סולומון: "מתפלל להבקיע בסקוטלנד, בטוח שאעבור למועדון גדול"

מנור סולומון | אודי ציטיאט

לקראת משחקה הגורלי של נבחרת ישראל בחמישי, קשרה של שחטאר בראיון: "העובדה שלא כבשתי עוד בנבחרת יושבת לי". אמונה בסגל החסר: "יודע מה האיכות שלנו". הובלת הנבחרת: "רוצה להיות משמעותי להרבה שנים קדימה"

(גודל טקסט)

צפו בראיון המלא

ההכנות של נבחרת ישראל נמשכות לקראת יום חמישי הקרוב, בו תתמודד בפלייאוף העלייה ליורו 2020 נגד נבחרת סקוטלנד לאחד המשחקים החשובים של הכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים. לקראת ההתמודדות, כוכב הנבחרת ושחטאר דונייצק מנור סולומון שיתף את תחושותיו ומחשבותיו להמשך הקריירה שלו.

מעבר לקבוצה גדולה: "אני לא מבואס על זה שנשארתי בשחטאר. הגעתי למועדון הזה לפני שנה וחצי ואני מרגיש שעשיתי התקדמות אדירה שם, וכולם רואים את זה. אני נמצא במועדון מאוד גדול, הכי גדול באוקראינה, שכל שנה משתתף בליגת האלופות. ראו בעונה שעברה איזה קבוצה אנחנו ובאיזה מקום אני נמצא. אני בטוח שהמעבר לקבוצה יותר גדולה יקרה בהמשך. ממועדון כמו שחטאר מגיעים לקבוצות הכי גדולות באירופה, בלי מעברי ביניים. אני בטוח שזה יקרה יום אחד. יכול להיות עוד שנה או שנתיים. אי אפשר לדעת".

הובלת הנבחרת בעתיד: "תמיד חלמתי להיות חלק מהנבחרת וחלק משמעותי. הגעתי לנבחרת כבר בגיל 17 או 18 ולא הייתי יכול להיות משמעותי אז. ככל שהתבגרתי והתפתחתי כשחקן גם נהייתי משמעותי יותר בנבחרת. אני שמח שיש ציפיות ממני, אני אוהב את זה. כל שחקן היה רוצה את זה כי זה אומר שהוא עושה דברים בצורה טובה. אני רוצה להיות משמעותי עכשיו ועוד הרבה שנים קדימה. אני רק בתחילת דרכי. אני משחק עם שחקנים נהדרים, כמו כל מי שאתם מכירים. זהבי, דאבור, נאתכו וכל האחרים שמשחקים כבר המון שנים בנבחרת. אני לומד מהם ומנסה לעזור להם כמה שאני יכול".

סולומון. "ממועדון כמו שחטאר מגיעים לקבוצות הכי גדולות באירופה" | הטוויטר הרשמי של שחטאר דונייצק

איזו סקוטלנד תפגוש נבחרת ישראל: "יכול להיות שתגיע מולנו סקוטלנד אחרת. יכול להיות שיהיה לה יותר מוטיבציה כי זה משחק הרבה יותר חשוב ממה שהיה בחודש שעבר. יכול להיות גם שהשחקנים שלה נמצאים בכושר משחק הרבה יותר טוב. יכול להיות הרבה דברים. צריכים להתמקד קודם כל בעצמינו, וגם להתמקד ביריבה ולעשות את ההתאמות מהמשחק הקודם. לבוא בכל הכוח. זה משחק כל כך חשוב לנו ואני צריכים לנסות לנצח אותו. זו המטרה"

האמונה בנבחרת למרות ההרכב החסר: "קודם כל אני מאמין בכל השחקנים שאני משחק איתם. אני נמצא איתם באימונים, אני רואה אותם במשחקים ואני מכיר אותם ואת האיכויות שלנו. במשחק נתון הכל יכול להיות. ראינו את זה במפגשים הקודמים. אמנם באחד הפסדנו 3:2, אבל סיימנו איתם גם ב-1:1 והיה גם משחק שניצחנו בישראל. אפשר לראות שהכוחות פחות או יותר שווים. אולי הם טיפה פייבוריטים כי הם משחקים בבית אבל זה לא אומר שהם ינצחו במשחק. זה לא מבטיח דבר. אנחנו נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לנצח".

השפעת הקורונה על הסגל: "זה מבאס מאוד. אישית היו לי את החששות האלה בעצמי עד לא ממזמן וזה מאוד קשה לדעת שבכל רגע נתון אתה יכול לצאת מהסגל בגלל נגיף שיש לך בגוף ואין לך שום דבר שאתה יכול לעשות עם זה. זה לא שיש לך פציעה שאפשר לעלות לשחק עם איזו זריקה. אין שום דבר לעשות עם זה. זה מצב מאוד קשה בעולם וברור שגם בכדורגל. אנחנו צריכים ללמוד לחיות עם זה".

סולומון נגד סקוטלנד. "זה משחק כל כך חשוב לנו ואני צריכים לנסות לנצח אותו. זו המטרה" | Ian MacNicol/Getty Images

העבודה באימונים: "מאז ומתמיד ניסיתי לשפר המסירה האחרונה שלי. זה דבר חשוב מאוד בשבילי ובשביל שחקני התקפה. אני יודע שבשני המשחקים האחרונים של הנבחרת זה לא קרה בצורה טובה אבל זה בסדר. אני מנסה תמיד לשפר את זה. אני חושב שמשחק האחרון היה לי רק איבוד כדור אחד. לקחתי כמה סיכונים והיו לי כמה בעיטות שהלכו מעל השער, ואחרי זה אנשים טענו שאני לא יודע לבעוט לשער. אני חושב שזה לא נכון אבל תמיד טוב לעבוד על הדברים האלה. אני רוצה להשתפר בכל מיני דברים במשחק".

העמדה שלו בנבחרת: "בהתחלה היה לי קשה לשחק בשיטה של הנבחרת, כי היא קצת שונה בשבילי. התפקיד המקורי שלי לא קיים בשיטה הזו. אני יכול לשחק גם בקישור ואני לומד איך לשחק בתפקיד שלי בנבחרת. אני לומד איך אני יכול לעזור לנבחרת בתפקיד הזה ואיך להיות משמעותי גם בו. זה שאין את התפקיד המקורי שלי בנבחרת זה לא תירוץ ואם אין אותו אז אני אשחק באחד אחר ועדיין אנסה להביא את האיכויות שלי".

הרצון לכבוש שער במדי הנבחרת: "אני יודע שעדיין לא כבשתי במדי הנבחרת וזה יושב לי באיזשהו מקום. אני מת כבר להבקיע בנבחרת ואני מקווה שזה יקרה במשחק הקרוב או באלה שאחריו. אם אני אבקיע ביום חמישי תהיה לי תחושה כל כך מדהימה בגלל שזה שער ראשון בנבחרת ועוד במשחק כזה חשוב. אני מתפלל לאלוהים ומקווה שזה יקרה".

מנור סולומון
"אם אבקיע ביום חמישי תהיה לי תחושה כל מדהימה" | אודי ציטיאט, וינה

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי