שחקניות הנבחרת שנדבקו: ההתאחדות הפקירה אותנו במלון ללא הוראות

קארין סנדל | ארגון השחקנים

השחקניות שחזרו לארץ אחרי ההפסד לדנמרק שוכנו במלון בשפיים, כשהן סגורות בחדרים ללא השגחה. סנדל לשר הספורט: "הגיע הזמן לתקן את אי השוויון בין המינים". מההתאחדות נמסר: "דמגוגיה זולה, ציניות שחוצה כל גבול"

(גודל טקסט)

חמש שחקניות נבחרת ישראל שנדבקו בקורונה ושוהות במלון שפיים, שם התאכסנה נבחרת הנשים לקראת המשחק מול דנמרק (הנבחרת הובסה ביום רביעי 4:0) וגאורגיה (משחק שייערך מחרתיים בטביליסי) טוענות כי ההתאחדות לכדורגל וראשי הנבחרות "הפקירו" אותן במלון ללא הוראות לגבי המשך הבידוד או נציג מטעם ההתאחדות שישגיח עליהם.

כזכור, חמש שחקניות נבחרת הנשים, מתוכן ארבע שהבדיקה שלהם חזרה גבולית, אומתו כחיוביות בבדיקות קורונה. בנוסף, גם איש צוות מהנבחרת נדבק. הנבחרת חזרה בטיסה מסחרית עם קונקשיין של חמש שעות בפרנקפורט, גרמניה. המטוס היה מלא עד אפס מקום וסביר להניח שהן נדבקו במהלך הטיסה. מאז, שחקנית נוספת של הנבחרת פיתחה סממנים של חום ולכן הוחלט שלא תמריא למשחק. אחת השחקניות סיפרה היום: "אנחנו נמצאות בחוסר ודאות, לא יודעות האם אנחנו צריכות להיות בבידוד או כמה זמן. אסור לנו לצאת מהחדרים במלון וזקוקות לאמבולנס שייקח אותנו למלונית קורונה או לבידוד הביתי. אנחנו אפילו לא יודעות האם צריך לצאת הביתה".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה: "צר לנו על הדמגוגיה הזולה ועל הציניות שחוצה כל גבול. מרגע היוודע התוצאות נמצאים אגפי הרפואה והנבחרות בהתאחדות בקשר עם כל אחת מהשחקניות שצריכה להיות בידוד ובכלל זה טיפול בבקשת חלק מהן לא לקיים את תקופת הבידוד בביתן אלא במלונות. מרביתן אף הוקירו תודה על הטיפול והדאגה, כך שלא ברור מי מנסה להציג תמונה מעוותת ושקרית. אם יש מישהו/כזה, מוטב שיופיע בשמו"

בתוך כך, יו"ר ארגון השחקנים והשחקניות קארין סנדל, ביחד עם ניר אלון שלחו היום (ראשון) מכתב חריף לשר התרבות והספורט חילי טרופר בשל מה שהגדירו כחשש ממשי לפגיעה בבריאות השחקניות עקב יחס מפלה.

"חמש שחקניות ואיש צוות של נבחרת הנשים בכדורגל נמצאו חיוביים לקורונה ולא טסו היום למשחק הנבחרת שיתקיים ביום שלישי בגאורגיה, זאת לאחר שחזרו בטיסה מדנמרק לישראל" נכתב בפנייה לשר. "הטיסות בחזרה מהמשחק בדנמרק היו מלאות עד אפס מקום, התנהלו בצורה מופקרת וחסרת אחריות – שללא ספק, סיכנה את בריאות השחקניות ואנשי הצוות של הנבחרת".

נבחרת הנשים
נבחרת הנשים | ההתאחדות לכדורגל

בסיום המכתב ולאור המחדלים האחרונים סביב כדורגל הנשים ביקשו השניים מטרופר: "להורות על בדיקה מעמיקה בכל הנוגע לתנאי הגעה למשחקים, תנאי הטיסות, שידור משחקי נבחרת הנשים בכדורגל, וכמובן תקציבי הענף. הגיעה העת לתקן את אי השוויון, ויפה שעה אחת קודם".

אלון הוסיף: "אנו מבקשים ממשרד התרבות והספורט לדאוג לבריאות השחקניות ולנהוג בהן בשוויון. ספורט הנשים מופלה לאורך שנים. הגיע הזמן לעקור את אי השוויון מהשורש ולהשוות את התנאים – כל מה שהגברים מקבלים גם הנשים תקבלנה! מאחל בהצלחה לנבחרת הנשים בגאורגיה ובתקווה שהמשחק ישודר בישראל". סנדל: "לא ייתכן ששחקניות הכדורגל יהיו חשופות לסכנה בריאותית במסגרת עבודתן. אם היה מדובר בגברים, כל הטיסה הזו הייתה נראית אחרת. הדרישות שלנו פשוטה ומובנת מאליה – תנו לנו שוויון ושימרו על בריאותנו".

כאמור, הנבחרת יצאה היום לנתב"ג לקראת המשחק מול גיאורגיה והשאירה את השחקניות במלון בשפיים, ללא הדרכה או ליווי של גורם בהתאחדות לכדורגל. כעת, הנבחרת תנסה להשיג בסגל קצר יחסית ניצחון שני בקמפיין, ללא סיכוי להעפיל לטורניר (עוד שני משחקים נותרו לסיומו), כשכמה מהשחקניות נשארו בארץ.

ניר אלון, עו"ד שי אליאס | ארגון השחקנים

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי