חשש בנבחרת: מועדונים יסרבו לשחרר ליגיונרים למשחקים שייערכו בישראל

ערן זהבי, מואנס דאבור
ערן זהבי, מואנס דאבור | דני מרון

בנבחרת עדיין לא סיימו את סאגת זהבי וסבע, אך חוששים שמועדונים נוספים באירופה ימשיכו במגמה, בעיקר לאור מצב התחלואה הגבוה בארץ. הכוכב הגדול של גוואנגז'ו מחכה להחלטת הסופית של פיפ"א בנושא

(גודל טקסט)

בנבחרת עוד לא קרובים לסיום סאגת השחרור של ערן זהבי ודיא סבע למשחקי הנבחרת בליגת האומות בסוף השבוע הבא בסקוטלנד ומול סלובקיה בנתניה, וכבר עולה שם חשש חדש: מועדונים יסרבו לשחרר שחקנים למשחקים שייערכו במדינות המוגדרות "אדומות" מבחינת התחלואה שבהם. מדינה שכזו היא ישראל, שתארח את סלובקיה ב-7.9 בנתניה. לגבי המשחק בסקוטלנד ב-4.9 אין חשש.

החשש הזה עולה בעקבות מספר דוגמאות שעולות ממש בימים האלה בהתאחדויות שונות ברחבי אירופה סביב משחקי הנבחרות בליגת האומות, בעיקר מצד מועדונים מליגות גדולות, או ממדינות איחוד אירופי. פיפ"א עומדת בפני מבול של פניות מצד התאחדויות לגבי אי שחרור שחקנים לחלון ליגת האומות הקרוב, גם בגלל שיש משחקי ליגות באותם ימים וגם ובעיקר בגלל חשש של המועדונים מחשיפה של שחקניהם לתחלואה ממשית, דוגמת זו שיש בישראל.

נכון לעכשיו לא הגיעה פניה כזו אבל בהתאחדות מוכנים לכל תרחיש, וגם יודעים שבמציאות של ההתמודדות מול הקורונה, כל יום מוליד דבר חדש, ולכן לא מן הנמנע כי הסגל שיפורסם מחרתיים לא ישקף במלואו את הסגל שיופיע למשחקים.

בן שהר | הטוויטר הרשמי של אפואל ניקוסיה

בינתיים הוציאה הבוקר ההתאחדות מכתב לפיפ"א ובו בקשה למתן סעד בעקבות סירובה של גוונגז'ו ר.פ לשחרר את זהבי וסבע למשחקי הנבחרת. ההתאחדות לא שיגרה מכתב דומה בעניינו של בן שהר (אותו מסרבת קבוצתו, אפואל ניקוסיה, לשחרר כעת), שכן כרגע הוא לא בסגל המתוכנן, אבל כן נמצא בסגל הרחב.

מדובר בעצם בפניה מתבקשת שנועדה ליידע את פיפ"א בעניין, אבל הוא לא משנה את העובדה. תאריכי המשחקים הם אמנם תאריכים רשמיים של פיפ"א, אבל מדובר במפעל רשמי של אופ"א, שלא מחייב התאחדויות מקונפדרציות שונות, כמו למשל ההתאחדות הסינית. לפיפ"א אין גם שליטה על המדיניות הספציפית לסין בכל הנוגע לתנאי הבידוד שנדרשים בהם מי שמגיע או חוזר לסין.

זהבי וסבע אינם לבד. גם דליאן, קבוצתו של מארק האמשיק, מכוכבי נבחרת סלובקיה, לא מוכנה לשחרר אותו למשחקי הנבחרת הקרובים. למרות זאת, הכוכב הגדול של גוואנגז'ו אמר למקורביו כי הוא מתכוון להגיע למשחקים הקרובים, אך למרות זאת, ימתין להחלטה הסופית של פיפ"א, שאמורה להגיע הערב או מחר.

ליגת האומות חוזרת

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי