מנחם בתמונת ההרכב, נאתכו: "כואב יותר מהרגיל, היה צ'אנס אחד ויחיד"

ביברס נאתכו
ביברס נאתכו | לירון מולדובן

אחרי ההדחה הכואבת מפלייאוף היורו בסקוטלנד, הנבחרת מסיימת את הכנותיה למשחק נגד צ'כיה. רוטנשטיינר סיפר על שיחתו עם זהבי: "הוא חזק ויכול להראות את זה מחר". מגן מכבי חיפה תורגל, גם אלמקייס ואבו פאני

(גודל טקסט)

שעה קלה לאחר שנרשמה אנחת רווחה בהתאחדות לכדורגל ובקרב חברי נבחרת ישראל לאור קבלת תוצאות בדיקות הקורונה ששבו שליליות כולן ללא יוצא מן הכלל, הערב (שבת) המאמן וילי רוטנשטיינר והקפטן ביברס נאתכו התייצבו למסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר נגד צ'כיה בסמי עופר (21:45) ולאחר מכן נערך גם האימון המסכם.

כבר לאחר המשחק בחמישי בסקוטלנד, שכדוע נמשך 120 דקות, דיבר המאמן האוסטרי על הרמת המוראל והחזרת השחקנים למשימה הבאה. בשיחות שקיים המאמן עם הצוות המקצועי דובר על ריענון כדי שלא להעמיס על השחקנים, בשל כך שכבר ביום רביעי ייערך משחק חוץ נגד נבחרת סלובקיה.

תקציר ההפסד לסקוטלנד בפנדלים

לכן, רוטנשטיינר תרגל בהעדרו של הבלם ניר ביטון מספר אפשרויות במערך האחורי כשחאתם אלחמיד ששיחק בחמישי כמגן שמאלי תורגל גם בעמדת הבלם וגם כמגן – עמדה בה תורגלו הערב גם ג'ואל אבו חנא וסאן מנחם.

בקישור תורגל עילאי אלמקייס לצד מוחמד אבו פאני בעמדות של איל גולסה וביבראס נאתכו לצד אפשרויות שונות בחוד, בין השאר של שון ויסמן בעמדה של מואנס דאבור. ערן זהבי ערך אימון בהתלהבות גדולה ויפתח בהרכב. על פי גורמים בנבחרת, רוטנשטיינר ויד ימינו אלון חזן יקבעו רק מחר לאחר האימון הטקטי בחיפה את ההרכב הפותח.

סאן מנחם. שוב בתוכניות ההרכב | ההתאחדות לכדורגל

במסיבת העיתונאים, הקפטן ביברס נאתכו היה הראשון לדבר: "המשחק האחרון הסתיים בהפסד כואב מאוד, אבל זה הכדורגל ואלו החיים שלנו כספורטאים – עלינו לדעת להתאושש גם ממכות מאוד כואבות. אני יכול לומר שהכאב נמשך יותר מדי מהרגיל, אבל אנחנו מנסים וננסה לעשות את הסוויץ' ולהגיע למשחק במקסימום מוטיבציה ורצינות. אנחנו יודעים שכל משחק נבחרת, גם משחק אימון, זה עולם שלם".

על התחושות בחדר ההלבשה בסקוטלנד: "תחושות קשות, קשות מאוד. היו דמעות, היה כאב גדול. זה היה צ'אנס אחד ויחיד בתקופה שלי בנבחרת והיינו מאוד קרובים, כי פנדלים תמיד מוכרעים על בעיטה אחת שנכנסת או לא. נצטרך לדעת להתאושש, כי הצ'כים גם בסגל חסר מאוד נגד סקוטלנד הצליחה לגרום לכך שהסקוטים בקושי יגיעו לשער".

על הסגל החסר מאוד איתו תגיע צ'כיה: "בתקופה הזו, לכל משחק אתה מתכונן ובסוף מתייצבים שחקנים אחרים. זה המצב, זו עובדה קיימת ונתמודד איתה. אנחנו נגיע דרוכים ומוכנים. נעבוד קודם על מה שאנחנו רוצים וגם נלמד אותם".

ביברס נאתכו | ההתאחדות לכדורגל

המאמן וילי רוטנשטיינר אמר לאחר מכן על ההופעה בסקוטלנד: "הייתי מאוד מאוכזב אחרי הפסד בדו קרב פנדלים, זה קצת מנטלית להגיע למשחק אחרי מה שקרה, אבל שוחחתי מיד לאחר מכן עם השחקנים על המטרות הבאות שלנו ושבכך אנחנו צריכים להתמקד. כולם צריכים לדעת להיות במיטבם ולספק הופעה טובה מחר. לא היינו הפייבוריטים בסקוטלנד, אבל התמקדנו בעצמנו, ביכולות שלנו, ועל כך גם דיברתי עם השחקנים. התרכזתי במה שאנחנו רוצים ולא ביריבה. זה חיזק אותנו ואני מקווה שכך נעשה גם מחר נגד צ'כיה".

כיצד הוא מנתח את המשחק בסקוטלנד: "היו המון דברים חיוביים וטובים שראיתי, אבל כמעט שלא הגענו למצבים, גם פקטור ה-XG היה נמוך מדי והראה שלא יצרנו מצבים. המספרים היו נמוכים מדי ונצטרך לנצח את זה כדי להבין איך אנחנו יכולים לזוז טוב יותר. סקוטלנד הייתה מאורגנת וטובה ובסוף הכל הוכרע על דו קרב פנדלים".

האם שוחח עם ערן זהבי: "אני מדבר איתו לעתים תכופות, כי הוא שחקן חשוב בנבחרת אבל כמוהו גם מואנס דאבור, הקפטן ביברס נאתכו ואחרים. אני חושב ששיחות בין המאמן לשחקנים זה דבר הכרחי. ערן זהבי אדם חזק עם אישיות מצוינת – ואלופים מתחזקים מדברים כאלה והוא יכול להראות זאת מחר".

רוטנשטיינר. שוחח עם השחקנים המרכזיים בנבחרת | ההתאחדות לכדורגל

שינויים אפשריים בהרכב מחר: "ניר ביטון עשה עבודה מעולה בסקוטלנד ואני רוצה לציין אותו על כך. שאלתי אותו אם הוא בטוח שהוא יכול לשחק, כי חשבתי שזה בלתי אפשרי מצדו והוא עשה עבודה מדהימה. אחרי 120 דקות בסקוטלנד, נשלב שחקנים רעננים".

נבחרת ישראל, שדרך קמפיין ליגת האומות הקודם הצליחה להגיע לפלייאוף יורו 2020 שהסתיים בהדחה דרמטית שלשום בסקוטלנד בתום דו קרב פנדלים בו רק ערן זהבי החמיץ, החלה את הקמפיין הנוכחי עם שתי תוצאות תיקו, 1:1 בסקוטלנד ולאחר מכן 1:1 נגד סלובקיה. מחר היא תפגוש את צ'כיה, הנבחרת החזקה בבית, אך כזו שתגיע עם תשעה שחקנים בלבד מהסגל המקורי, לאחר שהקורונה התפרצה בקרב אנשיה בקפריסין, שם פגשה שלשום את הנבחרת המקומית למשחק אימון.

לעומת המשחק שלשום בגלאזגו, רוטנשטיינר כאמור יחסר את בלם/קשר סלטיק, ניר ביטון שגם כך עשה מאמצים כבירים כדי לשחק בפלייאוף וכעת שוחרר כדי לטפל בפציעתו בקרסול. כמובן שגם לואי טאהא, שאובחן בסקוטלנד חיובי לקורונה, נשאר בגלאזגו לבידוד.

זהבי. צפוי לפתוח בהרכב | ANDY BUCHANAN/AFP via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי