חסון: "רגע היסטורי ומרגש, מצפים לחזרת הקהל במרץ"

אורן חסון | ההתאחדות לכדורגל

יו"ר ההתאחדות לכדורגל לאחר חתימת ההסכם עם מקביליו באיחוד האמירויות: "שיתוף הפעולה יכלול גם שימוש במתקנים שלהם ומחנות אימונים". חזרת האוהדים: "ברגע שהציבור יתחסן, נעבוד מול משרד הבריאות על תכנית"

(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל ציינה אמש (שני) יום היסטורי לאחר שחתה הסכם שלום עם ההתאחדות באיחוד האמירויות, זאת לאחר טקס חגיגי בנוכחותו של נשיא פיפ"א, ג'יאני אינפנטינו.

האזינו לראיון הלא

לאחר ההישג המרשים, יו"ר ההתאחדות אורן חסון סיפר בתכנית הספורט של 103FM: "היינו באירוע שבחינתנו הוא פורץ דרך. רגע מאוד מרגש. להיות במדינה ערבית ולחתום איתם הסכם רחב של שיתוף פעולה במספר תחומים. החל משימוש במתקנים שלהם, ויש כאן מתקני ברמה מאוד גבוהה ומחנות אימונים. טכנולוגיות רבות, אחריות חברתית, דברים שאנחנו יכולים ללמוד מהם בנושא שיפוט. החלפת ידע ניהולי. כמו שיתופי פעולה שכבר קיימים בעולם בין התאחדויות".

"יש לנו שיתוף פעולה עם ההתאחדות הגרמנית שרק כבר 12 שנה ומבחינתנו לעשות את זה עם מדינה ערבית זה משהו מאוד משמעותי. צריך גם לזכור שרק לפני ארבע שנים היינו כפסע ממהלך שהובילו הרשות הפלסטינאית וג'יבריל רג'וב על מנת להדיח את ישראל מפיפ"א, דבר לו יכולות להיות השלכות מאוד משמעותיות ואני חושב שעצם זה שחתמנו איתם, יחזק ויבסס את מעמדנו בפיפ"א".

עד כמה ההתאחדות האמירתית חזקה בפיפ"א: "ההתאחדות פה היא די חזקה, הנבחרת מדורגת 74 בעולם. יש כאן סניף של פיפא שעוסק בלטפל ב-19 מדינות חייב להגיד שאנחנו תמיד נוטים לזלזל באחר וראינו שיש כאן לא מעט דברים שאנחנו יכולים ללמוד מהם והתקבלנו פה בצורה שקשה לתאר את רמת הקרבה והחמימות. כל ישראלי שיחזור כאן יגיד שדובאי חיכתה לשיתוף פעולה עם ישראל, עם זה בנושאי חקלאות וכלכלה וטכנולוגיה. אני חושב שזה ששמנו את הכדורגל בזירה הזו זה משהו שרצינו כולם לראות אותו כשנחתם הסכם השלום".

הטקס החגיגי. "רגע מאוד מרגש" | ההתאחדות לכדורגל

האם מתוכנן הסכם עם ירדן ומצרים: "אין איתם הסכמים. פה מדובר על שלום אמיתי וחם. צריך היה לראות את דגל ישראל מונף בנוכחותו של נשיא פיפ"א, זה מקבל משנה תוקף ומחזק את מעמדה של ישראל בפיפ"א, וצריך לזכור את החשיבות של העניין הזה. נחתור להסכמים עם כל מדינה ערבית שנוכל".

האם יגיעו נציגים מהאמירויות ומה חלקו של משרד הספורט: "אירוח של החברים מהאמירויות שדיברנו עליו, אנחנו מצפים שזה יקרה בשבועות הקרובים. שר הספורט, חילי טרופר, אמר שהוא תומך בנו ויסייע לנו בכל מה שאנחנו צריכים. מההיכרות שלי איתו, ואני מקווה שהוא יישאר בתפקיד, זה יקרה. הוא רואה הרבה חשיבות בזה".

המשך דרכו של וילי רוטנשטיינר: "אמרנו שנקבל החלטה לגבי המאמן ולגבי וילי והמנהל המקצועי עד סוף החודש וכך יהיה. חשוב לזכור שסיימו את החוזים שלנו וצריך למנות מאמנים לכל הנבחרות. נעשה מאמץ גדול לסיים את זה עד סוף החודש. נקבל החלטה ואני מקווה שהיא תהיה נכונה. כרגע, אנחנו דנים על מספר השנים שיוצעו למאמן הבא. כשנצא עם ההמלצה שלנו כולם ידעו".

חסון. "נחתור להסכמים עם כל מדינה ערבית שנוכל" | ההתאחדות לכדורגל

מינוי המאמן הבא: "כמו בפעם הקודמת, גם הפעם דיברתי עם לא מעט אנשים. אני מקשיב לאנשים, אבל בסופו של דבר אנחנו נדון בוועדה לגבי כל הסוגיות ורוצים להציב את המטרות לקראת הקמפיין הקרוב שלנו. זה נכון שקיבלנו הגרלה הכי נוחה שאפשר לקבל, אבל צריך להיות ריאלים. זה מאוד קשה. רק הנבחרת שמסיימת במקום הראשון עולה לשלב הבא, ודנמרק היא מאוד חזקה".

"לגבי השמועות על מאמן זר, אני לא מעוניין לדבר על מה שקורה בתוך הוועדה. נציב קודם את המטרות שלנו. יש לנו סיכוי קטן להעפיל אבל אנחנו רוצים להתקדם בדירוג העולמי. יש לזה השלכה על ההגרלה הבאה. אנחנו שואפים להתקדם לפחות ברמה אחת".

המהפכה המתוכננת: "מתכננים מהפכה גדולה. הנבחרת הבוגרת היא רק קצה הפירמידה. רוצים לשנות את תפיסת המאמנים ואת העבודה של מאמן בנבחרת ישראל, וזה לא משנה אם הוא מאמן את נערים ג' הוא הנבחרת הצעירה. רוצים לקחת מאמנים במשרה מלאה. לכל מאמן נצמיד משימה נוספת".

רוטנשטיינר. "רוצים להציב את המטרות לקראת הקמפיין הקרוב שלנו" | איתן דותן, ההתאחדות לכדורגל

"פתחנו אקדמיה למצוינות ואנחנו מקימים מערך סקאוטינג. אם אנחנו שואפים לשינוי אמיתי בכדורגל הישראלי, אני חושב שאנחנו צריכים להשקיע במחלקות הנוער ובתשתיות שלנו שמה. אם אנחנו נתמיד בדרך הזו אני מאמין שנוכל להצמיח שחקנים איכותיים וטובים שישרתו את כל נבחרות ישראל בעתיד".

החיסון לקורונה וחזרת הקהל: "לא ויתרתי על הקמפיין הקרוב ואם מדובר על קהל בכמות מוגבלת. אין ספק שברגע שהחיסון יגיע ואנשים יתחסנו, אנחנו נפעל מול משרד הספורט ומול משרד הבריאות וכפי שהצלחנו למצוא פתרונות בתקופה כל כל קשה, אנו מקווה שנוכל לחזור לראות את הקהל במגרשים, גם אם זה בתפוסה חלקית".

"הכדורגל היה התחום הראשון שחזר לפעילות במדינת ישראל. ילדים עוד לא חזרו לבית הספר ואנחנו החזרנו את הכדורגל. זה עבודה מאוד טובה שנעשתה עם משרד הבריאות והספורט. כולנו מאוד מחכים לשובו של הקהל, בטל לפני הקמפיין הקרוב של נבחרת ישראל. יש לנו שני משחקים בישראל במרץ ואנחנו רוצים את הקהל שלנו שם".

אוהדי נבחרת ישראל באצטדיון טרנר
"אנחנו רוצים את הקהל שלנו איתנו במרץ" | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי