ברקוביץ' הודיע לאורן חסון: מוותר על אימון הנבחרת

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | אודי ציטיאט

שחקן העבר לא יגיע לוועדת האיתור מכיוון שהוא חש שהתפקיד מיועד לאבוקסיס. בראיון לחדשות 12 ירה: "מה שאני רואה אף אחד לא רואה, 'הגוטמנים' ו'הקשטנים' עשו במכנסיים"

(גודל טקסט)

אייל ברקוביץ' כבר לא יתמנה למאמן נבחרת ישראל. שחקן העבר הודיע ליו"ר ההתאחדות, אורן חסון, שהוא מוותר על התפקיד. בכך, גוברים סיכוייו של יוסי אבוקסיס לקבל את תפקיד המאמן הלאומי.

לטענת מקורבים לשחקן העבר, הוא הרגיש שהתפקיד מיועד עבור יוסי אבוקסיס וכי בסביבתו עושים הכל כדי לאשר את המינוי. עוד נודע, כי בשיחה עם אורן חסון אמר ברקוביץ': "אני מרגיש שהכל קומבינה. לא אגיע לוועדת האיתור".

בראיון לחדשות 12 הבהיר "הקוסם" שלא יגיע לוועדת האיתור. "ברגע שמכניסים פוליטיקה לעניין, אני בצד. אם זה צריך להיות שלי, זה יהיה שלי", אמר ברקוביץ'. "אני לוועדת האיתור לא מגיע".

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | דני מרון

בהתאחדות הבהירו כי אם ברקוביץ' לא יגיע, הוא לא יהיה בין המועמדים. כפי שפרסמנו, גם אברם גרנט עשוי להוריד את מועמדותו ולא להגיע לוועדה. ניר קלינגר ויוסי אבוקסיס, שהיה המועמד המוביל מלכתחילה, אמורים להגיע. גם רוני לוי, שכבר קיבל פניה, עשוי להגיע לוועדה בהמשך, בין היתר לאור ההערכה הרבה של שינו זוארץ, חבר הוועדה, אליו.

בראיון שלו לגיא פלג מחדשות 12 אמר ברקו: "התכונה הכי טובה שהייתה לי בתור שחקן זה ראיית משחק. מה שאני רואה על המגרש, אף אחד לא רואה. אני אומר את זה בשחצנות מלאה. אם במשהו אני יכול להגיד על עצמי שאני הכי טוב – זה בזה".

"אני כבר חודשיים מרגיש כמו מאמן הנבחרת", המשיך 'הקוסם'. "אני הולך ברחוב ואנשים מאחלים לי בהצלחה. אני בחוץ. ברגע שיש ועדת איתור אני בחוץ. לא ייתכן שכל מאמן שמועמד מביאים לו את החברים שלו לוועדת האיתור וביחד הם עושים עליי קומבינה".

אייל ברקוביץ'
אייל ברקוביץ' | gettyimages

למה לא סביר מבחינתו שתהיה ועדת איתור: "לפני חודשיים נפגשתי עם יו"ר ההתאחדות אורן חסון, דיברנו ואמרתי לו את האני מאמין שלי. אחרי שבועיים הוא קרא לי לעוד שיחה ואמר לי שהוא אהב את מה שאמרתי לו. ברגע שמתחילה הפוליטיקה ואלי אוחנה מביא את חבר שלו והחבר שלו מביא את אלי כהן שמביא את זה ואת זה ואת זה – לא מתאים לי. אין לי בעיה עם אוחנה, זו נחלת העבר. לא הוא הבעיה. אני לא מוכן לבוא לוועדת איתור. זה לא אגו, אני מת להיות מאמן הנבחרת. כולם יודעים מה החסרונות ומה היתרונות שלי. אורן חסון יודע הכל מהפגישות שהיו לי איתו. אם הוא – שירים לי טלפון. אבוא באהבה. אעזוב את הכל ואבוא".

גם להזמין את אברהם גרנט לוועדת איתור זה בדיחה", המשיך. "מה הם רוצים לשאול אותו? הוא אימן בגמר ליגת האלופות. יוסי אבוקסיס יכול לזכות בגביע ויום אחרי יזמינו אותו לוועדת האיתור?"

"כולם בלי יוצא מן הכלל מהקרובים שלי כועסים עליי שאני רוצה להיות מאמן הנבחרת, אבל זה החלום שלי. אני מאוד מאמין בשחקן הישראלי. יש לנו כישרונות. לא סתם מואנס דאבור, שון וייסמן וערן זהבי נמצאים איפה שהם נמצאים. יש שחקן שקוראים לו דור מיכה, אמנם הוא במשבר גדול עכשיו, אבל אני מאוד מחזיק ממנו. איך יכול להיות ששחקן העונה שלוש-ארבע שנים בישראל לא מקבל צ'אנס בנבחרת? אין להם מושג בכדורגל".

דור מיכה
דור מיכה | מאור אלקסלסי

"הגישה של המאמנים כאן בישראל היא גישה מוטעית. אם כל המאמנים אומרים לכל השחקנים בכל משחק קודם כל בוא נלך אחורה ונתגונן זו טעות. אני רוצה את כולם קדימה. אני רוצה שיהיה להם את הביטחון להגיד 'אנחנו שולטים' ולא 'אנחנו נשלטים'. לא ראיתי את זה כאן חוץ משלושת המשחקים הראשונים של אנדי הרצוג. אם נפסיד אז נפסיד. אני רוצה שיזכרו אותי כאחד או שניצח והיה הכי טוב או שהפסיד והלך הביתה. אברהם גרנט עשה המון תוצאות תיקו בקמפיין שלו, מי זוכר את זה? אני רוצה או לנצח בגדול או להפסיד בגדול".

האם חוסר הניסיון כמאמן ישפיע: "לאיפה הגיעו מי שכן היה להם ניסיון? 'הקשטנים' ו'הגוטמנים' ו'האלישעים'. יש להם המון הופעות כמאמנים, אבל מה הם עשו? כשהם הגיעו למגרש הם עשו קקי במכנסיים".

על ההצהרה ששחקן שאינו יהודי לא יכול להיות קפטן הנבחרת: "אני מכבד את זה שביברס נאתכו לא יכול לשיר את ההמנון, אבל הוא לא יכול להיות קפטן. אני לא מתנצל על זה. הזיכרון שהכי חקוק לי בחיים מהנבחרת כשחקן זה שעמדנו בשורה וראיתי את חיים רביבו ואלון חזן ועוד שניים-שלושה שחקנים בוכים בהמנון. אם אני מאמן נבחרת אני לא מוכן לוותר על זה. אם אני מאמן נבחרת – הקפטן ישיר את ההמנון. זו לא אמירה גזענית. כל עוד אני בנבחרת הקפטן ישיר את ההמנון".

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי