים, יצחקו עליכם. נבוא צנועים. אנחנו לא חושבים שאנחנו הטובים בעולם. בשום קונסטלציה אנחנו לא הכי מוכשרים בעולם – הכי רוצים, הכי מסודרים, הכי מאומנים, זה כן. נעשה הכל כדי לצמצם את הפערים. נרצה להיות 'רעים', במובן הטוב של המילה, ולשחק כדורגל כמה שיותר טוב. המצב הבטחוני? אנחנו סומכים ב-100 אחוז על שב"כ וכוחות הביטחון. הפגנות? הן רק יגרמו לנו להיות טובים יותר. שיהיו הפגנות עם כמה שיותר אנשים וכמה שיותר רעש, זה יגרום לנו לתת יותר".

כל התקצירים והאירועים – עכשיו באפליקציית וואלה ספורט

גיא לוזון מאמן הנבחרת האולימפית
גיא לוזון מאמן הנבחרת האולימפית | מערכת וואלה, מערכת וואלה

דניאל פרץ, שמגיע אחרי עונה בה מיעט לשחק בבאיירן מינכן: "אנחנו מאוד מאוד רעבים כקבוצה, וגם בפן האישי. אנחנו רוצים לשמח, לעשות הישג חסר תקדים ולחזור עם מדליה. אני רוצה לעזור כמה שיותר לקבוצה. אתמול אפשר היה לראות את דיוגו קוסטה, כמה שהוא עזר לפורטוגל. אלה רגעים שאפשר להתעלות, בעיקר בתפקיד כמו שלי. בא לי כבר להתחיל את הטורניר. זכינו לשחק בטורניר הזה, כי קשה מאוד להגיע אליו. אנחנו באים מוכנים, עובדים קשה כל יום. גיא (לוזון) היה איתנו גם בטורניר הקודם, אבל זו נבחרת חדשה לגמרי".

על האפשרות של הפגנות נגד ישראל אמר: "זה בא מבורות, אנחנו באים להראות את רוח הלחימה שלנו. בעזרת השם נניף את הדגל שלנו על הפודיום – זו תהיה התשובה הכי טובה".

עידו שחר התייחס בין היתר גם למכבי תל אביב ואמר: "הראש שלנו מהאימון הראשון עד הרגע שנסיים, בעזרת השם כמה שיותר גבוה, הוא אך ורק בנבחרת, לא חושבים על שום מקום אחר. אנחנו באים לתת את המאה אחוז שלנו פה. אנחנו באים לעבוד מאוד קשה, הצבנו לעצמנו מטרות – נבוא להסתכל לכולם בלבן של העיניים, לא מפחדים מאף נבחרת ונעשה את המקסימום שלנו לנצח כל משחק. זה נהיה סוג של טרנד לתמוך בצד השני בסכסוך, אנחנו מבחינתנו יכולים לעשות רק במגרש".

דניאל פרץ שוער הנבחרת האולימפית
"בא לי כבר להתחיל את הטורניר". פרץ | מערכת וואלה, מערכת וואלה
עידו שחר קשר הנבחרת האולימפית
לא נרתע מההפגנות. שחר | מערכת וואלה, מערכת וואלה

לוח המשחקים המלא של שלב הבתים

* 24 ביולי, 22:00, פארק דה פראנס, פריז: מאלי – ישראל

* 27 ביולי, 20:00, פארק דה פראנס, פריז: פרגוואי – ישראל

* 30 ביולי, 22:00, סטאד דה לה בוז'ואר, נאנט: ישראל – יפן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי