אחרי ההגרלה: יתרון משמעותי לרוטנשטיינר על פני שאר המועמדים

וילי רוטנשטיינר, מנור סולומון | אודי ציטיאט

מעבר לתמיכה לה זוכה המאמן משחקני הנבחרת, העובדה כי ישראל הוגרלה שוב מול סקוטלנד ואוסטריה, אותן הוא מכיר היטב, צפויה לסלול את המשך דרכו על הקווים גם במוקדמות המונדיאל

(גודל טקסט)

לאחר ההגרלה שנערכה אתמול וסידרה לנבחרת ישראל בית יחסית נוח, לפחות על הנייר, בהתאחדות לכדורגל נערכים במלוא המרץ לפתיחת קמפיין מונדיאל 2022, כשכבר אתמול קיימה ועדת האיתור פגישת זום בנושא זהות המאמן הבא. כעת, לאחר שנקבעו היריבות, צפויה להיערך בקרוב פגישה נוספת במהלכה יוחלט מי יהיה המנהל הטכני ומי יעמוד על הקווים.

מכייון שמדובר בטורניר קצר יחסית, עשרה משחקים שייערכו על פני שמונה חודשים בשנת 2021, קיימת התלבטות לגבי אורך החוזה של המאמן הבא, כשקיימת אפשרות שהוא יחתום לשנה אחת ולא לשנתיים כפי שנהוג היה עד כה. כידוע, מסתמן כי רוב חברי הוועדה תומך בהמשך עבודתו של וילי רוטינשטיינר.

לזכותו של רוטנשטיינר, אשר כידוע זוכה לתמיכה גדולה בקרב השחקנים, תפעל גם העובדה שהוא מכיר יותר טוב מכל אחד אחר את נבחרות סקוטלנד ואוסטריה, מולן התמודד לאחרונה. לטענת אנשים בסביבת ההתאחדות לכדורגל, העובדה הו תעניק לאוסטרי יתרון משמעותי על פני המאמנים הישראלים אשר שמם מוזכר כמועמדים בתקשורת.

בהתאחדות לכדוגל רוצים שהצוות המקצועי יחל להתכונן לקמפיין בהקדם, כשהמטרה היא לגבש תכנית עבודה, לעקוב אחר הנבחרות היריבות ולפעול לקיום מספר משחקי הכנה שייערכו לפני פתיחת הקמפיין.

וילי רוטנשטיינר | אודי ציטיאט

בהגרלה אתמול נקבע כי דנמרק, אוסטריה, סקוטלנד, איי פארו ומולדובה הן היריבות של נבחרת ישראל על הכרטיס לטורניר היוקרתי שייערך ב-2022 בדובאי. מדובר בבית נוח יחסית, מכיוון שיכולנו לקבל גם את הנבחרות הגדולות ביותר באירופה, אך קיבלנו את הדנים, שהם על הנייר הנוחים ביותר מנבחרות הדרג הראשון.

הקמפיין יחל בחודש מרץ ויסתיים בנובמבר 2021 – כשנה לפני פתיחת גביע העולם בקטאר, שייצא לדרך ב-21 בנובמבר 2022. ואיך שלב הבתים יעבוד? ישנם עשרה בתים – בחמישה מהם הוגרלו חמש נבחרות, ובחמשת הבתים הנוספים הוגרלו שש נבחרות בכל בית. כל נבחרת שתסיים ראשונה בביתה – תעפיל למונדיאל.

עשר הסגניות תתמודדנה עם שתי הנבחרות אשר השיגו את המאזן הטוב ביותר בליגת האומות ולא הצליחו לסיים בשני המקומות הראשונים בבתים של מוקדמות המונדיאל. 12 הנבחרות הללו יתמודדו בפלייאוף על בסך הכל שלושה כרטיסים נוספים לטורניר הגמר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי