הגיע הזמן: נבחרת ישראל זקוקה ליוסי אבוקסיס

יוסי אבוקסיס
יוסי אבוקסיס | מאור אלקסלסי

הלהיט בו קוטלים את העומד על הקווים אחרי משחק מאכזב מיצה את עצמו, גם הרעיון להנחית זר שיזהה את הבעיות המוכרות מראש לא עמד במבחן התוצאה. ארד שופן משוכנע שזוהי השעה להחליף את רוטנשטיינר במאמן הטוב בישראל

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל לא הפסידה אמש (ראשון) בצ'כיה רק בגלל ניהול המשחק של וילי רוטנשטיינר, זה לא יהיה הוגן לומר את זה. היא כן נכנעה 1:0 באצטדיון בפלזן בגלל נחיתות ברורה בכושר משחק, בגלל חוסר יצירתיות בקישור – להוציא את אייל גולסה – ביצועים חלשים במרכז השדה ובגלל הגנה רפויה, חלשה ולא מתואמת.

נבחרת ישראל הפסידה אתמול בצ'כיה גם בעקבות משחק חלש ולא אופייני לערן זהבי. הרצון העז של חלוץ פ.ס.וו להבקיע שערים גורם לו לפעמים לשכוח מחבריו בחלק הקדמי ולהם להיראות כמו ניצבים בלבד.

נבחרת ישראל הפסידה אתמול בצ'כיה גם כתוצאה מקבלת החלטות לא טובה של מנור סולומון הכישרוני, שאמנם התעלל בהגנה הצ'כית פעם אחר פעם, אבל כל הדרך לגבולות המגרש.

בשורה התחתונה: נבחרת ישראל הפסידה בגלל כל אותן הבעיות המוכרות. כמו אצל אלי גוטמן, אלישע לוי, אנדי הרצוג וגם כעת תחת הציוות של וילי רוטנשטיינר ואלון חזן, זו אותה גברת בשינוי אדרת. מאמנים רבים התחלפו בזה אחר זה, אבל הבעיות נותרו ללא שינוי.

הסיבות לצירופו לא הוכיחו את עצמן. רוטנשטיינר | ההתאחדות לכדורגל

לכן, המאמן האוסטרי ומי מטעמו צריכים להניח את המפתחות ולעזוב. כמעט שנתיים וחצי אחרי מינויו של הרצוג והחלפתו ברוטנשטיינר, הציפייה הייתה שהבעיות המוכרות יפתרו. אולי הסיבה העיקרית להנחתת מאמן זר היא להגיע על תקן צופה נייטראלי מהצד, להיות נטול רגשות ואינטרסים, לראות מה שבור – ולתקן. שום דבר מזה לא קרה.

ואם זה המצב, אז הגיע הזמן להחליף תקליט. הלהיט המוכר בו התקשורת קוטלת את הנבחרת ואת מאמנה בבוקר שאחרי עוד הפסד מאכזב כבר משעמם ומאוס. ההתאחדות לכדורגל לא צריכה לחכות יותר מדי, אלא להודיע כבר אחרי המשחק נגד סקוטלנד ביום רביעי שיוסי אבוקסיס יהיה המאמן הבא של נבחרת ישראל. 

אבוקסיס אחרי הזכייה בגביע המדינה עם הפועל ב"ש | דני מרון

חצי שנה עברה מאז הסגר הראשון שגרם לעצירת הליגה, לקיצוצים, לעזיבה של אלונה ברקת, לנטישה ההמונית בבאר שבע, ולמרות זאת, לאבוקסיס זה לא שינה. חצי שנה אחרי הבום, בבירת הנגב הספיקו לחגוג זכייה מרגשת בגביע המדינה וקמפיין מרשים במוקדמות הליגה האירופית בדרך לשלב הבתים. אבוקסיס שוב הראה למה הוא המאמן הכי טוב בישראל, ובפער די גדול מהשאר. 

אבוקסיס הוא מאמן שמחפש פתרונות. קריירת האימון הארוכה שלו בקבוצות מהדרג השני בישראל לימדו אותו להסתדר עם מה שיש. בני סכנין, בני יהודה ועכשיו עם הפועל ב"ש, תנו לאבוקסיס לבחור 11 שחקנים מהמתנ"ס ומהליגה למקומות עבודה, והוא כבר יידע מה לעשות איתם. הוא יכין אותם טקטית ליריבה, כולם ידעו איפה לעמוד ביום טוב הוא אפילו יגנוב ניצחון – וזה בדיוק מה שנבחרת ישראל צריכה.

נבחרת ישראל זקוקה למאמן שמכיר את הבעיות מבעוד מועד וגם יודע כיצד להתמודד איתן. מאמן שמכיר את הכדורגל הישראלי ובעיקר את הכדורגלן הישראלי הלא-מושלם, בלשון המעטה. מאמן שניצח כמעט בכל מגרש בארץ, ממטולה ועד אילת, קודם כשחקן ואז כמאמן.

מה שנבחרת ישראל צריכה יותר מכל זה את יוסי אבוקסיס. הגיע הזמן שלו לקבל הזדמנות.

אבוקסיס, עוד בימיו כשחקן נבחרת ישראל | עדי אבישי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי