מורן מאירי פעל מאחרי גבו של אורן חסון, מינויו לאופ"א טורפד

ברק יצחקי, מורן מאירי
ברק יצחקי, מורן מאירי | אודי ציטיאט, וינה

לספורט1 נודע כי המאבק בין חבר ההנהלה לבין יו"ר ההתאחדות עלה מדרגה, לאחר שחסון בלם מהלך שנעשה ללא ידיעתו. מההתאחדות נמסר: "היה ראוי לשתף אותנו"

(גודל טקסט)

המאבק על אזורי סמכות בין מנהלת הליגה, לבין ההתאחדות לכדורגל, שהוא בעצם מאבק סמוי בין שני אנשים – נציג מכבי ת"א בשני הגופים, עו"ד מורן מאירי, ויו"ר ההתאחדות, אורן חסון – עלה בעת האחרונה מדרגה והוא כעת מאבק גלוי ומכוער.

לספורט1 נודע כי חסון בלם מהלך של מנהלת הליגה, שנעשה ללא ידיעתה של ההתאחדות לכדורגל, והוא להגיש את שמו של מאירי כמועמד לחברות בבית הדין העליון באופ"א, מינוי מכובד ויוקרתי, שמאירי כנראה גם היה נבחר לו.

בשנים האחרונות בלעה אופ"א, ההתאחדות האירופית, שני גופים שניסו לקרוא עליה תיגר, אחד מהם הוא ארגון 32 מנהלות הליגה החזקות באירופה (EL), שאחת מחברותיה היא מנהלת הליגה הישראלית. אופ"א אפשרה ל-EL מקום בבית הדין העליון של אופ"א. צוות ההנהגה של מנהלת הליגה, החליט בעצה אחת עם עו"ד מאירי, כי שמו יוגש ל-EL. סוזן ג'אהרייס, ממנהלת הליגה הגרמנית, שלה יש קשרים עם מאירי, אף המליצה עליו לאופ"א באופן אישי.

באופ"א קיבלו את ההמלצה ורגע לפני שהחליטו על המינוי, ביקשו מיו"ר ההתאחדות, אורן חסון, את חוות דעתו. חסון היה בהלם. הוא הופתע לגלות כי נעשה מהלך שלא בידיעתו, מה עוד שמאירי הוא חבר הנהלת ההתאחדות לכדורגל. חסון הביע בפני בן שיחו מאופ"א את מורת רוחו, המהלך טורפד, ולמושב בבית הדין העלון נבחר נציגה EL אחר, שלא מישראל. 

אורן חסון
אורן חסון | עדי אבישי

לטענת גורמים בהתאחדות, לו היו משתפים את ההתאחדות בעניין, היתה מוקמת ועדה שהייתה דנה במועמדותם של יועצים משפטיים נוספים ואחד מהם אף היה נבחר כדי לייצג את ישראל בגוף המכובד. בהתאחדות אף היה מי שציין בשביעות רצון שהיה בכך סגירת מעגל לאור העובדה כי מאירי היה בשעתו המתנגד היחידי להמשך חברותו של אבי לוזון כחבר הוועד הפועל של אופ"א, מהלך שחייב החלטה פה אחד של הנהלת ההתאחדות לכדורגל. 

על פי מקורבים למאירי הוא רתח על עצירת המהלך, אך גם חסון יצא מהפרשה כעוס מאוד, ואמר לסביבתו: "לא אתן לזה יד. זה מהלך עקום ולא ראוי". 

חסון ומאירי סירבו להגיב על הדברים. בהתאחדות לכדורגל ניסחו תגובה נרחבת: "ההתאחדות לכדורגל פועלת באופן נמרץ ויסודי לעידוד שיתופי פעולה בינלאומיים, מכירה בחשיבותם ובתרומתם לכדורגל המקומי ומטפחת ביתר שאת יצירת מנגנונים לאיוש מושבים על ידי נציגי הכדורגל הישראלי בכל מסגרות אופ"א. כנציגה הרשמית והבלעדית של אופ"א בישראל, מנהלת ההתאחדות תהליכים כאלה ואחרים באופן סדור ועקבי מול אופ"א. 

"מתוך הבנת חשיבות איוש המושב האמור בנציג ישראלי ולצורך שימור ההכרה וההוקרה שבננו לאורך השנים בין התאחדות הכדורגל לבין אופ"א, מצאנו כי היה ראוי לקיים את הליך הצגת המועמדות בשיתוף פעולה ההתאחדות לכדורגל, לכל פחות בידיעתה, ולא במחשכים. במקום לסדר תפקיד לחבר "מועדף", מתוך שיקולים שאינם בהכרח ענייניים, זאת בלשון המעטה, היה ראוי לשתף את התאחדות בבחירת כל מועמד שמוצא עצמו ראוי להתמודד על מושב זה. לשמחתנו ולגאוותנו, יש לא מעט כאלה. צר לנו על כך שהיה מי שניסה למנוע מהם את האפשרות הזאת ופעל במחשכים ולא באופן שקוף והוגן. לפיכך, מרגע שנודע לנו על המהלך הפסול, פעלנו במלוא האחריות המתחייבת למנוע את מימושו.

שינו זוארץ, אורן חסון
שינו זוארץ, אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

"הכדורגל שלנו עשיר בדמויות ראויות ומכובדות הפועלות שנים לטובתו. בחירת נציג "במחשכים", ללא מתן אפשרות למועמדים ראויים נוספים להתמודד, מהווה פגיעה בחשיבות שאנו מעניקים למושב זה מול אופ"א ואינה מייצגת את הסטנדרטים המצופים מאתנו כארגון הפועל בשקיפות וללא מתן עדיפות לכל דמות, ראויה ככל שתהיה. ההתאחדות תקפיד למנוע התנהלות נגועה באינטרסים צרים ואישיים, תשמור ותטפח את שיתוף הפעולה הפורה שלנו מול אופ"א ואת האמון המלא בינינו לבינם. השיקול היחיד שמנחה אותנו הוא טובת ההתאחדות, הכדורגל הישראלי ומערכת היחסים עם ההתאחדויות הבינלאומיות להן אנו מסונפים. כל מי שינסה לצבוע את הסיפור בגוון אישי, מוטב שיביט במראה. ייתכן והדבר גם מסביר את המתקפה הפראית בימים האחרונים נגד ההתאחדות והעומד בראשה מצד בעלי עניין. אנחנו מאמינים כי בעתיד, תוך הקפדה על הליך סדור, שקוף, הוגן ושוויוני, נזכה לאייש מושב זה באמצעות שיתוף פעולה פורה עם אופ"א". 

ממנהלת הליגות נמסר: "המנהלת היא חברה בארגון הליגות האירופאיות אשר מכסות השיפוט ניתנו לו. פעילותה של המנהלת במסגרת ארגון הליגות הארופאיות נעשית בנפרד ובמנותק מעבודתה מול ההתאחדות לכדורגל בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי