Sport1 Banner

רוטנשטיינר: "מקווה שזהבי ימצא קבוצה אחרי משחקי הנבחרת"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

האוסטרי התייחס למצבו של החלוץ: "זה לא יהיה אידאלי עבורנו שהוא יפסיק להתאמן ולשחק. זה יתרון שהייתי שנתיים עם אנדי הרצוג". נאתכו לקראת סקוטלנד: "המטרות הן להישאר בדרג השני ולנצח בפלייאוף"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל מסיימת את הכנותיה לקראת פתיחת קמפיין ליגת האומות למוקדמות המונדיאל, כשמחר (שישי, 21:45) תתארח אצל סקוטלנד במחזור הראשון – כחודש לפני שתתארח בגלאזגו שוב, בפעם הבאה כבר בפלייאוף העלייה ליורו 2020.

כ-24 שעות לפני המשחק, ערכה הערב (חמישי) הנבחרת את מסיבת העיתונאים בסקוטלנד בהשתתפות המאמן וילי רוטנשטיינר, שעבורו תהיה זו בכורה כמאמן הראשי של ישראל אחרי ששימש כמנהל הטכני של הנבחרות. גם הקפטן, ביברס נאתכו, התייצב מול המיקרופונים והשיב שאלות העיתונאים באצטדיון.

באימון המסכם שארך שעה בדיוק, תורגל לחץ גבוה ועל פי התרגול לא יהיו שינויים לעומת ה-11 שתורגלו בכל הימים האחרונים. מחר עוד ייערך אימון קל, תרגול טקטי ואספת שחקנים אחרונה.

וילי רוטנשטיינר אמר במסיבת העיתונאים לקראת המפגשים נגד סקוטלנד: "המטרות שלנו ברורות – אנחנו רוצים להישאר בדרג ב' ולהראות את יכולותינו מול נבחרות חזקות. שנית, אנחנו רוצים לנצח את חצי הגמר באוקטובר בסקוטלנד. זה יהיה משחק מרתק".

רצונו להוכיח את יכולתו כמאמן אחרי 14 שנה שלא עשה זאת: "הייתי עם נבחרות אוסטריה במשך עשרות שנים, אני 20 שנה בתחום האימון. ההתאחדות החליטה שאאמן את הנבחרת ואני חושב שבהחלט אפשר להשיג תוצאות. כולם יודעים שכשנבחרת מתכנסת, הדבר הכי חשוב הוא הנבחרת. ההתאחדות החליטה שבזמן הקורונה, שזה זמן נורא, אני המועמד המתאים מבחינת ההתאחדות וכעובד שלה אני חייב לעשות זאת ועושה זאת בכבוד ועם מוטיבציה רבה בתקווה שגם אצליח".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

השוני מתקופת אנדי הרצוג: "הוא עשה עבודה טובה במשך שנתיים, העפיל לפלייאוף למרות תוצאות פחות טובות בקמפיין המוקדמות. את הפילוסופיה ששנינו הכנסנו אני מכיר לפרטי פרטים ואני חושב שזה יתרון. אנדי היה טוב מאוד עבור ישראל".

על כך שליאור רפאלוב לא זומן בזמן ששחקנים ללא קבוצה זומנו: "יש לנו לדעתי שני שחקנים בלי קבוצה, אחד מהם שוער. זה חשוב לעזור להם ולתמוך בהם, כי לפנינו משחקים גדולים. יש לנו שני שוערים שמשחקים ואחד שמחפש קבוצה, אז החלטנו לתמוך בו. לגבי רפאלוב? אני לא מכיר אותו אישית ולא הייתי בקשר איתו, אך אני מעריך אותו מאוד והוא לא שחקן ספסל מבחינתי – אז זה לא הסגנון שלי להזמין אותו כדי שיישב על הספסל. אם הוא יוכל לעזור לנו באוקטובר, אזמן אותו".

מה הוא ממליץ לערן זהבי: "זה לא תפקידי לומר לו מה לעשות. אני יכול לתת לו עצה, אבל מה שאני באמת רוצה זה שהוא ימצא קבוצה בהקדם האפשרי. הוא כרגע איתנו בנבחרת, מתאמן ומשחק, אבל אם הוא יפסיק אחרי זה אז זה לא יהיה אידאלי שהוא יגיע לנבחרת למשחק הבא בלי קבוצה. אני מקווה שהוא ימצא קבוצה כבר אחרי משחקי הנבחרת הקרובים".

ערן זהבי, שרן ייני | ההתאחדות לכדורגל

חוזהו שיסתיים בדצמבר: "יש לי עבודה נפלאה בישראל, כזו שמאתגרת מאוד, אבל אני אדם שמתמקד במשימות הקרובות ועל כך נדבר בדצמבר".

על סקוטלנד: "אני יודע שזו נבחרת שנמצאת גבוה מעלינו בדירוג העולמי ואנחנו חייבים לכבד אותה. כמובן שזה שאין קהל זה יתרון קטן בשבילנו, אבל אנחנו חייבים להוכיח שאנחנו יכולים להתמודד עם סקוטלנד ומחר זה יהיה משחק מאוד חשוב ומאתגר עבור השחקנים שלי ואני מקווה שהוא יסתיים בהצלחה".

על בירם כיאל: "הוא מחפש כרגע קבוצה חדשה ואני מקווה שהוא יוכל לעזור לנו באוקטובר. כרגע הוא לא נמנה על הסגל שלנו, אבל אני מאוד מעריך אותו".

נאתכו אמר על מטרות הנבחרת בקמפיין הקרוב ועל כך שפוגשים את סקוטלנד כחודש לפני הפלייאוף: "המאמן אמר את המטרה בצורה די ברורה – להישאר בדרג השני, וכמובן לאחר מכן חצי הגמר שאנחנו רוצים לנצח אותו. אני לא חושב שהמשחק מחר ישפיע על חצי הגמר, זה יהיה משחק אחר עם לחץ אחר".

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | דני מרון

אם יש צורך בהצערת הסגל: "יש דם צעיר בנבחרת, יש שחקנים צעירים שמקבלים צ'אנס ומשחקים. צריך לדעת לשלב בין הדברים ואני חושב שזה משהו קורה בנבחרת שלנו. גם מבחינת חיבור עם השחקנים הצעירים ואיך שאנחנו מקבלים אותם, אני חושב שזה מתבצע בצורה הנכונה".

סוגיית הקפטן ושירת ההמנון לאור דבריו של אייל ברקוביץ': "אני מייצג את מדינת ישראל כמעט עשר שנים בצורה מכובדת בכל מקום בו אני נמצא ואני חושב שגם בתור קפטן אני מקבל את ההערכה שלי בנבחרת. זה מה שחשוב לי, לא מה שאומרים אחרים".

הרכב משוער: אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, ניר ביטון, טאלב טוואטחה, דור פרץ, ביברס נאתכו, מנור סולומון, ערן זהבי, מואנס דאבור.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי