ערן זהבי עושה מאמץ אדיר לצאת למשחקים, אך בנבחרת פסימיים

ערן זהבי
ערן זהבי | גוואנגז'ו ר.פ, רשמי

בהתאחדות הולכת וגוברת התחושה כי נבחרת ישראל תפתח את טורניר גביע האומות ללא הכוכב, דיא סבע ובן שהר, וזאת בשל סירובן של הקבוצות. מלך שערי גוואנגז'ו ר.פ פועל לשנות את ההחלטה ובודק אפשרות לסיים את חוזהו

(גודל טקסט)

בהתאחדות לכדורגל ובסביבת נבחרת ישראל הולכת וגוברת התחושה כי נבחרת ישראל תפתח את טורניר גביע האומות, ביום שישי הבא בסקוטלנד ללא שלושה משחקני הסגל – ערן זהבי, דיא סבע ובן שהר – וזאת נוכח סירובן של קבוצותיהם לשחרר אותם למשחקים.

ההערכה הפסימית גברה לאחר שבסוף השבוע הגיע מכתב תשובה של גוונגז'ו ר.פ ובו סירוב מוחלט לשחרר את השחקנים לחלון הנוכחי אבל ממנו ניתן היה גם להבין כי גם בחלון אוקטובר, ובעיקר במשחק פלייאוף העליה ליורו 2020 – מול סקוטלנד – לא צפוי שינוי בעמדה הסינית, לפיה הקבוצה מסרבת לשחררם בגלל תנאי הבידוד הקפדניים שקיימים בסין, ופורמט הליגה החדשני, שבעצם ייאלצו את השחקנים הישראלים שלא לחזור לסיבוב השני של הליגה המקוצרת ולא לפלייאוף, שכן גם באוקטובר וגם בנובמבר יש חלון משחקי נבחרת. הסינים לא מוכנים לקחת סיכון ולהישאר עם שלושה זרים מתוך החמישה, כשהקבוצה עם שבע נקודות מתוך 18 אפשריות ונמצאת בסכנת ירידה. מעבר לכך, לא ניתן להביא שני זרים במקומם נוכח מגבלת הזרים וההתחייבות החוזית.

לפחות לגבי אחד מהשחקנים, ערן זהבי, הסיפור עוד לא סגור. זהבי עושה מאמץ אדיר לצאת למשחקים ואולי אף לסיים את חוזהו בסין לפני דצמבר, גם בגלל שמבין שלושת המסורבים, הוא הליגיונר שלא ראה זמן יותר ממושך את משפחתו. מבין השלושה זהבי הוא גם היחיד שפועל באופן ישיר מול הנבחרת המועדון, בעוד שסבע ושהר, השאירו את הטיפול להתאחדות לכדורגל שפנתה לפיפ"א שתיתן סעד. העובדה כי מדובר בחלון רשמי של פיפ"א לא פותרת את הבעיה שכן התאחדויות רבות בעולם נמצאות באותה בעיה והנושא פרוץ. אגב, גם בישראל יתקיים בתאריכים האלה מחזור בליגה הלאומית, בה משחקים זרים.

ערן זהבי | אתר הליגה הסינית

כאמור, ההערכות לגבי שחרור השלושה הן מאוד פסימיות ובהתאחדות היו מוכנים לוותר על השחקנים בשני מחזורי הפתיחה של ליגת האומות, לו היה מובטח שחרורם באוקטובר למשחק בסקוטלנד. נכון לעכשיו, אין אף ליגיונר נוסף שקיבל איסור לצאת למשחקים, אבל אין זה אומר שזה לא יקרה ברגע האחרון.

מאמני הנבחרת, וילי רוטשנטיינר ואלון חזן, יפרסמו ביום רביעי את הסגל לקראת שני משחקי פתיחה בטורניר (יום שישי הבא בגלזגו, מול סקוטלנד, וביום שני לאחר מכן, מול סלובקיה בנתניה). על פי כל האינדיקציות, הסגל יהיה דומה ברובו המוחלט לסגלים של אנדי הרצוג במוקדמות היורו, והקו יימשך.

הבוקר נערכו בבית הנבחרות בשפיים בדיקות קורונה לחלק מהסגל המורחב, המשחק בישראל ולאנשי צוות הנבחרת, כחלק מפרוטוקול המשחקים המחייב בדיקה שבועיים לפני המשחקים הרשמיים. מכבי ת"א ערכה לשחקניה בדיקות בנפרד לקראת היציאה לליטא. בכל מקרה, אם צריך לקבל רמז לגבי זהות השחקנים בסגל, הרי שאיתמר ניצן למשל, שוערה של בית"ר ירושלים שלא ספג שער בגביע הטוטו, לא זומן לבדיקות הקורונה.

וילי רוטנשטיינר, אלון חזן | אודי צטיאט / ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי