שיא השפל: מספרי הקמפיין הגרוע בתולדות ישראל הצעירה

ניצחון בודד ותשעה הפסדים, רק חמישה שערי זכות ו-10 אחוזי הצלחה בסך הכל: הנבחרת של גיא לוזון שהגיעה לחצי גמר אליפות אירופה ב-2023, התבזתה. המאמן: "היריבות בעטו פעם וחצי וכבשו פעמיים, זה מתסכל, כואב ואכזרי. החבר'ה האלה יביאו תוצאות בקמפיין הבא"

(גודל טקסט)

סיום עגום לקמפיין עגום. הנבחרת עד גיל 21 חתמה הערב (שלישי) את הופעותיה במוקדמות יורו 2025 עם עוד מבוכה, לאחר שהפסידה 1:0 לבולגריה במשחק "בית" בהונגריה ונעלה את הקמפיין במקום האחרון בבית. המשחק היה לפרוטוקול בלבד, כמובן, אחרי שהנבחרת של גיא לוזון כבר מזמן החלה לשחק רק על הכבוד – אבל לא עמדה גם במשימה הזו ומסכמת למעשה את קמפיין המוקדמות הגרוע ביותר שלה בכל הזמנים, עם 3 נקודות בלבד ב-10 משחקים.

הנבחרת הצעירה של ישראל מעולם לא סיימה קמפיין מוקדמות עם ניצחון אחד בלבד – היו לה שניים בקמפיינים עם פחות מעשרה משחקים וגם של שלושה הפסדים, אבל ניצחון בודד מעולם לא קרה לה ובטח שלא תשעה הפסדים. באחוזים יש לישראל 10 אחוזי הצלחה בלבד, לעומת 33 אחוזי הצלחה ב-1994 וב-2000, אז היו הקמפיינים הגרועים ביותר עד כה. יש לציין שישראל הבקיעה חמישה שערים בעשרה משחקים וספגה 18 – היא מעולם לא כבשה כל כך מעט (להוציא קמפיין של ארבעה משחקים) והשוותה את שיא הספיגות השלילי שלה.

מאמן הנבחרת האולימפית, גיא לוזון
שיא העליבות. גיא לוזון | אימג'בנק GettyImages, Robert Cianflone

כל זאת אחרי שבקיץ 2023 הגיעה הנבחרת עד חצי גמר היורו וכידוע השתתפה הקיץ במשחקים האולימפיים בפריז.

המאמן גיא לוזון אמר אחרי ההפסד לבולגריה וסיום הקמפיין: "בשני המשחקים האחרונים החבר'ה באמת נתנו את הכל. בשני המשחקים היריבות בעטו פעם וחצי וכבשו שני שערים, אז זה מתסכל, כואב ואכזרי. לא היינו שווים את התוצאה הזו בשני המשחקים. לגבי הקמפיין בכלל, בשנתיים האחרונות עשינו הישג אדיר עם חצי גמר באליפות אירופה והעפלה לאולימפיאדה. ניקיטה סטוינוב שעבר לבוגרים השבוע, היה השחקן העשירי בקמפיין הזה שעשה את המעבר. לכן הקפצנו דור, לרוב השחקנים שלנו יש עוד שנתון וזהו שכר לימוד כואב. יש כאן חבר'ה טובים ומוכשרים, אני אומר את זה גם עכשיו אחרי ההפסדים והם יביאו תוצאות בקמפיין הבא".

השוער תומר צרפתי הוסיף לדבריו: "יש משחקים שהכדור לא נכנס לשער, אבל אני גאה בכולם. אנחנו נבחרת צעירה עם שחקנים שעבורם זהו זימון ראשון, אבל אנחנו נבחרת איכותית ואני מאמין שזה יבוא לידי ביטוי בקמפיין הבא".

עוד באותו נושא: הנבחרת הצעירה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי