קהל במשחקי הנבחרת במרץ? הושקה תכנית "חזרה בטוחה ליציע"

ההתאחדות תציג בימים הקרובים בפני משרד התרבות והספורט את הדרך להחזרת האוהדים. הפיילוט: הצהרת בריאות 24 שעות לפני המשחק וביצוע חיסון בערך הצורך, כרטיס וירטואלי. חסון: החזרת אוהדים היא הכרחית וגם אפשרית

(גודל טקסט)

עונת הכדורגל 2020/21 היא עונה די מוזרה – ללא קהל במגרשים. בחודש מרץ הקרוב תארח נבחרת ישראל את דנמרק (25 במרץ) ואת סקוטלנד (כעבור שלושה ימים) וטרם הוחלט היכן יתקיימו המשחקים. בינתיים, ההתאחדות לכדורגל כיבשה בצוותא עם משרד הכרטיסים "לאן" תכנית הנקראת "חזרה בטוחה ליציע". התכנית תוצג בימים הקרובים בפני ראשי משרד התרבות והספורט במטרה להבטיח את חזרת הקהל ליציעים במשחקי הנבחרת.

במסגרת התכנית נבחנו מספר אפשרויות לפתיחה מדורגת ובעיקר אחראית של האצטדיונים כחלק מאסטרטגיית היציאה והחזרת הקהל למגרשים כשצריך לזכור שישנו חיסון נגד הקורונה. בלב התכנית המוצעת נמצא פיתרון טכנולוגי המאפשר התחברות עם המערכות הקיימות במרבית האצטדיונים. כך נמסר בהודעה: "הפיתוח החדש מעניק סט של שירותים וטכנולוגיה חדשים לתמיכה פעילה בפתיחתם מחדש של האצטדיונים, מפחית בצורה הטובה ביותר את הסיכון הכרוך במגפה ויוצר סביבה בטוחה יותר עבור האוהדים ומי שעובדים באצטדיונים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל, אורן חסון, התייחס לעניין: "אנחנו משוכנעים היום כי חזרת האוהדים למגרשים לא רק הכרחית אלא גם אפשרית ויחד עם שותפים נוספים והתפתחויות טכנולוגיות ניתן לעשות זאת בפרק זמן קצר יחסית. כמו כן ברור כי הגעת החיסונים לארץ מוסיפה אופטימיות לנושא".

אוהדי נבחרת ישראל באצטדיון טרנר
אוהדי נבחרת ישראל באצטדיון טרנר | דני מרון

חסון הבהיר בנוסף: "הכדורגל כאן מתנהל כבר לא מעט זמן בלי קהל וברור לכולנו כי זה לא אותו המשחק שאנחנו כה אוהבים. כזכור, בטורניר ליגת האומות האחרון לא היו אוהדים – "והתחושה הייתה מוזרה ומנוכרת, כזאת שחובה עלינו ועל כל הגורמים הרלוונטיים לעשות הכל כדי להימנע ממנה שוב".

אז מה היא הדרך? "בפיתרון שאנחנו מציעים יש היתכנות מצוינת להחזרת הקהל במשחקי הנבחרת, גם בזכות האצטדיונים החדישים ברובם בהם נערכים המשחקים. אני מלא תקווה שכבר בפתיחת מוקדמות מונדיאל 2022 יזכו שחקני הנבחרת והאוהדים להתאחד במגרש. אני קורא למשרדי הבריאות והספורט לאמץ בחום את ההצעה, שיש בה כדי להבטיח חזרה בטוחה ליציעים".

אז מה היא התכנית בעצם?

הליך החזרה הבטוחה בנוי מארבעה שלבים: ראשית – רכישת הכרטיסים – On Line בלבד; כמו כן, חתימה אלקטרונית על טופס בריאות; דבר נוסף הוא אישור/חסימת כניסה 24 שעות לפני הגעה לאיצטדיונים והשלב הנוסף, הוא כניסה לקהל מאושר / חסימה בטבעת החיצונית (הצגת ברקוד מאוקטב).

שחקני נבחרת ישראל חוגגים | אודי ציטיאט

בנוסף יחויבו הדברים הבאים: הצהרת בריאות – 24 שעות לפני המשחק – המערכת שולחת לינק הכולל טופס רפואי לאימות לכל רוכש כרטיסים; כרטוס וירטואלי – הודעה אוטומטית מאשרת לאוהדים להשתתף (מאקטבת את הכרטיס) או דוחה את השתתפותו (חוסמת את הכרטיס) לפי הצורך; ניהול קהל (יום המשחק) – לצורך בקרה נוספת יוספו למעגל האבטחה, מעגל שלישי שיהווה את המפגש הראשון עם רוכשי הכרטיסים. כרטיס מאומת ומאוקטב יועבר לכיוון הטבעת הפנימית להמשך הליך כניסה רגיל, בעוד כרטיס שאינו מאומת יופנה לעמדת בירור מחוץ לאזור האצטדיון (ראו צילומים מצורפים).

נדבך תומך נוסף הוא מילוי שאלון רפואי. מערכת הכרטוס, נכון להיום, מאגדת את הפרטים האישיים של בעלי המנויים בקבוצות השונות. הוספת האפשרות להעביר לינק הכולל שאלון רפואי קצר ובו מידע אודות נגיף קורונה, בדיקות, מחלה וביצוע חיסון יוביל לאימות באופן מידי עם האוהדים הרשומים במאגר המידע הכולל פרטים אישיים ומיקום האוהדים ביציע. ניתנת אפשרות להזנה ולאימות של נתוני החיסונים באופן אוטומטי מול פלטפורמה אחרת (כגון קופות חולים) בזמן אמת. אופציה זו תתאפשר רק בהנחיה של הגופים הממשלתיים הרלוונטיים ולאחר אישור הגורמים המשפטיים בכפוף לחוק.

חזרה בטוחה למגרשים – השלבים | באדיבות ההתאחדות לכדורגל
תוכנית חזרה בטוחה למגרשים | באדיבות ההתאחדות לכדורגל

בכל אצטדיון יוקמו עמדות בדיקה ודיווח, כך שרוכשי כרטיסים שאותרו כלא מאומתים/ מאוקטבים יועברו לבירור מחוץ לאיצטדיון. בעמדה זו יעשה בירור מעמיק בגין החסימה של הכרטיס, בדיקת חום במידת הצורך ודיווח למערכת במקרה של תקלה/ או המשך בדיקה.

סמי עופר
אצטדיון סמי עופר | מאור אלקסלסי

התכנית המתגבשת מאפשרת ניהול אירוע בצורה מיטבית במסגרת המגבלות הודות לשימוש במאגר המידע הקיים, בתשתיות הטכנולוגיות הקיימות ובזכות פיתוח של פיצ'רים חדשים. כמו כן, משתפרת משמעותית יכולת השליטה והבקרה לפני, במהלך ואחרי יום המשחק, שכן המידע המוצפן במערכות חוסם מבקרים בלתי מאושרים עוד טרם הגעתם למקום האירוע. בנוסף, ניתן לקיים ויסות קהל לפי שעות בכדי למנוע התקהלות גם מחוץ לאצטדיון. בהתאחדות לכדורגל ציינו כי התהליך האמור כבר הוטמע באצטדיונים ברחבי העולם, בעיקר באנגליה ובטורנירים שונים ברחבי ארצות הברית.

התכנית המוצעת תקפה לכלל עשרת האצטדיונים בהם משוחקים משחקי ליגת העל ונבחרות ישראל, כאשר אימות הנתונים כפוף לקבלת אישורים מתאימים מהרשויות הרלוונטיות. חשוב להדגיש כי רכישת הכרטיסים תהיה תלויה בחתימה של האוהדים על ביצוע איקטוב הכרטיס, הצהרת בריאות, קיום חיסון בתוקף (באם נדרש), ניהול, הובלת והטמעה של השירות בכל האצטדיונים וחיבור עם כל הקבוצות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי