ערב גורלי לנבחרת: "עתיד הכדורגל הישראלי תלוי בזה"

שחקני נבחרת ישראל | Ian MacNicol/Getty Images

הכל או כלום: דריכות שיא בנבחרת לפני המפגש עם סקוטלנד (21:45). רוטנשטיינר מתלבט בעמדת המגן השמאלי, עתידו יושפע מהמשחק. "הפסד יחזיר אותנו שוב לסיפורי מונדיאל 1970"

(גודל טקסט)

על רקע השבתת הכדורגל הישראלי והמגיפה העולמית, הנבחרת של וילי רוטנשטיינר עומדת בפני צומת דרכים. הערב (חמישי) ב-21:45, ישראל תתארח בהמפדן פארק במשחק נגד סקוטלנד שמוגדר כ"הכל או כלום" – חצי גמר פלייאוף ההעפלה ליורו 2020. המאמן האחרון שהוביל את ישראל למעמד של טורניר גדול היה דוביד שוויצר שב-1976 הביא את ישראל לאולימפיאדת מונטריאול שבקנדה. שש שנים קודם לכן, עמנואל שפר הוליך את הנבחרת למונדיאל מקסיקו 1970 הבלתי נשכח. הקריירה של כולנו תלויה במשחק הערב וגם של הכדורגל הישראלי. הדחה תחזיר אותנו שוב לסיפורי מונדיאל 1970", אמר שחקן בנבחרת שקיימה אימון קל לקראת המשחק.

בנבחרת יודעים שהפסד עלול להביא למהפכה וישנם שחקנים בכירים, שנמצאים בנבחרת עוד מתקופת אלי גוטמן על הקווים – עשויים לפנות את מקומם לדור הבא. מנגד, ניצחון בלתי נשכח הערב, ימשיך את החלום לפחות לעוד חודש ימים עד למשחק נגד המנצחת בין סרביה ונורבגיה. רק בחודש שעבר סיימו הנבחרות בתיקו 1:1 בחוץ כאשר ערן זהבי כבש לזכות ישראל.

גם גורלו של המאמן האוסטרי רוטנשטיינר, שיחסיו עם ראשי ההתאחדות מתוחים מאוד, יושפע לא מעט מהתוצאה הערב. אם יפסיד ייתכן שיעזוב לאחר המשחקים הקרובים. חשוב לציין שכבר בחלוף שלושה ימים תארח ישראל את צ'כיה בליגת האומות וביום רביעי תפגוש את סלובקיה במשחק חוץ.

וילי רוטנשטיינר, ערן זהבי
וילי רוטנשטיינר וערן זהבי | לירון מולדובן

רוטנשטיינר מאמין מאוד במלך השערים ערן זהבי, ביברס נאתכו ומואנס דאבור שייסחבו את הנבחרת על גבם ויעזרו לנבחרת להשיג ניצחון גדול ברגע האמת. המאמן הרבה בשיחות אישיות עם שחקניו בדגש על אמונה ובנבחרת הבהירו כי מדובר בהזדמנות פז לאור ההיעדרויות בסקוטלנד. המאמן הבהיר לחניכיו כי הנבחרות שוות ברמתן. "

בצוות המקצועי מצפים שהמארחת סקוטלנד תפתח בלחץ במרכז השדה, בעיקר על נאתכו, כאשר מנור סולומון וזהבי יזכו לשמירות אישיות. המאמן ביקש משחקניו שההתקפות יעברו גם דרכו של אייל גולסה וסולומון בתקווה שיפעילו את החלוצים היטב.

באימוני הנבחרת זהבי זוכה לתשומת לב רבה, הוא הדמות המרכזית בהכנות למשחק. שחקנים בנבחרת אמרו כי הוא נותן להם השראה וגורם להם לאמונה שאפשר לעשות את זה. לאחר האימון הטקטי אחר הצהריים יחליט רוטנשטיינר, בצוותא עם עוזרו אלון חזן, על ההרכב הסופי. רוב ה-11 סגורים ונראה שההתלבטות היא לגבי עמדת המגן השמאלי: סאן מנחם או ג'ואל אבו חנא.

סאן מנחם. יפתח בהרכב? | ההתאחדות לכדורגל

רגע לפני תחילת האסיפה המקצועית והיציאה למשחק, פנה יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, אל שחקני הנבחרת והצוות המקצועי: "אני רואה את הרצינות והמחויבות שלכם לאורך כל הדרך, גאה בכם, בצוות המקצועי, בכל מי שהגיע לכאן ונותן הכל לטובת המשימה הלאומית. אני בטוח שכולכם מבינים את חשיבות המשחק ויודעים שמדינה שלמה מחזיקה לכם אצבעות ורוצה לראות אתכם נותנים הכל ומנצחים. אין לי טיפ מקצועי לתת לכם, אלא רק להודות על ההשקעה, לומר שאני מאמין בכם בכל לבי, לאחל לכם הצלחה והנאה מהמשחק והלוואי שניפגש כאן שוב בעוד מספר שעות שמחים וגאים".

הרכב משוער

אופיר מרציאנו, אלי דסה, איתן טיבי, חאתם עבד אלחמיד, שרן ייני, סאן מנחם (ג'ואל אבו חנא), ביברס נאתכו, אייל גולסה, מנור סולומון, ערן זהבי, מואנס דאבור.

צפו: המפגש האחרון של ישראל וסקוטלנד

צפו: תמונות מהאימון

ערן זהבי | ההתאחדות לכדורגל
וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל
דיא סבע | ההתאחדות לכדורגל
שחקני נבחרת ישראל | ההתאחדות לכדורגל
שחקני נבחרת ישראל מרוכזים |
שחקני נבחרת ישראל באימון |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי