Sport1 Banner

מרציאנו: "בסקוטלנד נלחמים כל המשחק, אנחנו נופלים בזה לפעמים"

אופיר מרציאנו
אופיר מרציאנו | לירון מולדובן

לקראת המשחק הגורלי בחמישי, שוער נבחרת ישראל והיברניאן שיתף: "הרמה של הנבחרות היא זהה פחות או יותר". הקהל הסקוטי: "יש כמיהה להצלחה של הנבחרת בדיוק כמו בישראל". המשחק נגד ספרד: "נתן לי דחיפה לקריירה"

(גודל טקסט)

הראיון המלא

אופיר מרציאנו צפוי לפתוח בשערה של נבחרת ישראל נגד בפלייאוף העלייה ליורו 2020 נגד נבחרת סקוטלנד. היום (רביעי) מציין השוער את יום הולדתו ה-31, ואין ספק שניצחון במשחק החשוב שייערך מחר יהיה "מתנה" מושלמת עבורו.

בימים אלו נמצא מרציאנו בתחילת העונה החמישית שלו בין הקורות של היברניאן, מהפרמיירליג הסקוטית. לקראת המשחק הגורלי בחמישי, השוער שיתף את דעתו על יחסי הכוחות: "חושב שאנחנו באותה רמה, פחות או יותר. שתי הנבחרות לא היו הרבה זמן בטורניר גדול. בדיוק כמו שהציבור בישראל מצפה מאיתנו להעפיל לטורניר גדול, ככה גם האוהדים בסקוטלנד".

"גם שם יש כמיהה להצלחה, וזה מכנה משותף בין שתי המדינות. בוא נגיד ששחקנים בקבוצה שלי, המאמן וגם האוהדים איחלו לי בהצלחה, אבל רק מיום שישי". מרציאנו התייחס בנוסף לבעיה מוכרת בכדורגל הישראלי: "לדעתי, בישראל יש שחקנים מדהימים. מבחינת יכולת, הבנת משחק וטכניקה. לפעמים אנחנו נופלים באינטנסיביות. מידי פעם כשאני רואה משחקים בטלוויזיה או שאני נזכר בתקופה ששיחקתי בישראל, האינטנסיביות במשחק לפעמים צונחת והמשחק עומד".

מרציאנו. "כמו בישראל, גם בסקוטלנד יש כמיהה להצלחה" | אודי ציטיאט

"בסקוטלנד זה כמעט ולא קורה אף פעם. המשחק אינטנסיבי כמעט במשך כל 90 הדקות. הגישה היא מלחמה כל הזמן. נלחמים על כל כדור, וכל כדור חשוב. אני חושב שבישראל לפעמים אנחנו נופלים בזה. אם נצליח להוסיף את הפאן הזה לכדורגל הישראלי – נוכל להגיע רחוק".

כזכור, מרציאנו התחיל את דרכו בנבחרת ישראל כשערך הופעת בכורה במוקדמות יורו 2016, אז קיבל את אפודת השוער הראשון בקמפיין. לאחר מכן הוא פתח בהפסד 4:2 לספרד, כאשר לאחר מכן הוא ספג ביקורות רבות בעקבות היכולת שהציג: "רציתי מאוד לבוא ולעשות משחק גדול נגד ספרד. חיכיתי לזה ובניתי את עצמי כל כך הרבה זמן בשביל זה. לצערי לא היה לי משחק טוב, אבל בדיעבד כשאני מסתכל על זה היום אני חושב שזה משהו שנתן לי עוד דחיפה לקריירה".

"הבנתי דברים אחרת, גם מחוץ לכדורגל. באתי מאשדוד והייתי קצת נאיבי. לא הכרתי את עלם הכדורגל כמו שהוא והמשחק הזה פתח לי את העיניים. אני חושב שקשה להתעלם מזה – בסופו שלדבר, לכל שחקן יש עליות וירידות בקריירה שלו. לפעמים הירידות יותר גדולות. העניין הוא לגרום לאותן ירידות להיות כמה שיותר קטנות, ככה שהעלייה הבאה תהיה יותר מהירה ויותר גבוהה".

יחזור למועדון נעוריו? מרציאנו
"המשחק נגד ספרד נתן לי דחיפה לקריירה" | gettyimages
עוד באותו נושא: אופיר מרציאנו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי