ממשיך לעשות היסטוריה בנבחרת: המספרים האדירים של ערן זהבי

החלוץ שעלה למקום השני בטבלת הכובשים של הנבחרת, הוביל את ישראל לניצחון שני בתולדותיה לאחר פיגור של שני שערים, והפך לראשון אי פעם שכובש שלושער בשלושה משחקים רשמיים שונים. וגם מתי היה ניצחון החוץ האחרון?

(גודל טקסט)

משום מקום ודווקא אחרי תקרית מכוערת במיוחד במחצית בין ערן זהבי למואנס דאבור, נבחרת ישראל חזרה מפיגור של 2:0 בדרך ל-2:3 ענק בזכות שלושער אדיר של הסוקרר של פ.ס.וו. איינדהובן, שסידר לווילי רוטנשטיינר ניצחון בכורה על הקווים אחרי חמישה משחקים.

כדי להבין כמה הניצחון הערב (רביעי) היה חריג, צריך לחזור אחורה בזמן עד לפעם האחרונה שישראל חזרה מפיגור של לפחות שני שערים לניצחון. זה קרה בטורניר הקדם אולימפי של 1980 כאשר הנבחרת חזרה מ-3:0 ל-3:4 על הולנד, אך מכיוון שלא היה מדובר במסגרת של פיפ"א, המשחק לא נחשב לרשמי.

בנוסף, חשוב לציין שישראל השלימה ניצחון ראשון מאז ה-15.10.2019, לפני שנה בדיוק פחות יום, כאשר ניצחה 1:3 את לטביה בבית. ניצחון החוץ האחרון היה גם מול לטביה ביוני 2019 וזה שהגיע לפניו היה ב-2017 עם 0:1 קטן על ליכטנשטיין.

ערן זהבי, מארק האמשיק | איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל

כוכב המשחק, זהבי, רשם שני ציוני דרך אדירים בעצמו. החלוץ בן ה-33 שהחל את המשחק במקום השישי בטבלת הכיבושים של ישראל בכל הזמנים, חלף על פני נחום סטלמך ורונן חרזי בדרך למקום השני, לצד שייע פייגנבוים ויוסי בניון עם 24 שערים.

אגב המקום הראשון, בו נמצא מרדכי שפיגלר, רחוק הרבה יותר. אך לאור כושר ההבקעה הדבר לא נראה בלתי אפשרי. הכובש היחיד של הנבחרת במונדיאל, הוסיף עוד 32 כיבושים ב-83 הופעות וכעת המרחק עומד על 9 שערים בלבד.

יחד עם זאת, זהבי הפך לשחקן השני בהיסטוריה של הנבחרת שכובש לפחות שלושה שלושערים במדים הלאומיים. הראשון היה שייע פייגנבוים, אך לעומת האחרון, זהבי עשה זאת רק במשחקים רשמיים (אוסטריה, לטביה וסלובקיה).

ערן זהבי, מואנס דאבור | אינסטגרם

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי