רוטנשטיינר על רפאלוב: "פוליטיקה בנבחרת? בולשיט"

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מאמן נבחרת ישראל דיבר לקראת המשחקים מול נורבגיה, צ'כיה וסקוטלנד והסביר מדוע כוכב אנטוורפן ודיא סבע לא זומנו. וגם: האם ייתן צ'אנס לאיתמר ניצן ואריאל הרוש בדרך לקבוצה חדשה

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל תתכנס ביום ראשון וביום שני תטוס לנורבגיה לקראת משחק הידידות ביום רביעי. לאחר מכן, הכחולים-לבנים יסיימו את קמפיין שלב הבתים של ליגת האומות עם צמד משחקים – ב-15 בנובמבר (ראשון הבא) מול צ'כיה בחוץ ושלושה ימים לאחר מכן מול סקוטלנד באצטדיון נתניה.

המאמן הלאומי, וילי רוטנשטיינר, זימן היום (שישי) את הסגל שלו לקראת שלושת המשחקים ולא נרשמו הפתעות בבחירותיו של האוסטרי. בינתיים, הוא ערך הבוקר מסיבת עיתונאים בה דיבר על המשחקים הקרובים ועל 24 השחקנים אשר ייצאו עם הנבחרת למסע המשחקים.

"המשחק מול נורבגיה הוא משחק מול נבחרת חזקה מאוד, אבל הכנה טובה עבורנו למשחקי ליגת האומות", אמר רוטנשטיינר. "אנחנו רוצים לקחת נקודות במשחקי ליגת האומות ולהבטיח את ההישארות בדרג B. המשחקים מבחינתי מאוד חשובים כדי להראות שאנחנו יכולים להשתפר בכל האספקטים במשחק. שיפרנו את כמות השערים שאנחנו סופגים במשחק, אבל אנחנו רוצים להמשיך את זה ואנחנו צריכים גם לדעת לסיים בחלק הקדמי ולהבקיע שערים".

וילי רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

מדוע לא זימן את ליאור רפאלוב למרות הכושר המצוין שלו: "הסברתי את זה כבר בפעם הקודמת – אני מעריך את ליאור פראלוב ואני צופה בכל משחק שלו. ראיתי גם את השער הנהדר נגד טוטנהאם וראיתי אותו אתמול נגד לאסק לינץ בליגת האירופית. יש לנו בהתקפה חלוצים כמו ערן זהבי, מואנס דאבור ושון וייסמן, ויש את מנור סולומון שמשחק גם בחלק הקדמי. רפאלוב הוא שחקן מאוד מנוסה, יש לו 40 הופעות והוא לא שחקן שאביא אותו כדי להיות בספסל".

על כך שסוכנו של רפאלוב, דודו דהאן, טען שיש פוליטיקות בנבחרת: "אני לא מכיר דבר כזה. אני הסברתי את זה בצורה ברורה – אני משחק עם שני חלוצים, ויש לנו שני שחקני טופ בעמדה הזו שמשחקים בליגות גדולות כמו הולנד וגרמניה, וגם את שון וייסמן שאני מאוד התרשמתי מהגישה שלו באימונים. אזמין את ליאור אם אחשוב שאתן לו לשחק, זו דעתי. פוליטיקות? זה בולשיט. זו ההחלטה של צוות האימון. אני רואה אותו, ניתחתי את התנועה שלו במשחק ובקבוצה שלי אני צריך איזון – והאיזון מבחינתי הוא הכי טוב עם השחקנים שהזמנתי".

למה דיא סבע לא זומן: "בגלל המעבר שלו לאמירויות הוא צריך קצת זמן כדי להתארגן שם עם המשפחה. בנוסף, אחרי שבחנתי את האימונים האחרונים והמשחקים האחרונים החלטתי לבחור ביונתן כהן ולזמן את סבע לסגל הגיבוי. קשה לקחת החלטות. יש את כהן, סבע, וחלוצים צעירים כמו אילון אלמוג".

ליאור רפאלוב | Peter De Voecht / Photonews via Getty Images

מדוע עופרי ארד לא זומן אחרי הופעת הבכורה המוצלחת מול סלובקיה: "כולם יודעים את הסיטואציה שלו כרגע במכבי חיפה. בחרנו שישה בלמים והחלטנו לזמן את ג'ואל אבו חנא ולאפשר לארד לשחק יחד עם הנבחרת הצעירה מול ספרד".

לקראת נורבגיה: "אני שמח מאוד על זה שאנחנו פוגשים יריבה חזקה. העוצמה שלה בהתקפה עם ארלינג הולאנד תבחן את ההגנה שלנו. זה קשה מאוד לשחק שלושה משחקים בפחות מ-10 ימים, אבל זו בהחלט הכנה מצוינת לפני צ'כיה וסקוטלנד. אם נוכל לקחת נקודות בליגת האומות נישאר בדרג B, וזו המטרה שלנו".

האם הוא ייתן צ'אנס לאיתמר ניצן אחרי ההופעות האחרונות של אופיר מרציאנו והעובדה שאריאל הרוש לא משחק: "ראשית כל, לגבי הרוש, אני חושב שיימצא לו פתרון בימים הקרובים והוא יחתום בקבוצה חדשה. מה שאמרתי על מרציאנו בפעם הקודמת – אני אמרתי בצורה ברורה שלאף אחד, כולל זהבי ודאבור, אין מקום בטוח בנבחרת, אף אחד לא חסין. הזמנו את שלושת השוערים הטובים ביותר שלנו ואת השחקנים הטובים ביותר. עכשיו נלך להתאמן, ושם נבחר את ה-11 שיפתחו. אנחנו מנתחים גם את ההופעות של כולם בקבוצות שלהם ונמצא את ההרכב הטוב ביותר לנורבגיה ולליגת האומות. במשחקי ידידות אפשר לבחון אופציות נוספות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי