הפסידו בכבוד: מי היא נבחרת ישראל החזקה ביותר בשנות ה-2000?

ערן זהבי, יוסי בניון, אייל ברקוביץ' | Gettyimages, ספורט1

אנחנו רגילים לאכזבות מהנבחרת הלאומית שלנו, אבל היו גם רגעים שכמעט הגענו לארץ המובטחת. ריכזנו את ההרכבים בקמפיינים הטובים ביותר מאז תחילת המילניום. הצביעו בסקר: איזו נבחרת הגדולה ביותר?

(גודל טקסט)

נבחרת ישראל נוחלת אכזבות פעם אחר פעם, אך היו לנו גם כמה רגעים שגרמו נחת, והיו מקרים שגם כמעט "הגענו לארץ המובטחת". ריכזנו עבורכם את הרכבי הנבחרת בקמפיינים הטובים ביותר שלה מאז תחילת שנות ה-2000, וכעת, זה הזמן שלכם, גולשי ספורט1, לבחור: איזו נבחרת היא החזקה ביותר? הצביעו.

מוקדמות מונדיאל 2002

מאמן: ריצ'רד נילסן
מאזן: מקום שלישי בבית, 12 נקודות בשמונה משחקים (שלושה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו ושני הפסדים)
סיכום: קמפיין עם הסיום הכי דרמטי וכואב מבחינתנו. במשחק האחרון פגשנו את אוסטריה באצטדיון רמת גן והיינו צריכים ניצחון כדי לעלות לפלייאוף. הכחולים-לבנים הובילו 0:1, עד שאנדראס הרצוג הגיע בדקה ה-90 והשווה ל-1:1 שניפץ את חלום המונדיאל בצורה הכי כואבת שיש. דווקא אותו הרצוג שלימים הפך למאמן נבחרת ישראל. ספרד סיימה ראשונה בבית עם 20 נקודות ואוסטריה שנייה עם 15, בוסניה וליכשטנשטיין במקום הרביעי והחמישי בהתאמה. התוצאה הטובה ביותר שהנבחרת השיגה הייתה ה-1:1 עם ספרד ב-6 ביוני 2011 באצטדיון רמת גן, כאשר חיים רביבו קבע 0:1 בדקה החמישית, אך ראול השווה בדקה ה-64 לנבחרת בה שיחקו בזמנו בין השאר סנטיאגו קניסארס, פרננדו היירו, פפ גווארדיולה, לואיס אנריקה וכאמור, ראול.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2002 |

מוקדמות מונדיאל 2006

מאמן: אברם גרנט
מאזן: מקום שלישי בבית, 18 נקודות ב-10 משחקים (ארבעה ניצחונות, שישה תוצאות תיקו וללא הפסדים)
סיכום: הקמפיין בו היינו בלתי מנוצחים. היה בו את הצמד הזכור של יוסי בניון ב-2:2 מול שוויץ, הקמפיין בו סיימנו ב-0:0 מול צרפת וב-1:1 דרמטי מול אותה הנבחרת, כשוואליד באדיר השווה בדקה ה-83 אחרי שדויד טרזגה כבש ראשון. גם שער השוויון של עבאס סואן בדקה ה-90 ב-1:1 מול אירלנד חקוק בזיכרוננו לעד. צרפת סיימה ראשונה בבית עם 20 נק' ושווייץ שנייה עם מספר נקודות לזהה לכחולים-לבנים. אירלנד סיימה רביעית עם 17, קפריסין חמישית ואיי פארו שישית ואחרונה.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2006 |

מוקדמות יורו 2008

מאמן: דרור קשטן
מאזן: מקום רביעי בבית, 23 נקודות ב-12 משחקים (שבעה ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושלושה הפסדים)
סיכום: היה בקמפיין הזה 1:1 דרמטי מול רוסיה עם שער שוויון מאוחר של עמית בן שושן, 0:0 באצטדיון רמת גן מול אנגליה של ג'ון טרי, ריו פרדיננד, ג'יימי קראגר, פרנק למפארד, סטיבן ג'רארד ו-וויין רוני, וכמובן ה-1:2 הגדול על רוסיה, בו עומר גולן כבש שער ניצחון בדקה ה-90. כזכור, מיליארדר אנגלי בשם פרד דון הבטיח לפני המשחק שאם ישראל תנצח – הוא יעניק לכובש שער הניצחון מרצדס חדשה. את הרכב, חלוץ העבר לא קיבל עד היום. אנגליה סיימה שלישית עם מספר נקודות זהה לשלנו, רוסיה שנייה נקודה אחת יותר וקרואטיה סיימה בפסגה עם 29 נק'. מקדוניה, אסטוניה ואנדורה סיימו מתחתינו.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2008 |

מוקדמות יורו 2012

מאמן: לואיס פרננדס
מאזן: מקום שלישי בבית, 16 נקודות ב-10 משחקים (חמישה ניצחונות, תיקו אחד וארבעה הפסדים)
סיכום: קמפיין שמצד אחד לא איבדנו בו נקודות מול החלשות מאיתנו ועשינו את המוטל עלינו, אך לא הצלחנו להשיג אפילו נקודה בארבעת המשחקים מול קרואטיה ויוון – וזה בעצם מה שהיווה את הכישלון. זה היה קמפיין בו זומנו כמות חסרת תקדים של שחקנים שונים לכל אורכו, ובסיומו יוון סיימה ראשונה עם 24 נק', קרואטיה שנייה עם שתי נקודות פחות. לטביה, גאורגיה ומלטה סיימו מתחתינו.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012 |

מוקדמות מונדיאל 2014

מאמן: אלי גוטמן
מאזן: מקום שלישי בבית, 14 נקודות ב-10 משחקים (שלושה ניצחונות, חמש תוצאות תיקו ושני הפסדים)
סיכום: גוטמן הגיע לנבחרת עם ציפיות רבות אחרי השנים הטובות בהפועל תל אביב ונאלץ להסתדר כמעט לאורך כל הקמפיין ללא יוסי בניון. זה היה הקמפיין בו כמובן נערך באצטדיון רמת גן ה-3:3 הבלתי נשכח מול נבחרת פורטוגל וכריסטיאנו רונאלדו, בו הובלנו 1:3 עד שבדקה ה-90 קיבלנו את שער השוויון הכואב בצורה הכי ישראלית שיש, שער שמנע מנבחרת ישראל את אחד הניצחונות הגדולים בתולדותיה. גם במשחק בפורטוגל סיימנו בתיקו, 1:1, כשעדן בן בסט קבע שוויון בדקה ה-85. אגב, ב-1:1 נכנס שחקן צעיר בשם ז'וסואה כמחליף בנבחרת פורטוגל וערך בכורה. השנים חלפו והיום אותו מככב כמובן במדי הפועל באר שבע. רוסיה סיימה ראשונה עם 22 נק', פורטוגל שנייה עם נקודה אחת פחות. אזרבייג'ן, צפון אירלנד ולוקסמבורג סיימו מתחת לכחולים-לבנים.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות מונדיאל 2014 |

מוקדמות יורו 2016

מאמן: אלי גוטמן
מאזן: מקום רביעי בבית, 13 נקודות ב-10 משחקים (ארבע ניצחונות, תיקו אחד וחמישה הפסדים)
סיכום: קמפיין מוזר, שהתחיל עם שלושה ניצחונות רצופים ששתלו תקוות וחלומות אדירים בקרב הנבחרת עצמה והקהל הרחב. אחרי התשע מתשע, הנבחרת השיגה רק ארבע נקודות בשבעת המשחקים האחרונים. הרגע הזכור ביותר הוא ללא ספק ה-0:3 הגדול על בוסניה באצטדיון סמי עופר במחזור השלישי, שגרם לנו להאמין. בסופו של דבר, בלגיה סיימה ראשונה עם 23 נק', ווילס שנייה (21) וובסניה שלישית עם 17 נק'. קפריסין סיימה עם נקודה מתחתינו במקום החמישי, אנדורה סיימה אחרונה.

הרכב נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2016 |

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי