אברם גרנט: "רציתי לאמן את הנבחרת, האמנתי שיש סיכוי להעפיל ליורו"

אברם גרנט
אברם גרנט | Alex Livesey/Getty Images

אחרי ששוב הוזכר כמועמד, הודה המאמן ברדיו 103FM כי התכוון לסגור מעגל אחרי 15 שנה: "מאוד עצבן אותי כשאמרו שאין לנו סיכוי, יש חומר טוב יותר ממה שהיה בתקופתי". וגם: סיכום משחקי רבע גמר ליגת האלופות

(גודל טקסט)

15 שנים לאחר שעזב את הנבחרת, אברם גרנט שוב הוזכר כמועמד לחזור לקווים על מנת לעזור לחבורה בכחול לבן להעפיל לטורניר הגמר של יורו 2020 דרך פלייאוף המוקדמות, אולם לבסוף ועדת האיתור החליטה למנות את המנהל הטכני ווילי רוטנשטיינר מבלי לזמנו לפגישה. בראיון ל-103FM חשף גרנט מדוע היה מעוניין לשוב לנבחרת והאם יהיה מוכן להגיע בעתיד לוועדת האיתור. וגם: סיכום משחקי רבע גמר ליגת האלופות.

היית מוכן להגיע לוועדת האיתור: "הייתי מוכן לעשות את זה וגם הייתי מוכן לאמן את נבחרת ישראל. האמנתי שאם ארצה לאמן את הנבחרת, חשבתי שהדברים יתקבלו בברכה. אחת הסיבות שרציתי לאמן את הנבחרת בעיתוי הזה כי כולם חשבו שלא נעשה כלום, למרות שיש חומר טוב, שחקנים שמבקיעים שערים בחלק הקדמי ומבקיעים שערים, דבר שלא היה לנו הרבה שנים. מצד שני יש מולנו נבחרות טובות אבל לא בשמיים, בקמפיין שאני הייתי בו הפער היה הרבה יותר גדול ופיתחנו שיטה וחשבתי שנוכל לעשות את זה, וזאת הסיבה שאחרי כל כך הרבה שנים רציתי לחזור וזה לא קרה, אבל אין מה לדון בזה יותר".

למה אתה צריך לחזור: "מבחינה אישית זה לא יתרום לי, אבל זו המדינה שלי ובאמת יש לנו הזדמנות. מאוד עצבן אותי שאמרו שאין סיכוי לגמרי, וההיסטוריה כן יכולה ללמד שאפשר לצמצם את הפערים במשחק אחד, ראיתם מה היה בליון נגד מנצ'סטר סיטי ובשני משחקים זה לא צריך לקרות. בגלל זה חשבתי שזו הזדמנות בלתי רגילה כי אני חושב שיש חומר טוב, אפילו טוב יותר ממה שהיה לי אז".

בינואר אתה מוכן להתמודד שוב: "אני לא יודע מה יקרה עד ינואר, כל ההליך הזה גרם לי לחשוב. אני פגוע? אני לא מתעסק בדברים האלה. ב-15 השנים האחרונות לא רציתי לחזור לכאן, כי אני איש תהליכים. אני פשוט באתי אחרי הרבה שנים כי חשבתי שיש כאן הזדמנות וזה לא קרה ואני ממשיך בדרכי. אני רק רוצה להבהיר שני לא פגוע ולא מאוכזב, אני רק חושב שהנבחרת היא הרבה יותר רצינית וצריך לעשות החלטות אחרי מחשבה מעמיקה. צריכים להיות גם תהליכים שמדובר בנבחרות וזהו אין לי יותר מה להוסיף".

ערן זהבי, מואנס דאבור
ערן זהבי, מואנס דאבור | דני מרון

אתה רואה עדיין דברים פגומים: "אני חושב שזה לא סוד שיש בעיה מאיך שהדברים מתנהלים, פה ושם אתה רואה רצון לעשות את הדברים נכון, אבל עדיין צריך לעשות את התהליכים בצורה הרבה יותר רצינית וזו לא בושה מללמוד ממדינות קטנות כמו איסלנד, בדיוק עכשיו קיבלתי ספר שמסבירים בו איך גרמניה בשנת 2000 הבינה שצריך לעשות את הדברים אחרת. פעם השרה הקודמת שאלה אותי איזה מודל צריך לעשות? אמרתי לה 'תבחרי איזה מודל שאת רוצה רק שנתחיל משהו'. לנבחרת ישראל של היום יש חומר לא רע, בגלל זה אני חושב שצריך ללמוד מנבחרות כמו איסלנד. למותר להגיד שבמקפיין שלי התמודדנו נגד נבחרות הרבה יותר חזקות מאיתנו שווה בשווה ולא במשחק אחד, זאת הסיבה שאני חושב שזו הייתה הזדמנות לעשות את זה שוב".

אתה מתגעגע לאימון: "כן אני לפעמים מתגעגע, אבל הייתי 40 שנים על המגרש יום ולילה ולפעמים זה טוב לקחת הפסקה. אין מה להגיד עברה עלי תקופה מדהימה".

בו נעבור לנושא אחר ונדבר על המשחק בין מנצ'סטר סיטי לליון בליגת האלופות: "עבור סיטי זו מכה גדולה כי כבר כמה שנים הקבוצה לא עוברת את רבע הגמר עם השקעה פנומנלית. לכן הם צריכים לעשות חושבים בצורה רצינית, א' כמו שאמרתי קודם הכל יכול להיות. ב' מנצ'סטר סיטי השנה מתקשה נגד הקבוצות הקטנות והשנה היא אפילו הפסידה לנוריץ' וליון שיחקה בדיוק כמו שהקבוצות הפחות טובות שיחקו נגדה והיא פשוט ביטלה את סיטי במחצית הראשונה וזה היה מביך, סיטי לא עשתה לא טיקי ולא טאקה".

פפ גווארדיולה | Michael Regan – UEFA/UEFA via Getty Images

פפ גאוורדיולה לא מצליח באירופה: "פפ גאוורדיולה הוא מאמן ענק ועשה דברים יפים בכדורגל, אבל הסיבה שהגיע לבאיירן מינכן ומנצ'סטר סיטי היא כדי לזכות בליגת האלופות וזה לא קרה ולמעשה מאז ברצלונה הוא לא הגיע לגמר. אבל אני יכול לומר מניסיון זה לא קל לאמן כוכבים, אצלי היה המון אגו, בואו לא נשכח שהקבוצות שלו משחקות כדורגל טוב ונראה שיש לו בעיה בשלבי הנוקאאוט".

נעבור לברצלונה, מה זה עושה למועדון תבוסה כזאת: "יש משפט מפורסם שאמר אלכס פרגוסון אחרי תבוסות לארסנל ולסאות'המפטון 'זה עוד שבוע במועדון של מנצ'סטר יונייטד'. אבל בברצלונה זה כבר תהליך, מאמן שהגיע סטיין הקבוצה לא משחקת טוב. לברצלונה יש הגנה חלשה, ג'רארד פיקה הוא כבר לא אותו שחקן, הקישור ההגנתי לא קיים והשאר לא עושים הגנה, אז זה היה מעורר רחמים לראות את זה. על ברצלונה עובר משהו ואם לא יהיה שינוי אני לא יודע מה יהיה עם המועדון הזה. לגבי ליאו מסי, בלעדיו ברצלונה מסיימת את הליגה מקום חמישי והיא לא הייתה עוברת את נאפולי".

לגבי באיירן מינכן, תסביר את ההצלחה של האנזי פליק: "היום יש נטייה לקחת מאמנים עם ניסיון ולפליק יש הרבה ניסיון בעיקר כעוזר מאמן. הוא חווה הרבה דברים, הוא לא ילד. גם אם לא עמדת על הקווים הוא היה עוזר מאמן בנבחרת גרמניה ובבאיירן מינכן. אני לא חושב שיש שיטה כל כך בנושא הזה, אם תיקח 10 מאמני צמרת כל אחד שונה מהשני, והרבה עוזרי מאמנים נהיו מאמנים. הוא קיבל את הקבוצה באופן זמני ומה שהיה מעניין שהוא לא שינה כל כך את הקבוצה וזה עובד נהדר".

ליאו מסי עצוב אחרי השמינייה מול באיירן | Manu Fernandez/Pool via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי