ההפתעה של רוטנשטיינר לסקוטים: לחץ גבוה בחלק המגרש שלהם

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

נבחרת ישראל מתכוננת למשחק בשישי בליגת האומות, המאמן האוסטרי מתכנן הפתעה טקטית כשעיקר האחריות תוטל על דור פרץ וצמד המגנים. אופטימיות שהחלק הקדמי יעשה את העבודה בהתקפה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תחל מחר (שישי) את קמפיין ליגת האומות 2021 ותפגוש את סקוטלנד ב-21:45, כחודש בלבד לפני המפגש הנוסף בין הנבחרות במסגרת חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו 2020. כזכור, ההתמודדות הייתה צריכה להתקיים בחודש מרץ, אך נדחתה בעקבות התפרצות הקורונה.

במחנה הנבחרת בגלזגו מאמינים שאפשר להשיג ניצחון בהמפדן פארק, והמאמן וילי רוטנשטיינר מתכנן הפתעה טקטית, אשר תתורגל הערב באימון המסכם לקראת המשחק נגד חניכיו של סטיב קלארק.

אז מה ההפתעה? כבר אתמול באסיפה שערך לשחקני הקישור, רוטנשטיינר הכין אותם לכך שנבחרת תפתח בלחץ גבוה בתוך מחצית המגרש של סקוטלנד ובעיקר על מובילי הכדור. היום לפני האימון ידריך האוסטרי את השחקנים כיצד ומאיפה להתחיל הלחץ והדבר כמובן יתורגל.

ערן זהבי, שרן ייני | ההתאחדות לכדורגל

גורם בנבחרת סיפר: "המשחק הזה הוא הכנה לקראת משימת הפלייאוף ליורו בעוד חודש בדיוק באותו אצטדיון. הסקוטים יקבלו את המסר הנכון".

מי שאמור לבצע את עיקר הלחץ ותוטל עליו הרבה אחריות על הכתפיים הוא דור פרץ, כאשר גם שני המגנים אלי דסה וטאלב טוואטחה יקבלו הנחיות בנושא. בנוסף, קיימת אופטימיות שצמד החלוצים, ערן זהבי את מואנס דאבור, יצליחו לפרוץ את השער הסקוטי יחד עם העזרה של מנור סולומון.

בתוך כך, יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, קיים היום שיחת זום עם שחקני הנבחרת והצוות והמקצועי, איחל להם הצלחה ושיבח את התייצבותם למשחקים למרות קשיי הקורונה. "אני מעריך את המאמץ האישי והקבוצתי של כל אחד ואחד מכם" אמר חסון. גם בימים רגילים, ודאי בימי קורונה. אני יודע שחלקכם נמצאים בהתכנסות הזאת למרות שבקבוצות מעבר לים היו מעדיפים שתישארו אתן, שלא יילקח כל סיכון, וזה רק גורם לי להעריך עוד יותר את המחויבות שלכם לנבחרת ישראל".

אלי דסה | Rico Brouwer/Soccrates/Getty Images

חסון אף שיתף את השחקנים בהחלטת הנהלת ההתאחדות למנות את רוטנשטיינר ואלון חזן כמי שיובילו את הנבחרת: "ההחלטה היא מתוך הערכה לעשייה שלהם ומתוך הכרה ברורה להערכה שלכם כלפיהם וליחסי העבודה והחברות המצוינים שנבנו בשנתיים האחרונות. זה בהחלט משהו שעשוי וצריך לתת לנו ערך מוסף גם על כר הדשא. אלה ימים מיוחדים ושונים, בהם הקהל שאתם מורגלים לפגוש אותו לא נמצא באצטדיונים ועדיין, מאות אלפים יצפו בכם, יתאחדו סביב הנבחרת הלאומית ויחזיקו לכם אצבעות. אני בטוח שתעשו הכל כדי לגרום להם להיות גאים ומלאי הערכה להקרבה שלכם, לאיכויות, לכבוד למדים הלאומיים. עלו והצליחו".

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, חאתם עבד אלחמיד, איתן טיבי, ניר ביטון, טאלב טוואטחה, דור פרץ, ביברס נאתכו, מנור סולומון, ערן זהבי, מואנס דאבור.

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי