אבוקסיס: "לא רציני להגיד שהנבחרת גומרת למאמנים את הקריירה"

יוסי אבוקסיס | דני מרון

מאמן הפועל ב"ש התראיין לתכנית הספורט של 103FM אחרי הזכייה בגביע, התייחס למינוי המתקרב ("אתגר גדול"), ז'וסואה ("לפעמים הוא משתגע") ולתקופתו בבירת הנגב

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

יוסי אבוקסיס רשם אתמול (שני) נקודת ציון מרשימה מאוד, כשזכה בגביע שני ברציפות. המאמן הוביל את הפועל באר שבע לתואר אחרי 0:2 על מכבי פתח תקווה בגמר, שנה וחודשיים אחרי שעשה זאת על הקווים של בני יהודה.

ייתכן שזה היה אקורד הסיום שלו בבירת הנגב, שכן מתגברות ההערכות שהוא ימונה למאמן נבחרת ישראל בקרוב. היום הוא התראיין לתכנית הספורט של 103FM והתייחס למינויו המתקרב לתפקיד המאמן הלאומי, לכדורגל לאל קהל, לתקופתו מבמועדון מהדרום וגם לכוכב הכי גדול שלו – ז'וסואה.

"כולם יודעים שאני אחד המועמדים לנבחרת, אבל עדיין לא דיברו איתי", אמר אבוקסיס. "אני מחכה לראות מה יקרה. יש לי חוזה עם באר שבע וגם הם רוצים לדעת כמה שיותר מהר מה עומד לקרות איתי. אני מאמין שבשבוע הקרוב נהיה יותר חכמים. סיכמתי עם אסי רחמים שלפחות בשבוע הקרוב נראה מה קורה. אני באמת לא יודע מה יהיה. אסי יודע מבחינתי שאם תהיה לי הצעה מהנבחרת אז אלך".

אסי רחמים | דני מרון

אימון הנבחרת זה חלום של כל אחד", המשיך המאמן. "שוב, יש לי חוזה בב"ש ונצטרך לדעת מהר מה קורה. אני שמח מאוד להיות בב"ש ואם תהיה אפשרות לאמן את נבחרת ישראל זה אחלה, ואם לא – ב"ש זה מקום מצוין".

על כך שהמאמנים האחרונים של הנבחרת כשלו בשנים שלאחר מכן: "יש הרבה דוגמאות לא טובות גם בהרבה מקומות אחרים – ואחר זה כך זה משתנה. הנבחרת היא אתגר גדול מאוד לכל אחד. כל מאמן שיגיע צריך לבוא ולנסות, נכון שההיסטוריה לא טובה בנושא הזה אבל זה לא אומר שצריך לוותר ולהגיד מראש שאין שום דבר לעשות".

האם יש חשש שהקריירה שלו 'תיקבר': "לא, אני לא חושש משום דבר. אני אף פעם לא בא וחושב על כישלון, אני חושב רק על דברים חיוביים. להגיד שזה מסיים קריירה למאמן זה לא רציני לדעתי. אמנם זה הוכח ככה, אבל תמיד אפשר לשנות את זה".

יוסי אבוקסיס חוגג עם הגביע | דני מרון

תכניותיו לנבחרת: "אני לא אוהב לדבר יותר מדי על דברים היפותטיים. אם וכאשר אתמנה – אדבר. זה לא רציני להגיד דברים בשלב זה".

היכולת הלא טובה בפלייאוף: "הפלייאוף שלנו לא נראה טוב וזה הרבה בגלל שרצינו להגיע בריאים ורעננים לגמר. היה קשה לשחק 12 משחקים ב-43 ימים, זה משהו בלתי אפשרי. בחצי גמר הגביע נראינו טוב מאוד למרות שניצחנו רק בפנדלים. התוצאה הייתה צריכה להיות אחרת. ציפיתי ליותר מהשחקנים בפלייאוף, גם אם לא תמיד עלינו עם ההרכב הראשון. עם זאת, גילינו שניים-שלושה צעירים וזה יעשה טוב לשנים הבאות, בטח כשהתקציב של ב"ש יקטן".

איך מביאים שחקן כמו ז'וסואה למאני טיים בשיאו: "לא אני הבאתי אותו לבאר שבע כמובן, הוא היה בקבוצה כשהגעתי. הוא אמנם פתח לא טוב את העונה, אבל אני לא אוהב לקחת קרדיט לעצמי. הוא נראה מצוין בחודשים האחרונים, אני חושב שזה הרוב בזכותו. שחקן ברמה שלו – אי אפשר ללמד אותו כדורגל. צריך לגרום לו להביא את התכל'ס למשחק. מאז החזרה מפגרת הקורונה יש לו מספרים יותר טובים ממה שהיו לו בכל העונה שקדמה לפגרה. אין הרבה זרים שהגיעו לישראל ברמה הזו, גם לא ברמת התשוקה והווינריות שלו. לפעמים זה 'אובר' והוא משתגע, אבל זו חבילה טובה אם יודעים לאזן אותו".

ז'וסואה חוגג | דני מרון

ההחלטה להפוך את אוהד לויטה לשוער ראשון על חשבון ארנסטס שטקוס: "כשאתה מאמן כדורגל אתה צריך ללכת עם האמת שלך. כשהגעתי שטקוס היה שוער ראשון ואחר כך נפצע בצורה קשה. לויטה עמד אחר כך ולא אכזב אותי בשום משחק ששיחקנו והיה משחקים שהוא היה מצוין. החלטתי להמשיך איתו. עשיתי רוטציה גם עם השוערים ושניהם לא אכזבו אותי. זה לא בשביל לרמוז לשטקוס ללכת, אני לא נכנס לדברים האלה. אף אחד בב"ש לא דיבר איתי על שחקנים שעוזבים או שחקנים שלא מסכימים לקצץ וכו'. כל ההחלטות היו נטו מקצועיות".

איך מינוי הנאמן השפיע על המועדון: "זה לא קל שתוך כדי תנועה מדברים איתך על קיצוצים רחבים, אבל כולם באו לאימונים ולמשחקים ונתנו 100%. מגיע להם כל הכבוד על זה. זה לא פשוט לנהל קבוצה במצב הזה. נפלה עלינו מכה אחרי מכה וכל הפלייאוף העליון אירחנו באשדוד ולא בטרנר. למרות שאין קהל, זה עדיין הבית שלנו. אני מאמין שעד פתיחת העונה הבאה הגג בטרנר יתוקן".

אם יישאר בב"ש הוא אמור לעבוד עם אליניב ברדה כמנהל מקצועי: "כשנגיע לרגע נדבר על הכל. שוב, אני לא אוהב לדבר על דברים היפותטיים. הצוות המקצועי שצפוי להצטרף לברק בכר במכבי חיפה? אין להם חוזים והם לא מחויבים לשום דבר. זה אנשים שבכר עבד איתם וזה בסדר".

איך מתכוננים לעונה הבאה ללא קהל: "אני באמת לא יודע, זה פעם ראשונה שאנחנו מתמודדים עם דבר כזה. זו מכה כלכלית קשה מאוד וגם ללא ספק פחות כיף לעלות למגרש כדורגל ללא קהל. אין לי פתרון לדברים האלה. אחד הדברים שמניע שחקנים ומאמנים זה האנרגיות של הקהל. אני שמח שהעונה הקשה הזו הסתיימה בצורה הכי טובה שיכולה להיות עם גביע. כדורגל בלי קהל זה באמת מכת מוות לכולם".

אוהד לויטה | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי