המשחק של ישראל בוטל: בנורבגיה חוששים בגלל דאבור

מואנס דאבור | Guenther Iby/SEPA.Media /Getty Images

ברגע האחרון: משחק הידידות שהיה אמור לצאת לדרך ב-19:00 לא יתקיים. החלוץ שחיובי לקורונה כבר חזר לגרמניה. מזכ"ל ההתאחדות הנורבגית: "רשויות הבריאות חששו מהסיכון של התפשטות הנגיף אחרי ששחקן ישראלי נדבק"

(גודל טקסט)

הערב (רביעי) ב-19:00 היה אמור לצאת לדרך באוסלו משחק הידידות בין נורבגיה לנבחרת ישראל. כחמש וחצי שעות לפני שריקת הפתיחה, הוכרז היא ההתמודדות בוטלה ולא תתקיים בסופו של דבר, וזאת בעקבות החלטות הרשויות בנורבגיה. הערב ב-18:00 תקיים נבחרת ישראל אימון במקום המשחק, ומחר תטוס לצ'כיה לקראת ההתמודדות ביום ראשון במסגרת ליגת האומות.

הסיבה בעצם היא הקורונה, ועל אף שבהתאחדות טענו שאין לה קשר להימצאותו של מואנס דאבור חיובי לנגיף – זה לא מה שאמרו הנורבגים. אגב, דאבור עצמו כבר נמצא בגרמניה אחרי שהופנהיים דאגה להחזירו למדינה. מזכ"ל ההתאחדות הנורבגית, פול ביירקטוודט, הודיע: "כמובן שזה עצוב לבטל משחק כמה שעות לפני שהוא מתחיל. יחד עם זאת, אנחנו מדגישים את חומרת המצב בו אנחנו נמצאים. רשויות הבריאות חוששות מהסיכון של התפשטות הנגיף אחרי שהתגלה בסגל הישראלי נדבק והמליצו לבטל את המשחק, ואנחנו כמובן הלכנו לפי ההחלטה הזו. זה לא היה בתכנון, המשחק היה אמור להתקיים כרגיל אפילו עם השחקן שנדבק, אבל דברים השתנו".

"אתמול רשויות הבריאות ערכו הערכות נוספות והזמינו אותנו היום לפגישה שהסתיימה לפני כמה שעות. הם הגיעו עם המלצה חזקה לבטל את המשחק, גם בשל חוסר הוודאות בנבחרת ישראל וגם בגלל המצב בחברה הנורבגית ובייחוד באוסלו", המשיך המזכ"ל.

ההחלטה התקבלה בין השאר בעקבות החרפת הסגר במדינה. בסך הכל מדובר בבשורה יחסית טובה לשתי הנבחרות, שלא רצו מלכתחילה לקיים את המשחק שנקבע על ידי אופ"א – שתי המפסידות בחצאי הגמר של פלייאוף העלייה ליורו היו אמורות להיפגש למשחק ידידות על פי החלטת הארגון.

כבר אתמול שרן ייני, קפטן מכבי תל אביב ושחקן נבחרת ישראל, הביע בפומבי את דעותיו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק: "אני חושב שעדיף היה לוותר על המשחקים האלו כדי לשמור על הבריאות של כולם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי