שוער סביליה וצ'כיה: "ישראל תלויה בערן זהבי"

ערן זהבי
ערן זהבי | ההתאחדות לכדורגל

לפני המשחק בפלזן בליגת האומות (21:45), תומאש ואצ'ליק סימן את כוכב פ.ס.וו: "יש לו סיומת נהדרת ויכולת להתמקם ולהיעלם לשחקני ההגנה". וגם: המפתח לניצחון

(גודל טקסט)

אחרי שני הפסדים רצופים בכל המסגרות, צ'כיה תארח הערב (ראשון ב-21:45) את נבחרת ישראל במסגרת המחזור החמישי בליגת האומות בידיעה שעליה לעצור את ערן זהבי על מנת להשלים ניצחון כפול על החבורה של וילי רוטנשטיינר ולשמור על סיכוי כלשהו לסיים במקום הראשון בבית, וזאת בהנחה שסקוטלנד לא תנצח את סלובקיה במשחק המוקדם ותבטיח את הפסגה עוד לפני שריקת הפתיחה בפלזן.

כזכור, בחודש אוקטובר האחרון הצ'כים ניצחו את ישראל 1:2 בסמי עופר, בין היתר הודות לשער עצמי ביזארי של המגן ג'ואל אבו חנא, שהובקע באשמת אופיר מרציאנו. במחצית השניה הנבחרת התאוששה, הציגה כדורגל טוב יותר וערן זהבי צימק, אך מנור סולומון בעט לקורה בתוספת הזמן והנבחרת שילמה על פתחה רעה ושתי טעויות קריטיות בהגנה.

צפו בצ'כים מנצחים בישראל 1:2

זהבי, שכבש חמישה מתוך ששת השערים של ישראל בקמפיין הנוכחי, ממשיך להיות האיש שהכי מדאיג את הצ'כים. "יש לו סיומת נהדרת ברגל ימין, בשמאל ובראש. המיקום שלו פשוט מצוין והוא מעולה בתנועה ללא כדור וביכולת שלו להיעלם לשחקני ההגנה", הזהיר תומאש ואצ'ליק, שוער סביליה ונבחרת צ'כיה.

ערן זהבי | מאור אלקסלסי

בהיעדרו של דאבור, ואצ'ליק סבור שהחשיבות של זהבי גדולה יותר: "משחק ההתקפה של ישראל הערב יהיה תלוי בערן. עם זאת, לא התמקדנו רק בו, אלא בנבחרת הישראלית כולה. האיכויות של זהבי ידועות – הוא הבקיע נגדנו בסמי עופר ואז ניצח כמעט לבדו את סלובקיה עם שלושער. לגבי השחקנים האחרים, כשנותנים להם שטח, הם מאוד מסוכנים. הם טכניים ואוהבים את הכדור. יש להם שחקנים שבאים מהקו השני, אוהבים לעשיות דריבל ויודעים להצטרף לרחבה".

לטענת השוער הצ'כי, המתכון לניצחון נוסף הוא לא לאפשר לישראל שטחים פנויים: "כמעט ולא אפשרנו להם לשחק ב-60 הדקות של המשחק שנערך בישראל. אם נשחק באותה צורה, נשיג את מבוקשנו גם הפעם".

תומאש ואצליק
תומאש ואצליק | Gettyimages

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי