נקודות חולשה: 0:1 מאכזב לנבחרת הצעירה על אסטוניה

play
אלעד מדמון | אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל
מאמן נבחרת ישראל, רן בן שמעון, עם רוי רביבו 01:06

אלעד מדמון הבקיע בפנדל במשחק בין שתיים שלא ניצחו, אליאסי הציל שער בטוח ולוזון ושחקניו נחלצו מהמקום האחרון בבית ד' במוקדמות אליפות אירופה עד גיל 21 למרות יכולת רעה. ישראלוב נפצע והוחלף

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל הפסידה בכל ששת משחקיה בקמפיין מוקדמות אליפות אירופה עד גיל 21 וליורו היא כבר לא תעפיל, אבל הערב (שבת) היא לפחות נחלצה מהמקום האחרון בבית דק כשלקחה נקודות ראשונות בניצחון 0:1 על אסטוניה, שירדה כעת למקום האחרון במקום ישראל כי היא נותרה עם נקודה בלבד מ-21 אפשריות.

ישראל אירחה את אסטוניה בעיר גיור שבהונגריה אחרי שהובסה 5:1 מול גרמניה ביום רביעי – ההפסד הגבוה בתולדותיה – אבל המאמן גיא לוזון בחר להמשיך עם מערך של שלושה בלמים גם מול היריבה החלשה בבית. אסטוניה לא ניצחה משחק רשמי מאז אוקטובר 2019 ובקמפיין הנוכחי צברה נקודה ב-1:1 הביתי מול בולגריה. הערב בגיור זה היה משחק חלש שבו הנבחרות מיעטו לייצר מצבים ממשיים, אבל בסופו של דבר הגיעה הדקה ה-67, אז נועם מלמוד הוכשל ברחבה אחרי כדור קרן, אלעד מדמון בעט פנדל מצוין וקבע 0:1 לישראל, תוצאה שלא השתנתה עד הסיום.

בניגוד למשחק נגד גרמניה, בהרכב הנבחרת עלה גיא לוזון עם רוי נאווי במקום ירין לוי שהוחלף לפני שלושה ימים עקב פגיעה שספג וכן פתחו עידן טוקלומטי (שלא שותף נגד גרמניה בהחלטת הצוות רפואי) וסוף פודגוראנו. מוחמד אבו רומי ירד לספסל, כמו גם שני המגנים נועם בן הרוש ודורון ליידנר. היכולת, כאמור, לא הייתה שונה וגם מול יריבה נחותה הספיקה לניצחון בזכות פנדל מיותר שסידרו ללוזון האסטונים. ניב אליאסי, יש לציין, הציל שער בטוח בדקה ה-90+7, ספג חצי דקה לאחר מכן ולמזלו הקוון הניף דגל לנבדל והשער נפסל.

הנבחרת הצעירה תקיים משחק נוסף בגיור ביום שלישי, כאשר תארח את קוסובו ב-20:00. בחודש הבא תסיים את הקמפיין עם משחק באסטוניה (10 באוקטובר) ואחרון "ביתי" מול בולגריה (15 באוקטובר).

שחקן הנבחרת האולימפית של ישראל אלעד מדמון
אלעד מדמון | אתר רשמי, הוועד האולימפי בישראל

הרכבים

ישראל: ניב אליאסי, סוף פודגוראנו (דורון ליידנר, 46), נועם מלמוד, סתיו למקין, אור ישראלוב (איתי בן חמו, 17, אמיר גנאח, 60)), רועי אלימלך, ניב יהושע, רוי נאווי (ירין לוי, 46), עדי יונה, אלעד מדמון, עידן טוקלומטי (נועם בן הרוש, 75).

אסטוניה: קאור קיווילה, קריסטו הוסאר, אנדראס ואהר, טאנל טאמיק, אלכסנדר ניקולאייב, טריסטן טיוואלי, ניקיטה מיכאילוב, דניל טרסנקוב (דניאל לוטס, 60), דימיטרי יפיהין (טניאל אוסטה, 81), קארל מוסטמה (אלכסנדר סבדובסקי, 69), רמול סילאמה (אלכסנדר ספובאלוב, 69).

מהלך המשחק

דקה 17: ישראלוב נפצע ולא יכול היה להמשיך לשחק, אך לוזון בחר לשמור על מערך שלושת הבלמים והעלה מהספסל את איתי בן חמו.

דקה 24: כמעט שער אסטוני. למקין בלם את הניסיון הראשון לקרן, ממנה הקפטן טאמיק כמעט הכניע את אליאסי. אם היה VAR, לא מן הנמנע שנשרק היה פנדל לאסטוניה עקב נגיעת יד של פודגרואנו.

דקה 40: פעם ראשונה שישראל באמת מסכנת את השער האסטוני. יונה הרים קרן, ההגנה האורחת לא הסתדרה איתו תחילה ואלימלך ירה כדור חזק שפגע באחד משחקני ההגנה, לאחר מכן למקין וטוקלומטי נבלמו אחד אחרי השני בערבובייה ברחבה ואסטוניה הצליחה להרחיק את הכדור מאיזור הסכנה.

דקה 65: גנאח שרק נכנס חתך למרכז ובעט מכ-16 מטר, קיווילה התעופף והדף לקרן.

דקה 67: 0:1 לישראל! מלמוד הוכשל ברחבה בכדור קרן, מדמון ירה מ-11 מטר לחיבורים. 0:1.

דקה 82: ישראל נראית טוב יותר ואלימלך שוב ניסה את כוחו מרחוק, אבל לא מצא את המסגרת.

דקה 90+7: איזה מזל לישראל. ספובאלוב נותר לבדו מול אליאסי, שבהצלת ענק מנע שוויון דרמטי.

עוד באותו נושא: הנבחרת הצעירה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי