אלמקייס: "אין ספק שזה הרגע הגדול בקריירה"

עילאי אלמקייס
עילאי אלמקייס | אודי ציטיאט

הקשר שהציל את הנבחרת מהפסד לסלובקיה התרגש בסיום: "תחושה שאי אפשר להסביר". התוצאה: "היינו שווים יותר". סולומון: "החזרה מפיגור מראה על אופי, מתסכל שהבקענו רק שער אחד". זהבי: "תפקידי לכוון את הצעירים"

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל הייתה עדיפה על סלובקיה, אך מהמחזור השני בליגת האומות שנערך הערב (שני) היא יצאה עם נקודה בלבד אחרי 1:1 נגד סלובקיה, שהסיום שלו היה אופטימי בזכות שער השוויון של עילאי אלמקייס אשר הציל את הנבחרת מהפסד, אך הסיכום הכללי מאכזב מעט, שכן אפשר היה להשיג ניצחון בכורה בקמפיין.

אחד השחקנים הבולטים בנבחרת, מנור סולומון, דיבר בסיום על כמה שישראל סבלה עד שער השוויון: "כמו שלכם דפק הלב, לנו אפילו יותר. היה משחק מצוין. אם במשחק הקודם היה שיפור לעומת החודשים האחרונים, היום השתפרנו גם התקפית, הגענו להמון מצבים. מתסכל שהבקענו רק שער אחד, אבל ממשיכים הלאה".

הטעויות בהגנה: "עובדים על זה קשה, במשחקים הקודמים היו לנו כמה טעויות, היום זה קרה פעם אחת ושילמנו. על טעויות משלמים נגד נבחרות איכותיות וזה קרה היום אבל אפשר להיות מעודדים מהיכולת שלנו וצריך להמשיך לשפר".

מנור סולומון | אודי ציטיאט

שוב חזרנו מפיגור: "זה מראה שעובדים ויש לנו אופי. שוב, צריך לשפר את הקטנות שפה ושם פתאום סופגים שערים ולשפר את האיכות מול השער. אני מאמין שבחודש הבא נגיע מוכנים ואני מחכה לזה".

סיפק דריבלים יפים, אך סיומת פחות טובה: "אני מודה על המחמאות, היום הייתי פחות מרוכז מול השער. שיפרתי את זה העונה בשחטאר, אני עוד צעיר ועובד כל הזמן".

מעבר לליגה יותר בכירה: "אנשים בארץ לא מבינים שאני נמצא במועדון ענק, קבוצה מהטופ העולמי למרות שהליגה עצמה לא. בזה אני מתרכז עכשיו, אם זה יקרה אז זה יקרה".

מנור סולומון, עילאי אלמקייס
מנור סולומון, עילאי אלמקייס | אודי ציטיאט

כובש השער, אלמקייס, התייחס לכניסתו כמחליף: "זה לא נכון שלא האמנתי, תמיד אני מקווה להיכנס. התחושה מדהימה להצליח לעזור לנבחרת. אני בתחושות מעורבות כי היינו שווים הרבה יותר, היה לנו משחק טוב, פתחנו מצוין וכבר בהתחלה היינו שווים שניים-שלושה שערים וגם בסוף. לצערנו לקחנו רק נקודה, אבל לוקחים המון דברים משני המשחקים ואנחנו עם הפנים קדימה".

המשך הקריירה: "את החושבים שלי אני אעשה עם האנשים שלי. תמיד יהיו כאלה שידברו, יחמיאו או פחות יפרגנו. איפה שקוראים לי אני בא, במיוחד כשזו הנבחרת. אני שמח להיות פה ולקבל דקות".

ההרגשה אחרי השער: "זו תחושה שאי אפשר להסביר, המשפחה שלי שאיתי כבר שנים במקצוע הזה עם כל העליות וירידות. כל השחקנים שעבדו איתי ונתנו לי הזדמנות, האווירה הטובה כאן עם השחקנים שחיבקו אותי. אין ספק שזה הרגע הגדול בקריירה עד כה".

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

המאמן וילי רוטנשטיינר סיכם: "רצינו לנצח. השחקנים נתנו הכל ואני חושב שראו את זה. חלק מהשחקנים שוכבים בחדר ההלבשה כי יש שינוי בהיבט הפיזי ברמה הבינלאומית. צריך לשפר את זה, אבל נלחמנו עד הסוף וכולם ראו שהסיומת לא הייתה טובה מספיק, אבל בסוף גם יכולנו לנצח עם הבעיטה של זהבי".

"ניסיתי לדחוף את השחקנים קדימה ורציתי שנעלה יותר להתקפה עם מנור מצד ימין ועם שחקן כמו שון באמצע", המשיך המאמן, "אני חושב שיצרנו מספיק מצבים, אבל חייבים להשתפר".

ההגנה הרעה: "הייתה טעות ביציאה קדימה וזה היה בתחילת המהלך. ברמה הזו, אם עושים טעויות כאלה זה מסוכן ולרוב אתה נענש. גם קבוצות טובות יותר עושות טעויות".

מדוע גלזר לא שיחק: "החלטנו על ביברס מההתחלה ואז השינוי היה להכניס את פרץ בתפקיד הזה. אני חושב שהוא שיחק מאוד טוב וזו הייתה החלטה נכונה".

מקום לאופטימיות לקראת סקוטלנד: "ניקח את הזמן לנתח את שני המשחקים האלה ולהתכונן. נהיה חייבים להשתפר מאחור וזה ברור, אבל אם נסיים את המצבים שייצרנו היום, אפשר לנצח את המשחק הבא".

ערן זהבי
ערן זהבי | אודי ציטיאט

ערן זהבי הוסיף: "התוצאה לא משקפת היום. הקבוצה היותר טובה לא ניצחה את המשחק וחבל. היינו מאוד דומיננטיים, שלטנו לאורך כל המשחק, הם אולי בעטו פעמיים או שלוש. יצרנו הרבה מצבים אבל יש גם ימים כאלה וחבל שנקלענו לפיגור והיינו צריכים לרדוף אחריהם, יכולנו לעשות את זה יותר קל אבל זו פעם שנייה שחוזרים מפיגור ולא מוותרים ואני חושב שאם נמשיך ככה, התוצאות יהיו לטובתנו".

ההחמצות שלו: "לפעמים הכדור הולך החוצה או פוגע בקורה. גם אני נתתי הכל וכולם עשו את זה, לפעמים מבעיטה אחת כובשים ומחמישה מצבים לא. נסתכל קדימה לקראת סקוטלנד, ננסה לתקן את הדברים הפחות טובים ויהיה מאוד קשה, המטרה כמובן לנצח".

חונך את הצעירים: "מחובתי לעשות את זה. אני פה לא רק בשביל לשחק אלא גם כדי להוות דוגמא, לכוון ולפרגן להם. יש פה צעירים שצריכים לקבל את הבמה ולקבל פידבק חיובי וביטחון משחקנים כמוני וכמו נאתכו. אני רוצה לברך את עילאי על שער בכורה בבוגרת, הוא נכנס עם ביטחון למשחק".

עתידו: "ממחר אני פנוי לעניינים שלי וכשיהיה משהו להודיע, אני אודיע לכולם. כרגע יש לי חוזה בסין, מה יהיה עוד יומיים או שבוע אני לא יודע, אבל נראה מה יהיה".

אפשר להיות אופטימיים לקראת סקוטלנד: "הראינו גם בסקוטלנד וגם פה שיש נבחרת שמשחקת ביחד ולא מוותרת על אף כדור, אופי, שילוב של צעירים ומבוגרים. אמנם לא ניצחנו, אבל מהדרך אפשר להיות אופטימיים ואני מקווה שזה יתבטא גם בתוצאות, קודם כל בסקוטלנד".

הטעות התורנית בהגנה: "לא מאשימים שחקן כזה או אחר. קיבלנו שער, נצטרך לתקן את הדברים ולא צריכים לספוג בקלות, אבל כשזה קורה, אוטומטית רודפים וזה לא טוב לנו, מקווה שנתקן את זה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי